Jag somnade visst om :-)
Men kom ut i garaget i allafall tillslut.
Idag var det pedalernas tur. Som jag sagt tidigare sade lämnade jag in en massa grejor för förzinkning för många år sen.
Misstake.....

Så en gammal M10 bult kapades en springa upp.

Lite 60 Slip-papper,i springan.

20 sek med skruvdragare .

Så var zinklagret ett minne blott.

Nya värmvajrar skulle väl vara en baggis att montera 

En wire är längre och skall var på förarsidan , då det finns två hål att välja på.

ICKE
ca 40cm in från baksidan var det stopp i ett av rören, jag hade provat med de gamla wirarna.
Men då de saknade "klumpen" längst bak så funkade dom, och kom igenom.

Jag använde den gamla wiren och bockade till ett par varianter för att rymma upp röret.
Blåste med tryckluft ibland och det kom svart bös ur hålet.

Succe

Sen var det dags för framtrummorna som jag egentligen skulle fixa idag.

Då det satt gamla kullager, och det var glappa, så var det dags att byta.
Använde en omslipad huggmejsel för att knacka ur lagerbanorna.

Fantomenknep, slipa ner ytterkanten p de gamle lagerbanorna, så att de glider in och ut lätt.

Använd eom sedan för att knacka in de nya, på så sätt slår man inte sönder de nya.

Gummihandskar och två plastpåsar samt lite fett, låter kanske som en hyfsad lördags afton :-)

Stoppade den ena påsen i den andra och fyllde på med fett.
I med lagret och knåda på en stund,

Gummihandskarna behövs när man tar ur lagret ur påsen och monterar lagret på plats.

Ett par packboxar sattes på plats på insidan av trumman.

Nygrundade trummor.

Sen kom Henkan förbi och skule fixa med sin tank, och var hundvakt också.
Så jag smög in.
Var fäster man löplinan om inte i Foorden :-)
Henkan adopterade mina Spakar.
Pompejus: Jag kom på vad de andra fjädrarna var till......
Var tvungen att titta till mina VW märkta verbus bultar.
Sen lade jag på det andra lagret mattsvart på trummorna och gick in för att vakta TV'n
'
"ljushuvud"