1 Senaste redigerad av nuppan73 (2018-05-06 22:21:51)

Har flera luftkylda VW motorer från 30 HK till 50HK.
Vissa helronverade,vissa delrenoverade.
Säljes kompletta.
Är provkörda i provbänk.
Pris:  från 8 000kr och uppåt.

Även andra TYP 1 delar finns.

Porsche framaxel passande 1600 & 356:an finns också.

ENDAST TELEFONSAMTAL, EJ SMS ELLER MEJL & ENDAST SVENSKA.
TEL: 0708-384 323.

2

Vart finns du? ICQ/ab

3

Hej!

Det är min pappa som har annonsen, han har ingen dator & bor 30 mil bort (jag bor i Dalarna)
Han bor nere i Mariestad nere i Västergötland (Skaraborg).
Han har mycket andra VW delar och mkt kontakter så slå han en pling du!
Mvh Johanna

4

Toppen tack så hjärtligt! ICQ/ab

5

Hallå!
Kan du höra med din pappa om han har en 90mm 12V generator till vw bubbla?

6

Köpte en genomgången 1300dp, skulle vara körbar och redo att stoppas i så gjorde det.
Då allt var kollat kolvringar osv.
Startade först inte med den förgasaren som var på bytte till min förra då startade den.
Funkade rätt okej första 2 milen, påväg hem tappade den ork och började blå ryka kraftigt och spottade olja bakvägen genom oljepåfyllingen.
Tog komptest ena cylindern ca 7,5bar andra knappt 5bar ringde och pratade med Janne han tyckte det var konstigt då den gått 1 timme i provbänk.
Beställde nya kolvringar.
Öpnnade upp den och såg då kraftiga spår i cylindrar och en sprucken kolv i nederkant.
Så dessa 8000 är kastade i sjön, då jag får köpa nya kolvar och cylindrar...skulle nog i efter hand köpt en billigare motor och bytt kolvar och cylindrar och fått en bättre motor för mindre pengar.
Så be han starta upp den på plats om ni åker långt,
Men i mitt läge är så är köpt i befintligt skick i hopp om att få en körklar motor och får bekosta en renovering själv.

Kan mycket väl fått en som inte är genomgången då det fanns ett gäng motorer att välja på...men be han starta upp den eller bara ta komptest innan ni åker därifrån.

PS. Varit i kontakt med honom men orkade tyvärr inte ta några diskussioner även om det är fel på varan men svårt att ta det juridiskt sätt då den är köpt i befintligt skick men ihopp om att den var körbar och delvis genomgången.

En "Billig" motor som blev dyr.

7 Senaste redigerad av michaelth (2018-06-19 05:49:41)

Räkna med att alla dessa motirer är skrot om inte bevisat motsatsen.. Dom var inte byggda för att hålla speciellt många år..
Om bara det behövs nya cylindrar och kolvar... Då e det ju bra....att köpa en bilig motor och tro att man kommer undan med bara kolvar och cylindrar..nä så funkar det inte om man nu inte gillar att chansa ochskruva..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

8 Senaste redigerad av Andenlundkvist (2018-06-19 08:57:34)

Då är det ju inte helt sanning heller att säga att den går som den ska när den inte äns går att starta, kanske startade men det innebär att den inte går som den ska ICQ/ab
så en uppmaning om man köper motor är att se att den går på plats ha bra kompprov innan man lämnar platsen.
Surt att ge 8000 för bara ett ämne som man egentligen hade räknat med att få en motor som skulle klara mer än 2 mil med...
Alla går vi på nitar!
Men som du sa så är det en chansning när man köper en motor men bara bita i sura äpplet och inse att man slängt mestadels pengarna i sjön ICQ/ab