26 Senaste redigerad av Mr 56 (2018-04-15 07:25:00)

Verka som Sökmodulen har magrat lite.

Annars ser det bra ut på en PC.

Post's attachments

SÖK.JPG, 74.25 kb, 756 x 675
SÖK.JPG 74.25 kb, 18 downloads since 2018-04-15 

27

WebAdmin skrev:
FredrikAssarsson skrev:

Bilder syns fortfarande inte i min tråd (länk i signaturen)
Det är bara länkar vilket ju är synd..

Kommer vi få någon lösning på problemet med för stora bilder när man laddar upp från mobilen? Det skulle ju inte skada om man antingen tilläts lägga upp direkt från mobilen utan att ändra storlek eller om forumet rent av skalade om storleken själv?

I denna post: https://boxerville.se/forum/viewtopic.p … 57#p445757 så ser jag i alla fall bilderna.
är det nåt annat ställe så visa gärna ICQ/ab

På nästa sida i tråden syns inga bilder men de funkade när jag la upp dom för några dagar sedan. Duger inte den storleken längre pga någon ändring?

Tillbaka där allting startade (då var det en old school '67 Buggy i manxstil)
Nu är det en 1978 VW Latebay camper

Fastnat i Alfa Romeoträsket: 1970 Alfa 1750 Berlina Sydafrikansk touringbilreplica, Alfa 166 3.0 Zender "GTAprojekt", 2006 Alfa GT 3.2.

28

Subjektet för tråden står överst i varenda inlägg. Ska det vara så?

29

Vissa bilder som syntes förr syns inte nu, varken i mobilen eller datorn. Lika inloggad som utloggad/gäst
Till exempel den här tråden
https://boxerville.se/forum/viewtopic.p … mp;login=1
Där syntes bilderna förut men inte nu.

VW typ1 -61 soltak...såld
VW typ3 -73 fastback

30

Ska kika på det där med bilderna. Dom borde synas eftersom dom är mindre 2000x2000

31

ICQ/ae  (fick skriva in smileyn manuellt)

Post's attachments

box.png, 88.24 kb, 564 x 287
box.png 88.24 kb, 18 downloads since 2018-04-15 

Döda flugor svävar i vår rök
Faran lurar bakom nästa krök

32 Senaste redigerad av Grubban (2018-04-15 18:28:33)

Bara namnet i profilen är kvar.

T2a deluxe RHD ´68
T2b taigagrön ´77
Golf Mk1 cab `89

33

PunBB har väl inte uppdaterats sedan 2015?   1.4.4 verkar vara den senaste (sista?) versionen, 3 år är ju en rätt lång tid...  phpBB verkar fortfarande vara vid liv, version 3.2.2 släpptes 7:e januari i år. Det finns tydligen verktyg för att migrera PunBB -> phpBB, men jag förstår att det är ett skapligt jobb att göra en sådan flytt. Men PunBB verkar ju vara en återvändsgränd...

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

34

En annan e ju lite analog..
Sitter på jobbet med min samsung 10,1 surfplatta i liggande läge..
Texten har blivit mindre..även med läsögonen blir det att förstora bilden hela tiden.. Varför är det så?
Kan jag göra något åt det.. Eller är det bara att dra ut bilden hela tiden... Suck..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 LHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

35

Märkte nyss att jag behöver vara inloggad för att kunna få snabbgenvägarna "nya inlägg", "aktiva ämnen".

Sitter vid olika datorer (Windows OS) ofta inte egen, dvs oftast inte inloggad men kollar ändå...

S

ACHTUNG Bitte!

36

Rättat: bilder som har suffix; jpeg istället för jpg visas nu i forumet. Detta är inte en normal funktion så det blev lite kodhack så funkar det.

37

Rättat: Blå färg på knappar, hittar ni fler blå säj till.

38 Senaste redigerad av stout (2018-04-16 22:06:04)

WebAdmin skrev:

Post's attachments

Screen Shot 2018-04-16 at 23.03.59.jpg, 238.02 kb, 1716 x 1720
Screen Shot 2018-04-16 at 23.03.59.jpg 238.02 kb, 18 downloads since 2018-04-16 

39

Bra jobbat WebbAdmin

Bubbla -62

40

stout skrev:
WebAdmin skrev:

Prova rensa cachen till webläsaren eventuellt prova imorgon.
Vilken webläsare kör du? Färgerna är provade i: Firefox, Waterfox, Opera, Chrome, Vivaldi, Brave och Edge och inga blåa där.

41

Hittat:

- Storleksfel på vissa smilies, läggs på listan.

42

Mr 56 skrev:

Verka som Sökmodulen har magrat lite.

Annars ser det bra ut på en PC.

Kan hända att den är helt omgjord så kan inte garantera nåt men kikar i alla fall.

43

michaelth skrev:

En annan e ju lite analog..
Sitter på jobbet med min samsung 10,1 surfplatta i liggande läge..
Texten har blivit mindre..även med läsögonen blir det att förstora bilden hela tiden.. Varför är det så?
Kan jag göra något åt det.. Eller är det bara att dra ut bilden hela tiden... Suck..

Har inte provat på en TAB men på en PC kan man ändra storleken som browsern ska visa genom att trycka CTRL och samtidigt rulla på mushjulet upp eller ner.
Detta förstorar texten men inte så att sidan går utanför skrämkanten. Kanske finns liknande på en TAB, vet dock ej hur man gör där.

44

stout skrev:

Detta skulle jag tro är en ny hantering av allt, inte en bug men kan ta en kik på det i alla fall

45

Scrooge skrev:

ICQ/ae  (fick skriva in smileyn manuellt)

Denna förstår jag inte riktigt, man måste ju skriva in dom manuellt, typ : P (utan mellanslag) för att få ICQ/ae
Kan du visa mer vad du menar

46

Grubban skrev:

Bara namnet i profilen är kvar.

Kollat på detta och vad kan se så finns allt., skicka bild i PM på vad du menar

47

Sten vW skrev:

Märkte nyss att jag behöver vara inloggad för att kunna få snabbgenvägarna "nya inlägg", "aktiva ämnen".

Sitter vid olika datorer (Windows OS) ofta inte egen, dvs oftast inte inloggad men kollar ändå...

S

Så har det fungerat för mej hela tiden, men ska ta en kik i alla fall

48

Da Squirrel skrev:

På förstasidan längst ner där det står hur många trådar och inlägg mm, där sticker texten utanför rutan så det blir bredare än skärmen.
Annons bannern längst upp är också så bred så hela får inte plats.

Sen så saknar jag en funktion att kunna växla mellan "mobil/desktop"

Edit: märkte nu även att infon om antal inlägg, antal visningar och senaste inlägg inte syns när jag har telefonen i porträtt läge men har jag landskaps läge syns allt.
Kanske är en egenskap av mobilversion?

i landskaps läge visas även infon längst ner på förstasida rätt (men annonsbannern är fortfarande för stor)

Ang detta med text utanför sidan i en mobil är att bilden datainnehåll är bredare än en mobiles bredd etc. och den MIN-bredd jag satt. Bästa resultat är att visa sidan liggande.

Anpassningen till mobila enheter verkar INTE vara för mobiltelefoner i stående profil. Den bredd som var satt som standard var mycket större än den jag dragit ner det till
och då skulle inte problem med text utanför websidan skapas. Jag provade att minska den men tänkte aldrig på detta fel, så troligen var den endast anpassad för plattor och dyligt.

Nu ligger MIN-bredd lika bred som bannern men ska kolla mer då den fortfarande blir klipp.
Jag kommer senare att ÖKA den MINSTA bredden så hela bannerns syns, detta för att det är dessa som drar in pengar för driften.
Jag skulle tro att anpassa hela denna webplats med den kod som finns för en "stående mobil" skulle bli mer jobb än att migrera till helt annat system, vilket jag håller på att utforska.

Koden för bannern är inget som tillhör detta ställe utan är ett rent kodhack för att få till, så får se om det finns nåt enkelt sätt att anpassa dess storlek bättre
men minsta storlek borde i alla fall vara minst så att texten inte kommer utanför websidan isej.

49

WebAdmin skrev:
stout skrev:

Detta skulle jag tro är en ny hantering av allt, inte en bug men kan ta en kik på det i alla fall

Ja, gör gärna det för det är i mitt tycke lätt "bluddrigt" med subjektet i vareviga inlägg.

50

Hej, ser inte att man får en hint om att man fått ett nytt PM i denna versionen.
Tidigare såg man "New Message" eller nåt liknande i menyraden.
Går det att fixa tror ni ?
annars tycker jag det funkar bra, bra med den bättre hanteringen i mobilen, även om man måste köra i "Landscape mode" för att se hela sidan

Bra jobbat, ni skall ha en stor eloge för det jobbet ni lägger ned ICQ/ab