Ja det går mycket färg -
Idag har jag börjar montera - fått i golv mattan 
Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Vit 75:a Bay-Panel Dubbeldörr
Sidor Föregående 1 … 6 7 8 9 10 … 14 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Ja det går mycket färg -
Idag har jag börjar montera - fått i golv mattan 
Den är inte färdig målad bak till men allt i fören är målat
- Så idag börja jag montera instrument bräda, ratt och lite till.
Så snart kan man ta en torr-körning 
Passar på att fixa till så att sladdar från säkringsboxen sitter rätt och inte är ihop trasslade.
- nu när man kan göra lätt det genom framrutan 
Målat tank och stag och pedalställ med por-15
Bra blir det! Ska du sänka den och sätta på ett par tuffa fälgar, eller blir det originalhöjd?
Man tackar
Den är sänkt med justeringar i framvagnen. (Den ska precis gå i igenom en standard garage port, inte lägre.)
Bak vet jag inte om det behövs än ? bayar hänger redan bak.
Får se när motor och last kommer i, kanske blir ett "hack"
Kommer att ha vanliga bay plåt fälgar.
Bra blir det! Ska du sänka den och sätta på ett par tuffa fälgar, eller blir det originalhöjd?
Målar både gamla och nya delar med por-15
Färgen som broms sköldar och stötdämpare är målade med brukar inte hålla speciellt länge.
En låda gott & blandat från Paruzzi anlände idag. 
HAHA! Tankpåfyllningsgummi och röret till tanken?????
Ha så kul 
Så illa tvunget om man inte vill att bussen brinner upp
HAHA! Tankpåfyllningsgummi och röret till tanken?????
Ha så kul
Jag har också tankpåfyllningsgummi längst upp, metallrör med böj och en bit 57mm gummi mot tankflänsen.
Har sett att metallröret med böj kan vara gjort i gummi .
De verkar skumt, och inte heller praktiskt då man får ett gummi till som kan spricka
Jag har också tankpåfyllningsgummi längst upp, metallrör med böj och en bit 57mm gummi mot tankflänsen.
Har sett att metallröret med böj kan vara gjort i gummi .
Och jag kan looova att det är jätteroligt att montera röret tillsammans med gummianslutning på tanken
Top tre mest idiotiska lösningar jag har meckat med. Jag är inte särskilt storväxt så jag fick vika ihop mig till ett origamipapper, lossa allt ovanpå motorn och öppna båda luckor sedan vika in mig själv inuti motorrummet för att uppochner kränga fast det där &”@kr@” röret och gummit.
Ta ett tålamodspiller först 
Då är jag lyckligt lottad som får plats i motor utrymmet - nu när motorn är ur plockad 
Nejnej det där är fusk! Fullständigt osolidariskt!
Satte ihop bakbromsarna idag.
Det blev med alternativ justering. Både självjusterande och traditionell manuell justering.
Köpte en förpackning med monterings set. Paruzzi #21250
Som skulle passa typ2 8/63 - 7/79
Alla fjädrar passa men pinnarna var för korta, stack precis ut igenom hålet i bromsbacken.
Fick inte ens på låsbrickan utan fjäder.
Som tur va - hade jag pinnar i rätt längd liggande.
Jag hade samma problem med att pinnarna var för korta. Jäkla pill. Tror att jag svetsade om mina för ena sidan och återanvände någon gammal.
Mina var självjusterande och funkar godkänt men ingen uppenbarelse av stoppkraft! 
Nu är hela karossen vit-målad, så nu återstår bara dörrar och luckor. 
Tryckte i tanken ikväll och koppla tankmätare och samtliga rör, gummi och tanklock.
Och är impad av "FredrikAssarsson" som bytt tankpåfyllningsgummi utan att plocka ur motorn.
Om man får gissa vilket yrke han har - skulle jag gissa på gynekolog... 
Eller proktolog.. 
Doctor Proctor at your service!
Lika impad över din lackering, ser fint ut!
Phh ja... gick 10 liter vit + epoxy grund och då är bara karossen målad in och utvändigt - flera lager vit
Satt i fram rutan.
Och packat in bussen så den inte fryser, medans jag är i Costa Rika en månad 
Några konkreta tips eller fallgropar för det här med att montera framrutan?
Vill gärna fixa rost där men vill inte gärna spräcka en fin ruta i onödan.
Costa Rica låter sjyst mitt i skitvintern! Tequila och playa! 
Några konkreta tips eller fallgropar för det här med att montera framrutan?
Vill gärna fixa rost där men vill inte gärna spräcka en fin ruta i onödan.Costa Rica låter sjyst mitt i skitvintern! Tequila och playa!
Nej inte direkt - mycket med "yes" så glider den på plats efter lite masserande. Sen beror det väl på om man köper ny list eller använder den gamla. jag köpte ny av Paruzzi och den passa bra.
Finns massa youTube klipp.
Där emot är den säkert rostigare än vad det ser ut under listen.
Jag köpte Alan H Schofield rep-plåt av Paruzzi. Den är i tre delar.
Det gäller bara att svetsa dit den rätt.
Jag personligen hade nog inte fått till det så pass bra om jag skulle svetsat dit egen tillverkade plåtbitar.
Och vad det gäller Tequila och playa - så ska det bli skönt att lämna skåne på torsdag (från -10 till +30)
Och idag lamslogs skåne av hela... håll i er.... 1 cm snö.. Kaos på vägarna, tåg, skolor och vägar stängs. Samhället slutar funka och Facebook flödar över av olyckor, varningar och elände.
Sidor Föregående 1 … 6 7 8 9 10 … 14 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Vit 75:a Bay-Panel Dubbeldörr
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.