Tjena vad tror ni finns det ute i skogarna några splitbussar och splitbubblor kvar eller drömmar i lador och liknande? Eller är allt borta iallafall kan man tro det ibland några färska fynd som gjorts? Posta gärna bilder på nya fynd. Själv så har jag hittat tre bubblor en variant en baywindow panelbuss på vw fronten ja dom står kvar i skogarna men ingen vw med delad ruta har jag lyckats hitta tyvärr. Men ett ljus finns har fått ett säkert tips på en gammal bubbla som det ryktas vara delad bakruta på som står i skogen som jag ska åka och titta på. Hur ser det ut för er letas det mycket har ni letat mycket resultat och eventuella tips? Och historier hur gick det till när du hittade det du hitta genom tips eller mycket letande ett rent tillfälle ja berätta gärna ☺
1 2018-03-16 04:30:37 Senaste redigerad av split panel (2018-03-16 04:38:17)
Skrotbilshämtaren "MiljöPelle" tog många bilar på sina
rensningar runt landet . Kommunerna har i omgångar
haft gratis lämning av bilar innan vw blev hysteriskt samlarobjekt.
Minns i Vilhelmina i början av 1990 talet fina bilar som åkte iväg.
men det var andra tider då och folk såg chansen bli av med gammelbilen
som de sparat i ladan för ev. framtida bruk.
Det pratas mycket om att plocka ut bilar från skogarna.. Men vem ansvarar för nästa generation och ställer ut nya?
Jag funderar på att köra ut min touran -08 i skogen och låta mossan ta hand om den. Jävla skit bil den där 
Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW
Det pratas mycket om att plocka ut bilar från skogarna.. Men vem ansvarar för nästa generation och ställer ut nya?
Jag funderar på att köra ut min touran -08 i skogen och låta mossan ta hand om den. Jävla skit bil den där
Helt underbart inlägg i debatten...
MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894
5 2018-03-18 12:34:33 Senaste redigerad av Eklund (2018-03-18 14:10:23)
De finns absolut fynd kvar att göra . köpte min soltaks oval förra våren o då hade den stått sen minst 1983 o i närheten av där jag bor finns ett område med väldigt många gamla bilar . Tyvärr inte så många vw längre men åtminstone en dubbel dörrs split buss som va i trafik 2000 senast . dessutom nån Nash , willys jeep ,hundkoja mm
Hmm, den där soltaksbussen, eller var det en 15W, tipset är gammalt, men måste åka i sommar på det. Ryckte hem en -71 bay för 2 år sen, så de finns därute.
Förra året ( 2017) röjde vägverket en massa sly och skog runt vägen från 73:an ut mot Muskö
Där långt ute i djungeln hittade de en splitbus som stått i evigheter.
De drog fram den till vägen och den stod där en vecka lr 2 innan Gladöskroten kom och hämtade den.
Hade man vetat att det var sånt sug efter såna hade jag sagt till och tipsat här på forumet
Är väl knappast någon nyhet att det finns ett sug efter alla dylika skogsfynd,så om det uttalandet innehöll ironi har jag en föraning om att inte alla inser det och istället blir uppretade..alla vill nog ha tips av den typen inklusive bilder..
late,
in love,
and a little drunk..
OK....Nåväl den stod 1-2 veckor ute vid vägkanten. Vi kan väl hoppas det ver någon entusiast som tog hand om den.
Jag förstår inte vari ironin kan legat- men låter det passera
10 2018-03-30 16:04:29 Senaste redigerad av Grönis (2018-03-30 16:20:08)
Förra året ( 2017) röjde vägverket en massa sly och skog runt vägen från 73:an ut mot Muskö
Där långt ute i djungeln hittade de en splitbus som stått i evigheter.
De drog fram den till vägen och den stod där en vecka lr 2 innan Gladöskroten kom och hämtade den.
Hade man vetat att det var sånt sug efter såna hade jag sagt till och tipsat här på forumet
Den togs om hand
Har sett delar från den här på Boxerville.
Tror inte Gladökvarn säljer delar här på Boxerville 
Karmann Ghia 143 / 1962
T5 California
You're Never a loser until you quit trying.
Klart det finns ett sug. Står ju till och med på bussen 
Klart det finns ett sug. Står ju till och med på bussen

Karmann Ghia 143 / 1962
T5 California
You're Never a loser until you quit trying.