Bra tips, jag satte staget så det går att stänga dörren och kan mäta in det på det viset.
Bultar fast tröskeln i bottenplattan, sänker ned karossen på plattan och sätter fast karossfästena i bak och i framvagnen. Med lite tur så blir det rätt.
Det säkert rätt. Jag skulle med sänkt ner först...
Då... min värmekanal hamnade 10 mm för långt bak... Men det löste sig.
Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW
Men vet ju aldrig hur bra måtten är på eftermarknads tröskeln och sen när det är lappat sedan tidigare så referenspunkterna kanske inte stämmer till 100%.
54 2018-03-06 22:38:27 Senaste redigerad av t100r (2018-03-07 07:29:15)
Fick till slut dit vänster tröskel och efter lite justeringar så sitter dörren skapligt bra. Dörren hänger lite, delvis är det nog glappa dörrsprintar.
Blev några lappar till skärminfästningen också.
Så nu är det nedförsbacke mot målet 
Stadiga framsteg, bra jobbat! Tror det är dags för ett garagebesök snart...
Volkswagen typ 3, 1967, Volkswagen typ 2, 1965 - delägare
Beach Buggy 1968, Volkswagen Reimo camper, 1987
Stadiga framsteg, bra jobbat! Tror det är dags för ett garagebesök snart...
bäst man städar lite 
såg att det lös i nya garaget i förra veckan, skulle ha stannat till om jag haft mera ti
Karossfästet såg rätt ok, några gamla lappar ovanpå gammal plåt som borde vara snabbt fixat, eller ?
Slutade i stort hål, att man aldrig lär sig
jo så är det 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Några timmar senare så ska nog karossen gå att bulta fast.
60 2018-03-11 18:56:43 Senaste redigerad av Mr 56 (2018-03-11 18:56:55)
Det var rätt snabbt jobbat i allafall :-) Snyggt..
Snyggt! Det blir en trevlig vagn det där!
Idag sattes sista ? Svetsloppan (dyker säkert upp nåt till litet hål) så nu börjar det roliga. Eller det är ju rätt roligt med plåtjobbb också
Snyggt.. 
late,
in love,
and a little drunk..
65 2018-03-25 19:34:13 Senaste redigerad av t100r (2018-03-25 19:46:50)
Grundat och sen kittat skarvarna på bottenplattan idag. kladdigt med kittet men det blir bra när det blir tätt 
Sen blev det svart
Nice 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Växellådan var som en klump bestående av underredsmassa, grus, sand, olja. Efter mycket tvättande med högtryck avfettningspruta såg det väl lite bättre ur. Fortsatte med stålborste både i vinkelslip, för hand och med liten slipmaskin. Börja väl se hyfsat ut, fick för mig att måla den samtidigt med lite andra prylar. Och tänkte att jag testar ett tips jag läste i en av Fidde trådar, att blanda i lite klarlack i solid färgen.
Blev bra stuns i färgen.
Börjar montera tillbaka lite grejor, och se på f-n ena drivaxelröret har krympt i tvätten
Alltså när jag skruvar tillbaka på den ena sidan, så är drivaxeln för lång och sticker ut för långt
Jag fattar inte varför, har drivaxeln på något vis hoppat ur läge inne i diffen, någon som har en aning ?
Har du inte fixerat röret så kan det halka ur "halvorna"
aj fasen
, man lär så länge man lever
kan man få den att halka tillbaka utan att ta isär lådan ?
Jodå, men nu var det ett par år sen jag var isär med det där och minnet är inte det bästa
vad jag kommer ihåg så av med röret, bort med blomma så är det en låsring som ska bort och då kan man ta ut detta och pilla tillbaka halvorna för att sen skjuta in drivaxeln mellan dessa 
Nåt har halkat fel för axeln rör sig inte obehindrat åt alla håll, men mina låsringstänger är lite för klena för jag ska få bort låsningen. Ska enligt Hannes gå att dra ur axeln utan ta loss locket.
så var det, halvmånarna hade nog halkat snett, relativt enkelt fixat bara man hade en riktigt låsringstång.
Gick bra att dra ut axeln utan att ta bort "locket", så nu är det bara att mecka vidare
Härligt 
