Fick dit en list vid vindrutan, fungerade mycket bättre utan svetsprimer.
Ja, sakta men säkert.
Snygg svetsning av listen! Körde du punktsvets eller MIG?
Tack, jag körde med punktsvetsen.
Började med det lätta idag och letade fram värmerören och tryckte dit dom.
Satte dit innerskärmen och huven provade, tryckte lite här och där.
Sedan hade jag inga ursäkter kvar utan började svetsa dit den men det blev inga bra fyllningar idag.
Blir till att fortsätta efter lunchen.
Fortsatte på utsidan, var lite lättare. Slipa gör jag nog lite senare när det inte är ett hjul ivägen.
Känns som det linjerade bra, men glipan vid vindrutan ökade.
Säg inget till nån, men jag förlängde "rutstolpen" så den räckte ner till springan.
Och den var rätt rostig, men det löste problemet.
Haha, alltid klurigheter när du är i farten.
Får se hur jag gör men det är klart ett alternativ.
Jaha, här har inte hänt något, varit på båtmässor istället....
Men nu äntligen har jag fått lite tid över och kan fortsätta med andra innerskärmen.
Inpassad, mätt på tusen ställen känns det som, började med att punkta fast den länet upp vid a-stolpen.
Fortsatte sedan sakta med att sätta punkt efter punkt i nederkant och lite spänn i hjulhuset. Sakta men säkert kryper det in mot insidan där det ska fästas från bagage utrymmet.
Men sedan skönt blodsocker värdet och svetten rann, svetshjälmen immade igen, så det var dags för paus.
Skysst dipp på blodsockret, de är då man blir lite smått irriterad på minsta lilla grej
(kul projekt du pysslar med)
Buss -60
186 2018-03-25 08:31:15 Senaste redigerad av michaelth (2018-03-25 08:32:15)
Att skruva ihop plåtar med plåtskruv har ofta räddat mig då man därigenom kan dra ihop ytor lite i taget... man får bra kraft genom massor av skruv sedan tar man ut en i taget svetsar och med hammare smider in plåten runt svetsen då den sitter fast.. viktigt med tillräckligt stora hål, ganska så hör ampere så svetsen går i ordentligt. om problem finns med att man bränner hål, håll en tjock koppar eller aluminiumbit bakom hålet . antingen med en tång eller finns dylika som sitter med en magnet.
smältan fäster inte på metallen men hindrar den från att rinna igenom.
håll efter ditt socker... men det vet du ju... 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Det blev ingen fortsättning förra helgen, hamnade nerbäddad i sängen istället med lite flunsa.
Men nu är man frisk och sugen på att fortsätta där man slutade.
Innerskärmen gled ju in bra som jag ville och sedan fortsatte jag att fästa längre fram på båda sidor, en punkt i taget, blir bra.
Men golvet i reservhjulsbaljan har krympt och hänger någon cm ovanför där det ska vara, så bort med några punkter och sänk ner till rätt ställe. Laga hålen, svetsa fast kant i kant istället för omlott.
Skönt att det kan vara enkelt ibland, så lite mat i magen och sedan ner i igen.
Jag är med front igen, känns jätteskönt.
Tack, ja linjer och glipor har man kollat många gånger.
Och det känns som dom varit olika varenda gång.
Satte dit baksätesstoppen för ett tag sedan, det blev fel.
Bara att göra om rätt nu när man har dom vita plastskydden.
Satte dit stoppen idag och kollade så det stämde med baksätet också. Och det ska nog fungera.
Kändes konstigt att börja återmontera, det har inte funnits i min värld ännu.
Gjorde dom två sista listerna till motorhuven men fick inga bra punkter med punktsvetsen så jag fick ta till den gamle.
Så nu är jag trött på den och säljer den för 1 700 kr.
Köper punktsvetsen av dig om den finns kvar.
Den är din.
Idag tog jag lite garagetid, skruvade fast bottenplattan mot karossen och fäste golvhalvorna på ett par ställe. Får se när andan faller på att ta resterande 90 punkter. Passade på att svetsa igen dom retfulla sprickorna som funnits efter dörren och i instrumentpanelen där någon sågat upp för att få plats med en större radio.
Delade sedan kaross och platta igen för att komma åt lite bättre när jag ska fästa golvhalvorna, sedan har jag det sista i fronten som blir lättare när jag kan ha den liggandes på sidan.
Rensade sedan plattan från framvagn och växellåda med drivaxlar.
Men jag får inte bort drivaxlarna från växellådan

Har kollat i repboken och det verkar såååå enkelt men inte i mitt garage.....
Växellådan började strular rejält i slutet innan jag började plocka med bilen, växlarna ville inte dit jag ville.
Tips mottages gladeligen.
Bra jobbat 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Snyggt.
Har du plockat av trummorna?
Sen är det hjullagret som håller drivaxelröret.
Man kan knacka lite på stötdämparfästet för att få lagret att lossa.
Annars får man bygga en avdragare.
När drivaxelröret är loss så sitter det ett clips en bit in i lådan.
Sen lossar drivaxeln
Tackar. Då är det bara på att.
Då var 100 punkts progammet klart, så nu ställer jag undan plattan tills hösten.
Plockade bort ena trumman för att få loss lagret men icke det sitter fast. Har knackat och lirkat men icke sa Nicke.
Så det får väl mogna lite och förstå att det ska bort.
Jag tar en paus och firar midsommar istället.
Som sagt, bort med trumman men icke sa Nicke.
Var och skaffade mig en ny avdragare, borrade lite, passade in och började dra.
Satt som berget, trodde avdragen skulle vrida sönder sig men trägen vinner och sakta men säkert så lossade det.
Sedan bar det iväg till affären igen för att skaffa sig en större tång till låsringen och vips var axeln borta.
Förberedde mig för andra sidan med att lossade trumman och sedan kunde jag inte låta bli att knacka lite på stötdämpare fästet.
Och till min förvåning så gled lagret med axelrör av kanon lätt och lossnade från lager fästet utan minsta våld.
Ibland ska man ha lite tur också.
