Köpte en genomgången 1300dp, skulle vara körbar och redo att stoppas i så gjorde det.
Då allt var kollat kolvringar osv.
Startade först inte med den förgasaren som var på bytte till min förra då startade den.
Funkade rätt okej första 2 milen, påväg hem tappade den ork och började blå ryka kraftigt och spottade olja bakvägen genom oljepåfyllingen.
Tog komptest ena cylindern ca 7,5bar andra knappt 5bar ringde och pratade med Janne han tyckte det var konstigt då den gått 1 timme i provbänk.
Beställde nya kolvringar.
Öpnnade upp den och såg då kraftiga spår i cylindrar och en sprucken kolv i nederkant.
Så dessa 8000 är kastade i sjön, då jag får köpa nya kolvar och cylindrar...skulle nog i efter hand köpt en billigare motor och bytt kolvar och cylindrar och fått en bättre motor för mindre pengar.
Så be han starta upp den på plats om ni åker långt,
Men i mitt läge är så är köpt i befintligt skick i hopp om att få en körklar motor och får bekosta en renovering själv.
Kan mycket väl fått en som inte är genomgången då det fanns ett gäng motorer att välja på...men be han starta upp den eller bara ta komptest innan ni åker därifrån.
PS. Varit i kontakt med honom men orkade tyvärr inte ta några diskussioner även om det är fel på varan men svårt att ta det juridiskt sätt då den är köpt i befintligt skick men ihopp om att den var körbar och delvis genomgången.
En "Billig" motor som blev dyr.