1

Tråd: värde på bubbla 48 framskärmar

Vad kan ett par bubbla 48 framskärmar vara värda i bra bruksskick?

2 Senaste redigerad av vw1948 (2018-04-17 06:21:54)

Sv: värde på bubbla 48 framskärmar

Intressant! Hur vet du att de är från en 48:a?

Om du har plåtdelar till 48:a som du vill sälja så är jag intresserad, skicka ett PM. Värdet har jag svårt att bedöma.

3

PM Skickat.

4 Senaste redigerad av split panel (2018-04-17 15:57:39)

Kan inte se pm nu när sidan håller på att uppdatera. Anledningen till 48 är för att dom är till farsans gamla 48 så det är väldigt stor chans. Allt är tillsalu till rätt pris men det är något jag inte har tänkt att sälja speciellt inte nu när jag har ett hett tips på en splitbubbla årsmodell okänt då jag ej själv har sett den än smile

5

split panel skrev:

Kan inte se pm nu när sidan håller på att uppdatera. Anledningen till 48 är för att dom är till farsans gamla 48 så det är väldigt stor chans. Allt är tillsalu till rätt pris men det är något jag inte har tänkt att sälja speciellt inte nu när jag har ett hett tips på en splitbubbla årsmodell okänt då jag ej själv har sett den än smile

OK
provade att skicka ett mail, får se om det funkar.
//Lars B

6

Mr 56 skrev:
split panel skrev:

OK
provade att skicka ett mail, får se om det funkar.
//Lars B

Jajajamänsan ☺

7

Är split panel ett troll?

Typ 1 = April-1952, Mars-1953, Februari-1954, Februari-1955, Augusti-1955, September-1956, Augusti-1963-cab, December-1957-cab, mm

8

Tristar skrev:

Är split panel ett troll?

Tror jag inte. Men en yngre herre i tidigare 20 års åldern.

Men ... man kan aldrig vara säker

Volkswagen -59 "Fahle - Tectylbubblan "
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"

Gladheims VW

9

Troll ??

10

split panel skrev:

Troll ??

Trolla fram några bilder på dina -48 skärmar.

Bra skick 8 - 15000:- / st
Dåliga men renoveringsbara 2 - 8000:-

Typ 1 = April-1952, Mars-1953, Februari-1954, Februari-1955, Augusti-1955, September-1956, Augusti-1963-cab, December-1957-cab, mm

11

Tristar skrev:
split panel skrev:

Troll ??

Trolla fram några bilder på dina -48 skärmar.

Bra skick 8 - 15000:- / st
Dåliga men renoveringsbara 2 - 8000:-

Jag har dom inte där jag bor ja det låter rimligt pris hade tänkt mig 10 styck så då ligger man nog ganska normal Tack för svar smile

12

Till 99,99 % säkerhet så är det ju förstås  inte -48 skärmar, inte heller -49.
Massor med  -50 bubblor var och är reggade som -48or  pga värdelös och slarvig hantering av de verkliga uppgifterna  och bilarna fick rent schablonmässigt årtal 1948 .   Till och med tidiga -51or kan vara typade som -48.

Detta enbart för att de första VW kom till Sverige 1948- och sen körde man vidare på det.

Sen är ju nästa fundering. Hur och varför skulle enbart skärmar överlevt men inte resten av bilen ?
Just skärmar brukade åka på mycket stryk och på ett tidigt skede bytas ut.

Men som sagt bilder kan ju inte vara speciellt svårt att få fram. Det finns t om mobiltelefoner med inbyggd kamera nu för tiden.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------