Då var det dags. Nu har vi gjort så pass mycket med huset att jag kan börja med en garagetråd för att kunna dela mina funderingar, framgångar och bakslag med likasinnade.
Var ska jag börja, Köpte som sagt hus 2012, har renoverat och hållit på med det sen dess, Vi sa upp garaget vi hyrde 2014 då jag kände att jag inte hade så mycket tid till hobbybilar och nästa gång jag skulle ha tid var när hus och garage står klart. Huset är i stort klart nu och det är då äntligen dags att börja med garaget
Jag kommer att bygga om till återstoden av det som en gång var en ladugård. Själva ladugårdsdelen är riven och den nyare vagnsskjulet/stallet från 1950 lämnades kvar av föregående ägaren.

En spantring med en timmervägg kvar från gamla ladugården, en del mitt i som är murad där stallet var. Numera inhyser den en varmhållen snickarbod på 15-20m2. Det är trägolv i hela byggnaden och inte isolerat.

Hela byggnaden är på drygt 100m2. Grunden är en betongsyll så den står stadigt redan nu. Rakt och fint och jätteskönt.
Det är en slagport på gaveln till vänster som inte syns på bilderna och en mot huset på långsidan. (den pickupen tittar ut i och mörkerbilden är tagen genom.
Det känns som ett bra utgångsobjekt och många kvadrat är ju redan byggt så det finns potential