Sv: Torkarproblem - går hela tiden

Så skönt smile

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
VW Foto sida Ruff Time Monster Truck

Ja, du kan inte ana med vilken lättnad jag gick upp från garaget. Nästa el-grej blir att sätta in ett hard-start-relay så slipper en massa ström ta vägen över tändningslåset.

Ingenting är omöjligt - det är bara olika svårt....
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967

Som en tanke från Gud...
En "vwän" kom till mig i förrgår, med en strömställare till torkarna som inte funkade, det blev kortslutning.
Det visade sig att kortslutningskontakten 31b i vissa lägen hamnade på någon av 53:orna.
Mekaniskt slitage, slappt och löst, en kontakttunga satt löst och levde sitt eget liv inne i strömställaren. Jag hade nog kunnat laga denna under luppen, men fann en bättre begagnad i någon låda, för vwännen att sätta in i sin bil.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
En jätterostig och inkomplett Typ 1 1500 -67, Tjockbubbla 1303S -73, Beach-Buggy -68, en Klippo från 1979, bandsåg och en pelarborrmaskin.

Ibland är det som ett tecken. Jag hade lånat en "ny" strömställare med två hastigheter utifall, men den lämnade jag tillbaka. Nu blir det maikäfer i maj och då kan leta efter en med en hastighet plus lite annat.

1500 Kabriolet 1967

Karmann67 skrev:

Ja, du kan inte ana med vilken lättnad jag gick upp från garaget. Nästa el-grej blir att sätta in ett hard-start-relay så slipper en massa ström ta vägen över tändningslåset.

Synnerligen enkel operation, du kan använda vilket standradrelä som helst, tja.. kanske iallafall ett som tål kraftigare strömmar, 40A, kostar en spotstyver på Biltema.

En jätterostig och inkomplett Typ 1 1500 -67, Tjockbubbla 1303S -73, Beach-Buggy -68, en Klippo från 1979, bandsåg och en pelarborrmaskin.

Tack för tipset, och jag hade ett gammalt i en låda som jag gjorde i ordning för två år sedan. Men i vinter ska det kopplas in. Alla tåtar fixade så det är bara att koppla på.

Björn J, har du lagt upp några bilder på din 67:a på forumet så man se hur den ser ut?

1500 Kabriolet 1967

Nej, inga bilder någonstans, 67an står i en lada ute på Hisingen och är inte körbar, saknar motor och växellåda.
1303:an finns tillfälligtvis på Tjörn, ett spekulkationsobjekt som skall säljas till förmån för en 181.
Båda motorsprutorna är bortlovade till olika brandförsvarsmuseum, och bara den ena funkar. Måhända kommer den äldsta att åka till Bugrun bakom en brandbilsdubbelhuttssplittpickup.
Bobcaten är till salu, jättedyrt! Gaffeltrucken är skrot, men pelarborrmaskinen fungerar!
Ja och Beachbuggyn står hemma i mitt cyklelförråd, reggad, besiktigad och påställd! >Men tro det eller ej, det är ingen bra vinterbil, den saknar vinterdäck!
Jag har dessvärre mina bilder på Photobucket, som nu vill ha ma$$vis betalt för att man skall kunna länka ut bilderna.