1

Posta fel/varningar/etc här även om jag redan vet om vissa.

2

G'natt...Zzzzz

3

Han verkar inte gilla citat heller, är väl en variant av länkproblematiken.
Och det går inte att ladda upp bilder, ".Servern Lyckades inte spara den uppladdade filen. Kontakta forumadministratören, [email protected]

Annars ser det bra ut.

4

När man skall posta ett svar.
Är Förhandsgranska svar och Add file blå :-)

5

Verkar vara nått trubbel med bilder överlag. Inga bilder syns för mig nånstans.

Vw Rodd Typ1 -57

6

Och denna varning ligger mellan inlägg lite varstans, fattas både text & bild i trådarna då.

Warning: preg_replace_callback(): Modifier /e cannot be used with replacement callback in /srv/users/boxerville-se/apps/boxerville/public/forum/include/parser.php on line 811

Vw Rodd Typ1 -57

7

Verkar som den nya PHP versionen inte supportar Modifier/e.
Warning: preg_replace_callback(): Modifier /e cannot be used with replacement callback in /srv/users/boxerville-se/apps/boxerville/public/forum/include/parser.php on line 811

Så det blir att skriva om scripten lite.
Med tanke på att Webadmins senaste meddelande skrevs kl 04:56, så behövs det nog lite skönhetssömn innan rättningsarbetet  börjar :-)

----https://www.ryadel.com/en/php-fix-warning-preg_replace-e-modifier-no-longer-supported-error-php7/---

8

Jag har nedanstående felmeddelande i min tråd. Bilderna verkar inte längre gå att se.

getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/4fab7a47cabbd7cea4d0cd1e35749df4.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville-se/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

9

Finns några saker att pyssla med för käre webadmin när han vaknar ICQ/ag

10

Mjo texten löpper ut utanför sidan på tex hur många medlemmar och inloggade.
Skriver meddelande så står det ,snabbsvar på, sen överlappar all text.
Spännande med ny layout. Kul! Bra jobbat hittills.

Tomato Potato
Dyslexiker..

11

Efter moderatorns skönhetssömn efter lång programerarnatt så blir det lite pyssel men bra jobbat så här långt.

Bilderna syns ju inte som sagt (och det skulle vara underbart om det gick att ladda upp från mobilen utan att det blockas pga storlek. Appar för att ändra storlek är alltid så dåliga och pga det blir det få uppdateringar från min sida då det blir så mycket krabb med bilduppladdning)

Tillbaka där allting startade (då var det en old school '67 Buggy i manxstil)
Nu är det en 1978 VW Latebay camper

Fastnat i Alfa Romeoträsket: 1970 Alfa 1750 Berlina Sydafrikansk touringbilreplica, Alfa 166 3.0 Zender "GTAprojekt", 2006 Alfa GT 3.2.

12

På min mobil så kan jag inte se trådar, inlägg och senaste inlägg till höger.
Som om sidan är inzoomad för mycket?
Är det mobilversionen? Går det använda vanlig webbläsarversion istället för mobilversionen? (Bara nyfiken)

Annars verka det bli bra ICQ/ab

☆♤♡◇♧♤♡◇♧☆♡◇☆♤♡♧☆♡◇♧♤☆♤♧◇♤☆

13

Bilder saknas, denna varningen kommer upp:

Denna tråden: https://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=42130

Mina bilder är postade som /img via google photos.

Mvh,
Victor

14

När man klickar på bildlänkar kommer detta meddelande up oavsett hur gammal eller ny länken är
"Bad request. The link you followed is incorrect or outdated."

VW T3 1980

15

Default/smile skrev:

På min mobil så kan jag inte se trådar, inlägg och senaste inlägg till höger.
Som om sidan är inzoomad för mycket?
Är det mobilversionen? Går det använda vanlig webbläsarversion istället för mobilversionen? (Bara nyfiken)

Annars verka det bli bra ICQ/ab

Samma sak för mig.
Saknar att kunna se när senaste inlägg gjorts så man vet om man kikat på tråden redan eller inte.

Fastnat i Alfa Romeoträsket: 1970 Alfa 1750 Berlina Sydafrikansk touringbilreplica, Alfa 166 3.0 Zender "GTAprojekt", 2006 Alfa GT 3.2.

16

Ja det finns lite å gör idag ja ICQ/ag Tur det, vad skulle man annars göra en Lördag ICQ/ae

Tackar alla för rapporteringarna, sätter mej in i detta på en gång.

17

"Sv: Uppgradering
Ja det finns lite å gör idag ja big_smile Tur det, vad skulle man annars göra en Lördag tongue

Tackar alla för rapporteringarna, sätter mej in i detta på en gång."

Det är vi som får tacka för allt jobb du gör :-)

Jag går ut i garaget och sprutar tröskellskyddsmass på min botteplatta i stället för att hänga här i kväll.

//Tusentack...............

18

@Mr 56: nä jag tackar ER, för skulle jag själv testa allt skulle det ta extremt mycket längre tid.
När man har x antal användare som går in på olika ställen så görs det på nåra minuter.
Detta gör jag bara för att det är kul, 'data nerd' som man är ICQ/ab

19

"@Mr 56: nä jag tackar ER, för skulle jag själv testa allt skulle det ta extremt mycket längre tid.
När man har x antal användare som går in på olika ställen så görs det på nåra minuter.
Detta gör jag bara för att det är kul, 'data nerd' som man är smile"

Och jag som gör det mot betalning, så jag kan vara i garaget :-)
Jag uppskattar också personer från linjen som hittar fel åt en :-).

20

Jag drar ett streck här så jag ser vad som var före dessa patchar och efter.
...så Ni inte undrar jag att fått fnatt ICQ/ae Default/lol ICQ/ad ICQ/af

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

21

Bilder syns fortfarande inte i min tråd (länk i signaturen)
Det är bara länkar vilket ju är synd..

Kommer vi få någon lösning på problemet med för stora bilder när man laddar upp från mobilen? Det skulle ju inte skada om man antingen tilläts lägga upp direkt från mobilen utan att ändra storlek eller om forumet rent av skalade om storleken själv?

22

FredrikAssarsson skrev:

Bilder syns fortfarande inte i min tråd (länk i signaturen)
Det är bara länkar vilket ju är synd..

Kommer vi få någon lösning på problemet med för stora bilder när man laddar upp från mobilen? Det skulle ju inte skada om man antingen tilläts lägga upp direkt från mobilen utan att ändra storlek eller om forumet rent av skalade om storleken själv?

I denna post: https://boxerville.se/forum/viewtopic.p … 57#p445757 så ser jag i alla fall bilderna.
är det nåt annat ställe så visa gärna ICQ/ab

23

Däremot ang storlek på bilderna så är detta begränsat pga bandbredden för att visa en tråd som innehåller massor av kort för att inte
sluka datamängden för användaren om man sitter mobilt t ex. Vissa har inte råd att betala för 10G per mån.
Plus att den mängd som lagras på servern är inte lite redan nu och detta kostar. Det borde gå att ändra men där bestämmer inte jag utan dom som betalar 'hela kalaset'.

Mängden data för kort etc som skickats upp är 14G och tittar man totalt över systemets ALLA filer så är den totalen åxå 14G. Visserligen avrundat till hela Gig.
Detta sätter mängden uppladdat data i perspektiv ICQ/ae

24 Senaste redigerad av iooor_21 (2018-04-15 05:50:11)

Kan inte komma åt PM
Finns bara avsändare och tid inte subjekt och då kan man inte öppna dom, gäller från mobil

Kan inte gå i sidled och se hela hemsidan heller

Nytt mob nr...

25 Senaste redigerad av Da Squirrel (2018-04-15 07:10:41)

På förstasidan längst ner där det står hur många trådar och inlägg mm, där sticker texten utanför rutan så det blir bredare än skärmen.
Annons bannern längst upp är också så bred så hela får inte plats.

Sen så saknar jag en funktion att kunna växla mellan "mobil/desktop"

Edit: märkte nu även att infon om antal inlägg, antal visningar och senaste inlägg inte syns när jag har telefonen i porträtt läge men har jag landskaps läge syns allt.
Kanske är en egenskap av mobilversion?

i landskaps läge visas även infon längst ner på förstasida rätt (men annonsbannern är fortfarande för stor)