1

hejsan har inte svisch.. Hur göra?

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

2

Tyvärr inget svar till dig Michael, men jag som inte är så tjenis med ledningen tycker att det skulle vara bra om ni skrev ut vilket namn som numret går till. ICQ/ab Jag kände nog igen det när jag såg det, men andra kanske har ännu sämre koll. ICQ/ae

/Niße

1303S -73
Golf GTI 16V -88
Passat TSI 280 -18

3

Klart man bidrar,men bankgiro eller motsvarande vore bra.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

4

Bankgiro är svindyrt tyvärr, vi har det på vår pojkklubb.

Så Swisch är en bra lösning.
Jag var stenhård moståndare, tills jag provade en gång och nu kan jag inte sluta.

Man kan ju sätta så man inte kan swisha mer än några hundralappar per vecka.
Och vill man skicka mer kan man öppna upp för det via sin banksida.

Men som sagt numret vore bra, då minnet är dåligt.

"ljushuvud"

5

slant skickad... och nog går namnet att översättas till goopher?

6

Ja,du är ju en "modern gubbe" emedan jag en okuvligt traditionell yngling,så jag vidhåller med en drucknes envishet om annat betalningsalternativ.. ICQ/ae

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

7

24 år iår  och inte heller swisch , tänker inte skaffa det eller  ICQ/ab 
så x2 om annat betalning-altv ICQ/ab

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

8

För mig är det absolut inget problem att swisha lite pengar men vad får vi då?
Blir det bättre med bilderna som ska läggas ut, blir sidan modernare och enklare att använda?

Varför inte lägga ner facebooksidan och göra ett klockrent forum av "Boxerville" !

@michaelth - du kan överföra pengarna till mig om du vill och jag swisha men det kan vi ta per pm

T2b taigagrön ´77

9

Grubban skrev:

För mig är det absolut inget problem att swisha lite pengar men vad får vi då?
Blir det bättre med bilderna som ska läggas ut, blir sidan modernare och enklare att använda?

Varför inte lägga ner facebooksidan och göra ett klockrent forum av "Boxerville" !

@michaelth - du kan överföra pengarna till mig om du vill och jag swisha men det kan vi ta per pm

Du får ju det här!

Nu är det så att det här med forum en utdöende form på internet , så jag tror att det kan vara svårt att får till lättare bilduppladdning.

Jag förstår inte folk som kan laga rost och motorer och en massa annat VW relaterat , och med stor sannolikhet klarat sig igenom både grundskola och gymnasium.

Varför klarar de inte av att lära sig lite om problematiken med bilder och bildstorlek?
och hur man gör för att komma runt det.

Om Boxerville ska klara att lagra alla bilder på sina servrar i full storlek så kostar det multum i platskostnad och trafikkostnad.
Så om ni lär er att krympa bilder eller lagrar dom nånannan stans, så bidrar ni också till att detta kan vara öppet.

Om du känner dig kränkt av detta inlägg så är jag inte intresserad av att höra det.
Så lid i tystnad.............

/////Tack för ordet

"ljushuvud"

10

Mr 56 skrev:

Om du känner dig kränkt av detta inlägg så är jag inte intresserad av att höra det.
Så lid i tystnad.............

/////Tack för ordet

Bästa jag läst på länge  Default/lol  äntligen någon som kan stå emot de lättkränkta  Default/lol

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

11

Swishade en slant ICQ/af

Ghia cab 64  vw pickisDH 66 snart fin ,1303s vw buss 59 ``fejklyxen´´

12

Jag tror inte forumsidor dör ut, vissa dör ut men vissa inte.
Beroende på hur stort forumet är och vad forumet fokuserar på för forum och dess innehåll.
Sen så påverkar ju Facebook hur många som är aktiv här.

Att ladda upp bilder är ju ingen konst som Mr 56 säger, den som tycker det är svårt, be någon ungdom hjälpa dig som är insatt i datorer eller någon annan för den delen, både unga som äldre som kan detta och är ju inte precis som en kurs i skolan att lära sig.
Tar lite mer tid för den som ska ladda upp men nu snackar vi ju några sekunder per bild och inte timmar.
Skulle nog kosta en hel del förforumet att ändra för att några inte kan lägga upp bilder.

Lite småsynd Facebook gruppen finns, både positivt och negativt.
Vi som inte har Facebook kan ju bara vända oss hit och missar allt som finns på Facebook.
Samma visa där, nog kan vi göra konto där men det är väll lättare att vi postar våra trådar här på forumet, som just är till för det.
Där vi har alla forum vi behöver, allt från annonsforum till projekt forum och alla andra delar.

Facebook är ju inte uppbyggt på samma vis.
Det är vad jag tycker och tänker.

Angående Swish, många har inte det men finns ju faktiskt nära och kära som har Swish och även folk här på forumet som erbjudits sig att Swisha till forumet.
Är ju bara flytta över den slant du vill skänka till personen som vill hjälpa dig och i sin tur Swisha forumets Swish nummer. Easy Peasy Lemon Squezzy.

Sen dom som inte har swish, ge det en chans.
Är ju MINST lika säkert som det gamla stenålderssättet, bankkonto-överföring.
Swish är då det bästa jag skaffat iallafall, går snabbt, smidigt och pengarna direkt in på kontot.

Om man inte gilla det, uninstall bara så är det finito ICQ/ab

Ajja va bara några små tankar och vad jag tycker.

You got what I mean  ICQ/ad

13

En liten gåva på swish
Som någon sa med Fb  kan vara bra men är ofta dåligt
Det kommer samma fråga en gång i månaden på Fb
Men jag tror att den moderna  människan är så lat och inte söker efter info  då är fb kass  o ett forum mycket bra
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

14

Jag har Facebook men använder det inte, jag tycker formatet är sååå dåligt som ersättare för forum, det är ju nästan omöjligt att läsa med alla nästade konversationer, jag har svårt att hänga med vem som svarar på vad etc. så för mig så kommer inte forum försvinna, thesamba är ju levande i högsta grad och det är där jag letar information om jag behöver ha svar, då hobbyn är så mycket större i USA så är det inte så konstigt att det är där de flesta samlas och det är där kunskapen delas till stor del. mellan thesamba, cal-look.no, shoptalkforums och boxerville så finns allt man behöver tillgängligt utan att använda facebook.

Angående Swish så är det ju det bästa som hänt sen skivat bröd, bara skaffa det och testa, det finns verkligen ingen nackdel med det....

15

Angående FB, jag hänger där ibland men ser det inte som ett alternativ utan mer som ett komplement pga utformning, skulle det läggas ner skulle man nog inte få mer här utan det finns en uppsjö med andra FB sidor för VW som skulle ta vid.
Bildfrågan på forumet är ett litet problem ja som inte verkar ha någon smidig/billig lösning i dagsläget.
Och swish är kanon ja!
Tack för alla bidrag, Jonas jobbar på kompletterande lösningar.
ICQ/af

16

Angende bildlagringen, hur mycket data pratar vi om, är det möjligt att se hur mycket content boxeville innehåller inklusive alla länkade bilder? Kollade lite snabbt på det och tex. googles G Suite Business molnlagringstjänst kostar ca 400kr / mån för obegränsat lagringsutrymme, vore inte nånting sådant möjligt att ha för lagring av bilder?

Vad har thesamba för lösning för bildlagring? man kanske kan titta på existerande välfungerande forum och se vad de har för lösningar och sen utvärdera kostnadsbilden?

För mig vore det mycket värdefullt med inbyggd bilduppladdning, jag pallar inte att signa upp mig på 3:e parts sajter som sedermera skiter fullkomligt i en och stänger ner eller ändrar villkoren som photobucket gjorde.

17

Swishade en slant, för forumet behövs verkligen!

Ingenting är omöjligt - det är bara olika svårt....
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966

18

Den tekniska biten är inte alls min men jag använder mig av The Samba, men där måste man också förminska bilderna innan.

19

Swishat en slant jag mä ICQ/ab

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

20

Totoob skrev:

Angende bildlagringen, hur mycket data pratar vi om, är det möjligt att se hur mycket content boxeville innehåller inklusive alla länkade bilder? Kollade lite snabbt på det och tex. googles G Suite Business molnlagringstjänst kostar ca 400kr / mån för obegränsat lagringsutrymme, vore inte nånting sådant möjligt att ha för lagring av bilder?

Vad har thesamba för lösning för bildlagring? man kanske kan titta på existerande välfungerande forum och se vad de har för lösningar och sen utvärdera kostnadsbilden?

För mig vore det mycket värdefullt med inbyggd bilduppladdning, jag pallar inte att signa upp mig på 3:e parts sajter som sedermera skiter fullkomligt i en och stänger ner eller ändrar villkoren som photobucket gjorde.

Det är inte bara storleken som är bekymret.
Denna bild tar 5,2MB direkt ur kameran men krymper man den till 1024x768 så behöver den bara 202KB. Och större än så behöver den inte vara för att fylla de flesta skärmar.

Så allt över 202Kb är onödig trafik, som kostar pengar.

Jag gillar inte heller tredjeparts platser/tjänster.

Så jag har ett abonnemang hos one.com 20kr i månade 25GB.
Där lägger jag upp mina krympta filer, och det är jag som äger dem och ingen annan.
Använder det här programet för att krympa bilderna, man kan köra en eller flera hundra samtidigt om man vill.
Och men får behålla originalbilden
https://www.digitalred.com/support/wind … -resizing/

One har egna verktyg för att hantera bilderna, som är lätt atta använda.

Fast då jag kommer från Jura tiden kör jag FTP med ett gratisprogram mot min plats.
202Kb bild
http://www.brandow.eu/vw/103/IMG_8157%20(Medium).JPG

"ljushuvud"

21

Finns inte så vi kan få nå reklam som kan sponsra och dom få ha reklam på forumet?

22

Swishade en slant jag med. ICQ/an

Det är väl skönt att alla är lite olika och gillar olika saker, olika kluriga, olika händiga.
Och man lär sig lite om man vågar prova, forumets personer har visat och lärt mig massor.

Swish har underlättat för mig och bilderna tar några sekunder att förminska.

23

Slant skickad till ett kanonforum!
Om ni som jag fotar med iphone så finns det gratis appar för att förminska bilderna.
Jag använder imgcompactor som funkar bra. Välj bild, format,sparas i albumet. Lätt som en plätt ICQ/ab

Bubbla -62

24

Klart man swishar  ICQ/ab

25

metoo

Baken sitter där bak ända tills man tar av sig för då kommer den fram ;-)
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.