Jag ska byta elsystem på min 65a buss, har köpt ett nytt komplett system.
När jag skulle dra ut det gamla, för att kunna dra in det nya(med en dragfjäder) så stöter jag på patrull...
Jag får inte ut det gamla... det sitter som berget, det rör sig inte en mm, trots att jag drar HÅRT.
Jag har provat att linda in kablarna i en stor polygrip och bända, slå, men det lossnar inte.
Det glappar och känns löst både om jag rycker i änden fram och bak.
Jag har provat att dra ut kabel för kabel, för att på så sätt minska hårdheten/spänningen i kabelstammen, det går inte heller. Tunna kablar drar jag bara av, en av dom tjockare röda(till tändlås/solenoid) fick jag ur en cm, sen var det stopp.
Så nu står jag med ett trasigt, icke räddningsbart elsystem och har inte en aning om hur jag ska få bort det så jag kan få plats med det nya.
Jag misstänker att det är böjen runt framvagnsinfästningen som är det största problemet, med gamla hårda kablar och höljen.
Det går kanske att dra det nya brevid rambalken, men det är en tråkig lösning, och jag tvivlar på att kablarna räcker då.
Är det nån som har ett tips eller idé så tar jag tacksamt emot den 
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
nat runt framvagns bultarna....
Fick offert från Vw-looms på 280£ härom dagen och ska väl i framtiden göra ett byte av kabelstammen och då vill man ju att det blir rätt. (inte säkert det blir med vw-looms grejer dock). Med mina något överdrivet tilltagna urtag för styrstagen i rambalken, kanske jag inte kan trä den inne i rambalken, men det borde inte bli en längre sträckning bara för att kablarna går på utsidan om balken? En tråkig kompromiss, ja, men det borde funka om än med en ny genomföring framme vid fronten.