Snyggt nu är sökfunktionen på plats igen, bra jobbat!
Angående klockan, det är ett känt fenomen brukar bero på sommartid eller inte, finns inställning i din profil justera så att det blir rätt...
/foppa
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Uppgradering
Sidor Föregående 1 2 3 4
Du måste logga in eller registrera för att svara
Angående klockan, det är ett känt fenomen brukar bero på sommartid eller inte, finns inställning i din profil justera så att det blir rätt...
/foppa
Ursäkta mitt fel 
Nu är det rätt.
Om inte annat så vet alla andra det med nu att man måste ändra det själv. 
Tro jag har vetat det men vissa saker tränger man.. 
/foppa
Sökfunktionen är visserligen igång igen men ett litet minus är ju att de kommer direkt till inläggen o inte som innan till varje tråd var för sej
Foppa13 skrev:Snyggt nu är sökfunktionen på plats igen, bra jobbat!
/foppa
Sökfunktionen är visserligen igång igen men ett litet minus är ju att de kommer direkt till inläggen o inte som innan till varje tråd var för sej
Det ändrar du ju själv 
Ovanför den här rutan, där det står - Snabbsvar på..... Efter på så ligger det text ovan på varandra så texten går inte att läsa fram till : BBCode.
Hälsningar Michael
Eklund skrev:Foppa13 skrev:Snyggt nu är sökfunktionen på plats igen, bra jobbat!
/foppa
Det ändrar du ju själv
Får de ändå inte att fungera . de verkar som att man kan söka på rubrik o text men alla inlägg kommer på rad som inlägg från alla trådar som har sök ordet i sej o inte som hela trådar som i de här fallet uppdateringar
GB skrev:Eklund skrev:Sökfunktionen är visserligen igång igen men ett litet minus är ju att de kommer direkt till inläggen o inte som innan till varje tråd var för sej
Det ändrar du ju själv
Får de ändå inte att fungera . de verkar som att man kan söka på rubrik o text men alla inlägg kommer på rad som inlägg från alla trådar som har sök ordet i sej o inte som hela trådar som i de här fallet uppdateringar
Fast du klickat i "trådar" efter visa resultat?
missade de
missade de

____________________________________________________________________________________________________
Kvar att fixa: (i minnesordning, ej kronologisk eller på viktighetsfaktor)
1. Favicon på webläsaren. Done
2. Färgerna på klistrade poster.
3. Externa länkar öppnas ej i ny/tt Tab/fönster. Done
4.
5.
6.
7.
Ser Ni fler fel så skriv gärna så listar jag upp det på denna tråd och undersöker.
PS. Första stadiet att migrera till annat system gjorde jag natten till idag, genomfört med ung 94-96% OK av mej och det är det bästa hittills.
Nu kommer långköraren, dvs att manuellt konvertera sådan som inte ingår i ett standardforum av punBB.
Håll tummarna.....
Jag ser fortfarande bara en liten del av forumet via telefon
Ser inte mer än första kolumnen så kan ej öppna PM
Jag ser fortfarande bara en liten del av forumet via telefon
Ser inte mer än första kolumnen så kan ej öppna PM
I liggande läge?
Och jag ser bara namnet, pm och e-post i första kolumnen ej ort, avatar...
Spelar ingen roll hur jag håller telefonen.
iooor_21 skrev:Jag ser fortfarande bara en liten del av forumet via telefon
Ser inte mer än första kolumnen så kan ej öppna PMI liggande läge?
Oavsett hur jag håller telefonen
Iooor om du har en Androidtelefon upp i högra hörnet på webläsaren har du 3 prickar öppna den menyn och prova att byta till datorwebplats.
Iooor om du har en Androidtelefon upp i högra hörnet på webläsaren har du 3 prickar öppna den menyn och prova att byta till datorwebplats.
Åh dagens bästa tips, gillade inte alls sidan på mobilen efter uppgraderingen...
Tack för den!
/foppa
Fler än jag som inte kan öppna pm i telefonen nu efter uppgraderingen? Har en android...
Fler än jag som inte kan öppna pm i telefonen nu efter uppgraderingen? Har en android...
Och du har testat att ha telefonen i liggande läge och klicka på "subject"?
Och du har testat att ha telefonen i liggande läge och klicka på "subject"?
Ja, det finns inga ämnen att klicka upp, kan således ej heller läsa gamla pm...
Kan kanske Gimbo och iooor_21 skicka mig en skärmdump på telefonen när ni har den i liggande läge när ni kollar PM?
Helt rätt, mobilen måste vara liggande annars syns inte Ämnesrubriken, detta för att texten blir totalt för lång för den fontstorlek som används.
Bara den är liggande fungerar det.
Då är 'Favicon' å 'Öppna externa länkar i ny tab/fönster' fixat.
Pga hur koden nu är skapad gäller detta dock ALLA länkar, även interna boxerville-länkar
Hittade en underlighet till... eller också har det kanske alltid varit så? I alla fall, jag utgick från Indexsidan, klickade på "Nya inlägg" i "Babbel / Offtopic". Läste en (av tre) och klickade på "Markera alla artiklar som lästa", i tron att det bara gällde de andra två trådarna. Men nej, tillbaka på Indexsidan så fanns det plötsligt inte ett enda oläst inlägg i något underforum! En del inlägg var ju rätt nya, det kunde jag se på klockslaget, så det var inte så att alla föll för tidsstrecket. Varför gör forumet så, förresten? Alltså tar bort indikeringen för nya, olästa, inlägg efter en viss tid?
kanske trög men hittar inte coden för att infoga filmklipp..brukade vara en "knapp" ovanför textfältet brevid img knappen..
Den är vit och ligger sist i raden /\
Sidor Föregående 1 2 3 4
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Uppgradering
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.