651

ICQ/af

Post's attachments

Liten vecka 5.jpg, 173.11 kb, 411 x 548
Liten vecka 5.jpg 173.11 kb, 15 downloads since 2018-04-13 

652

Som n del av Er minns hade jag en massa  extra överbliven Karmaplåt som stod ivägen och jag  erbjöd Er till samma pris som grejorna kostar borta i USA - mao Ni slipper frakt och tull/moms
Laslo har ju hjälpt mig förut och var först i kö( å vi skulle byta med  nå orginalkofångare), men det  har  ju inte hänt något. Du får öka takten, lr om det  är någon annan som vill ha?? Du är fortfarande först Lasslo, men kan inte stå med dessa forever
Jag fick en container med raggarbilsdelar till firman igår och  nu  är det så trångt här att jag  bla var tvungen att  ha 5 motorer , 1 bakaxel och  8 set headers stående ute över natten- Alltså plåten  måste bort!!
En annan kul grej som  hände sista då jag var  över i USA för ett par veckor sen å bla åkte förbi House of Ghia för att unna oss nya dörrgångjärn etc till Karman var att jag av farten bara råkade bli deras återförsäljare i Sverige. Nu lever jag på att sälja delar  till "raggarbilar" men då vi ändå fyller en  conta kan vi även ta med delar  ur House of GHias  och Airheads sortiment - dock kommer vi inte flyga in delar från dem då jag räknar frakten kommer bli för dyr( för vi säljer för lite VW-delar. Amerikabilsdelar flyger vi in 2 gånger/ vecka och  räknar inte komma upp i de kvantiteterna på VW-delar

653

Hittade du plåtarna bakom bakhjulet som jag var intresserad av? och ev lite annat?
Det sista vi snackade om som jag minns det var väl att du skulle låna kofångare och gjuta av, eftersom du endå ville förlänga mittenbiten.

Min fru ska till Älvsjömässan i mitten av Maj, jag kan skicka med kofångare då ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

654

Det jag har  över är:

2 x sparklådor
2 x  front fender , längst ner , längst bak hörn
2 x bakom hjulhus bak ( tror jag)
1 x  bakre sandplåt under bakluckan
2 x vet inte alls vad det är till men ser ut som ena hörnet på motorlucka/ framlucka

Säg till vad som kan vara av intresse så får vi  vrida till något.
Vi har även "Kingen" som ett alternativ. han  kör mellan Sthlm/Tomelilla 3 gånger/ vecka. Han brukar få ta med sig grejor till mina kunder som bor längs vägen

655

Jag är spekulant på sparklådorna om det inte är någon annan som har sagt något om dom. Även övrig plåt är intressant.

656

Dom är Dina Yogi!
Visst var det Kalmar?
Jag ska se om vi kan  "fixa2 ner dem till Dig på  nåt gratis vis- Vi håller kontakten så ser vi

Post's attachments

Liten vecka 6.jpg, 178.26 kb, 745 x 557
Liten vecka 6.jpg 178.26 kb, 15 downloads since 2018-04-20 

657

Det blir perfekt, Tackar!

658

Jag hade faktiskt en kund från Mörbylånga här i helgen som hämtade en bakaxel och lite annat-Tyvärr kom jag inte  att tänka på Dig förräns han åkt härifrån - Beklagar.
Fast har Du inte brått ska hans kompis upp hit och hämta en bakaxel i nästa container som kommer snart

659

Tidsmässigt är det inga problem, samlar delar till april nästa år. Då hoppas jag att jag börjar med dom. Hyran där dom står går ut då.

660

ICQ/bp

Post's attachments

LIten Boxsterville.jpg, 215.52 kb, 739 x 554
LIten Boxsterville.jpg 215.52 kb, 15 downloads since 2018-04-26 

661

Yogi, när hyran för placet går ut och bilarna ska bort.....Det är då de  ska vara klara- Körklara  ICQ/bs

662

Har för litet garage helt enkelt. Eller om det är för många bilar..... Frågar du mig får du nog inte samma svar som om du frågar frun  ICQ/bn

663

Ha ha ha ,,,Jag vet hur det kan vara med fruar/fästmöer som är så trångsynta. *s*
Numer har jag "världens bästa fästmö"
På 17 år har  hon aldrig kommenterat mina bilar/delar/inköp - jo, förresten, en gång. Då jag köpte bakaxeln till min hot rod (170 papp) å det första jag gjorde var att sätta i kapen i den. Då undrade hon om det inte vart billigare att köpa rätt grejor på en gång? ICQ/bq
Det är därför  hon ska få en Karma

664

SHIT!! Nu har våren äntligen kommit och allt knoppar!! ICQ/bp

Post's attachments

Liten vecka 6.jpg, 294.62 kb, 722 x 541
Liten vecka 6.jpg 294.62 kb, 16 downloads since 2018-05-02 

665

Helt rätt, ett helt lass med karma.
Jag slipper Coca-cola plåt till bottenplattan och kan få ett originalutseende på plåten.  Som ingen kommer att se sen ICQ/ab

666

HA!! Du är enorm Yogi!
Jag kollade de där plåtarna jag inte visste vad de var till - å visst var det som Du trodde, plåtarna som är utanför bakre sandplåten- ut mot bakljusen.
Dom är Dina!! Vi får kika på pris men det  blir lugnt.
Killarna som  var upp och hämtade en bakaxel  från Mörbylånga ska snart upp och hämta en bakaxel till. Då kan jag skicka ner Dina plåtar med dem om det är OK?

667

Det vore suveränt. Tack så mycket.

668

Överbliven plåt....
Om jag minns rätt:

Lasslo, Du ville ha bägge sparklådorna och de plåtar som sitter framför dörrarna mot främre hjulhusetva? De kostar i "House of Ghias katalog234 och 112  usd  - Funkar det  med 3.400 kr?

Yogi, Du ville ha bakre sandplåten och de 2 som ansluter mot den och ut emot baklysena. De hamnar i "house of Ghias katalog på 166 usd , Funkar det med 1.600 kr?

Sen har jag det som jag tror är bakre "reservhjulsbaljorna" och de ligger i deras katalog på 50 usd  var- En tusing för dem. Minns dock ej vem som var sugen på dem....
Yogi, Jag ordnar frakt ner till Dina hoods då grabbarna kommer upp och hämtar bakaxeln.
Lasslo, vi kan nog ordna nån gratisfrakt med

ICQ/bg

669

Hallå.
Jag minns inte att jag visat intresse för sparklådor och plåten framför dörren ICQ/ab
Plåten framför dörren kan jag vara intresserad av om det är till lowlight, är det till senare bil så funkar mina befintliga fint. Och sparklådorna behöver jag inte byta, iaf inte förrän bilen ska totalrenoveras, och det ligger många år fram i tiden.. ICQ/ad

Det enda jag ”behöver” är ”reservhjulsbaljan” bakom bakhjulen, men den reparationen ligger oxå flera år fram. Så det är bättre att köpa den plåten när jag ska göra jobbet.

Så jag står över, men tack för erbjudandet ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

670

OK, då vet jag. Jag hade för mig det var  av intresse. Då är de till salu om någon annan vill ha dem.
Är ingen intresserad går de på metallåtervinning sista maj

671

63 Highlight skrev:

OK, då vet jag. Jag hade för mig det var  av intresse. Då är de till salu om någon annan vill ha dem.
Är ingen intresserad går de på metallåtervinning sista maj

Om jag förstår dig rätt så slänger du bort grejerna om du inte får strax under nypris för dem? Ja jag vet, moms och frakt men det låter dumt i mina öron.

672

Rätt uppfattat Scara!!
Nypris i USA är en sak. Ska man köpa dem här hemma  är det frakt , tull och moms pålagt och då är det  ca 50% upp.
Är ingen intresserad är det bara kasta dem då de står i vägen.
Alla överblivna delar  till bilen som är VW har jag  givit iväg gratis.
Jag ser inte vad Du menar vara "dumt"??
Att hela tiden ge bort saker  som annars skulle bli borta för evigt har jag gjort i många år med amerikanska delar för då finns de kvar i omlopp.
Nytillverkat skit kan alltid tillverkas och att ge dem till någon som egentligen inte behöver grejorna ser jag ingen anledning till.
Den som inte är intresserad av att betala 2/3 av butikspriset  här i Sverige....Han är inte  i behov av delarna
Jag är i behov av utrymmet
Busenkelt!!

673

Skönt att ha det så fett ICQ/ab

674

ICQ/af

Post's attachments

Liten vecka 18.jpg, 177.04 kb, 415 x 553
Liten vecka 18.jpg 177.04 kb, 15 downloads since 2018-05-10 

675

Gomiddag Yogi!
KOmmande helg ska Incan åka ner till Kalmar och spela någon golfturnering.
Ska jag be henne ta med sig plåtarna?
Det måste vara närmre för Dig att hämta dem på en golfbana i Kalmar är i Mörbylånga?