Japp originaldel mot toppen sen långradieböjar istället för original.
Osäker hur jag gjort men hsr för mig jag svetsade fast fästöronen bara.
27 2018-01-08 11:08:09 Senaste redigerad av David, Luleå (2018-01-08 11:14:56)
De heter Siemens Deka 1389563
När jag googlar dem så hittar jag två flödesuppgifter.
Den ena är 296cc at 2.98 barDen andra är 14.2ohm, 192cc/min, 18lb/h
Den lägre siffran hittar jag inte vid vilket tryck.
Den siffran på 296cc verkar ha en osäker källa.
Siffran på 192cc har ej angivet tryck.
Hittade denna uppgift. Men de skriver även att det är vad de själva mätt upp den till och kan variera från av tillverkaren angivet värde.
Siemens
Part Number cc/min lb/hr Rating @ (Bar) Ohm Connector
1389563 216 21 3 14.8 EV1
http://injector-rehab.com/shop/Flow_Rates.html
Är det någon som vet om var jag skulle kunna hitta någon officiell källa på dessa? som ska gå att lita på? De sitter original i Volvo S-V70 och 850 från 90-talet.
28 2018-01-08 14:40:40 Senaste redigerad av PPRMicke (2018-01-08 15:42:42)
Gå in på sävareturbo sida
Under tråden insprutning ligger det 95% av alla spridare som finns på marknaden
länk http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph … amp;t=5277
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Nog skulle jag hitta de hopplösaste av spridare...
Den här finns på sävarturbo:
http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm
Massor av spridare och data. Men inte för de jag har. Grubblar vidare. Inte redo för start ännu iallafall...
Annars finns det ganska gott om beg. spridare (med kanske mer kända data...) på Tradera. Oftast till ganska anständiga priser... 
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville
Bara vilket värde jag ska knappa in för att få min grundmapp...
Fast när du nu säger det så kanske det går bra ändå med en liten uppskattning. Om jag tar 216 (enl ovan) som värde så kommer den nog att gå. Sen ska ju ändå allt mappas in för att få till det så det kanske räcker med det.
Var det så du tänkte JB?
Bara för att röra till det lite till
Volvo spridana som du letade efter finns även denso modell
Som satt när man körde brist på siemens
Evo 6 spridana (tunn kropp o 4 hål ) har mycket bättre spridar bild
Evo 6 går att köra ned till 2bar med jätte fin spridarbild ( saab körde dom på 2.5bar) om man vill gå åt andra hållet så klarar dom 7 bar
Mappning är alltid ett massa tänkade Ett tips om du har möjlighet att köra tändning med brytare o fördelare så kan du lägga ned jobbet på bränsle delen när du får till den delen så kan du börja jobba med tänd delen
Lycka till med ditt sprut
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Bara vilket värde jag ska knappa in för att få min grundmapp...
Fast när du nu säger det så kanske det går bra ändå med en liten uppskattning. Om jag tar 216 (enl ovan) som värde så kommer den nog att gå. Sen ska ju ändå allt mappas in för att få till det så det kanske räcker med det.
Var det så du tänkte JB?
Ja exakt. Eftersom spridarna suttit på 170hk motor så är 192cc eller 216cc troligtvis väldigt nära.
Bara för att röra till det lite till
Volvo spridana som du letade efter finns även denso modell
Som satt när man körde brist på siemens
Evo 6 spridana (tunn kropp o 4 hål ) har mycket bättre spridar bild
Evo 6 går att köra ned till 2bar med jätte fin spridarbild ( saab körde dom på 2.5bar) om man vill gå åt andra hållet så klarar dom 7 bar
Mappning är alltid ett massa tänkade Ett tips om du har möjlighet att köra tändning med brytare o fördelare så kan du lägga ned jobbet på bränsle delen när du får till den delen så kan du börja jobba med tänd delen
Lycka till med ditt sprut
/// Micke
Man skulle ju kunna tro att Volvostyret tagit åt sig lite franska tankar här. Siemens, bosch, denso...
Evo 6? är det samma som i Mitsubishi?
Förmodlingen typen av spridarkontakt/kropp på spridaren, EV1, EV6 och den nyaste typen som är EV14
PPRMicke skrev:Bara för att röra till det lite till
Volvo spridana som du letade efter finns även denso modell
Som satt när man körde brist på siemens
Evo 6 spridana (tunn kropp o 4 hål ) har mycket bättre spridar bild
Evo 6 går att köra ned till 2bar med jätte fin spridarbild ( saab körde dom på 2.5bar) om man vill gå åt andra hållet så klarar dom 7 bar
Mappning är alltid ett massa tänkade Ett tips om du har möjlighet att köra tändning med brytare o fördelare så kan du lägga ned jobbet på bränsle delen när du får till den delen så kan du börja jobba med tänd delen
Lycka till med ditt sprut
/// MickeMan skulle ju kunna tro att Volvostyret tagit åt sig lite franska tankar här. Siemens, bosch, denso...
Evo 6? är det samma som i Mitsubishi?
Det vilken typ av spridar kropp o infästning till kabelen (evo 1 tjock spridare ofta låg ohm Evo 6 en tunn med fyra hål(hög ohm) med evo 1 kontakt Evo 14 är en kort spridare (hög ohm) med denso kontakt )
Volvo o ford var ihop ett tag då hände det mycket konstiga saker ( Som att man började med denso prylar = ford ägde mitsubishi också)
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Nu är spridarna hemma 
Mitt bekymmer med flödessiffrorna löste sig. De var kassa så jag fick 4 andra han hade. De heter Bosch 0 280 156 023 och ska flöda 347cc/min vid 3 bar och 16 ohm
Känns som om de kommer att räcka till för en rätt kraftig motor.

Är det den här modellen som Micke kallar EVO 6? de har iallafall 4 hål.

Då har jag nästan allt hemma.
Shoppade lite på Ali.
An6 kopplingar, EV1 kontakter, Sen utanför bilden har jag två gängtappar för att fixa AN kopplingarna till fuelrailen och sätta en bränsletrycksmätare på den ena. 

Du har så rätt (evo 6) dom satt bland annat på volvo s60 (rak 6)
Om du kollar noga i mitten där hålen är så har du ett märke efter nålen
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Tror det är samma spridare som jag har, samma färg och cc/minut.
Här är de olika spridartyperna förklarade i en illustrativ bild

snygg.
Då har jag alltså en EV6 spridare med Jetronic-kontakt. 
