Har en typ 1 65, pedalen går i botten om man trampar hårt, och pumpar man så blir det inte bättre, bromsjusteringen till trummorna har jag justerat, men såg att kuggarna inte har plåten kvar som ska låsa kvar kuggen i läge, kan justeringen ändras om dessa är borta?
Huvudbromscylindern är 17,46mm
Kan det vara slangarna som utvidgas så mycket att pedalen vill gå i botten?
Har renoverat huvudcylindern med nya packningar, den såg fin ut
Låter som ett klassiskt fall av luft kvar i systemet.
Kolla här:
https://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=37333
Om det är luft problem då borde det väll bli bättre när man pumpar?
Om det är luft problem då borde det väll bli bättre när man pumpar? Vad tror ni?
Nej så länge det finns luft i systemet kommer pedalen vara mjuk
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Det jag menar är att om man pumpar fort så borde pedalen ta lite högre upp om det är luft i systemet? ?
För mycket spel på tryckstången kanske?
Eftersom du inte får tryck även när du pumpar skulle jag tro att problemet är huvudcylindern. den ger inget tryck så bromsoljan går runt i cylindern. Har du enkel eller tvåkrets? Original tvåkrets har en låsskruv ovanpå som måste sitta rätt mellan främre och bakre kretsen. Det går även att göra fel så att bromsoljan inte kommer in i huvudcylindern.
Inte för mycket spel på pedalen.
Har monterat nya packningar i huvud broms cylindern i går , blev inget bättre.
Det är enkrets system.
Kan det vara luft ändå? Eller...
Ska tillägga att pedalen är mjuk
Lite tryck får jag men jag kan trycka pedalen i botten
Observera att detta kanske inte är rätt metod, men jag brukar använda den om jag är ensam i garaget och vill ändå få till lite bromsverkan att börja med innan jag kan få hjälp.
Se till att det är mycket bromsoljan i behållaren.
Ha bilen plant på pallbockar, det vill säga inte mer hissad fram eller bak.
Öppna luftnippel på den cylinder som är längst bort från huvudcylinder, höger bak(?)
Vänta tills det droppar olja, kan ta mellan 1-10 min.
Ta nästa hjul, och nästa.
Var uppmärksam på att oljenivån inte får vara under nivån på luftnippel, då borde det enligt mitt resonemang rinna/suga in luft i stället.
Gjort detta några gånger då jag bytt alla komponenter i bromssystemet, då med stor framgång, men vet inte om det är görbart i ditt fall. 
Okej, tackar!
I kväll provade jag att justera ut backarna max så gick knappt att snurra hjulen,
Då har jag broms från första cm , men jag kan trycka pedalen ner i botten, pumpar jag är det samma, nån som har nån ide vad som är tok??
Försvinner det olja när du pumpar? Tänkte utifall du har läckage på något rör som du inte sett ännu och när du bromsar så trycker du ut oljan där, eller i någon bromcylinder.
Vad är anledningen till att du behövde lufta från början?
Vad är nytt eller bytt förutom huvudcylinderns packningar?
15 2018-03-01 20:47:51 Senaste redigerad av Douvrin (2018-03-01 20:49:32)
Försvinner inte något olja
Jag fick dåliga bromsar som gick i botten, därför provade jag att lufta, har inte vart bra på bilen tidigare heller men funkade.
Bara huvudcylinderns packningar som är bytta inkl backventilen
Pedal sjunker inte om jag håller konstant tryck på pedalen.
Kan det vara slangarna som sväller?
Kollade du i HC så du inte har rostskador där som river sönder packningarna.
För att kanske hjälpa nån annan som råkar ut för likande problem så, det var det bromsslangarna, har bytt dom , nu perfekta bromsar!