Skulle det mot förmodan finnas någon sm vill ha en vattenkyld bil så är den till salu...
A L L T på den är nytt- utom ram och kaross
Den ska du nog va glad i om tankmätaren inte fungerar i!!!!!
Blink du 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt - icke VW » Bad Karma
Sidor Föregående 1 … 18 19 20 21 22 … 36 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Skulle det mot förmodan finnas någon sm vill ha en vattenkyld bil så är den till salu...
A L L T på den är nytt- utom ram och kaross
Den ska du nog va glad i om tankmätaren inte fungerar i!!!!!
Blink du 
Tackar för de goa utlåtandena!
Nu vart det ännu svårare att sälja den. Jag har jobbbigt nog att skiljas från de 3 jag valt ut, men jag måste sälja några( annars måste jag gå till banken och låna) å de andra bilarna betyder ännu mer för mig så det får blir de 3 jag valt ut nu, tyvärr. Denna ska oxo väck. Den enda Fordmodell jag gillar- Det svider
Tankmätarn i Vetten har jag inte kopplat in *blink*
Vilka bilar säljer du nu?
Corvetten och Mustangen och vilken till?
Är det Porsche Karmann bygget som du håller på med ?
Mvh Maikel
Nääää...Man kan väl sälja något man jobbar med och har planer för. Där ligger "framtiden"
Ska något bort är det sådant som tillhörr det förgångna. Något man kört en hel del med och/lr inte använder så mycket som bara står.
I det här fallet en El Camino från - 66 med ett modernt väghållningschassie en 700 hk maskin och 6 växlar framåt.
Något för den som vill köra ifrån motorcyklar på slingriga vägar ( mao snarlikt med Mustangen ovan)
Då jag nu bygger en Lola känns de 2 andra väghållningsbilarna "onödiga"
Karman ska FV ha
Nu när jag tittar i lugn och ro så vete tusan om det var rätt: https://www.csp-shop.com/en/body/pins-d … 3454b.html
Detta är inte sprintarna till gångjärnen utan det är sprintarna till dörrstoppen.
se här:
https://www.vintagecarparts.de/artikel. … t_artnr=T7
Har aldrig sett något sälja sprintarna till gångjärnen löst. Tror det är köpa kompletta gångjärn eller renovera själv som gäller.
Och här finns lite info om hur man renoverar gångjärnen:
https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt … p;start=20
Jo- det var det jag fick intryck av med då jag kollade i lugn och ro.
Renovera dem kan jag- å värsta fall får man väl göra en sats, men jag tycker det BORDE finnas då det ändå finns företag som renoverar.
Så min undran var mer om någon VISSTE om något ställe,,,,ja ja ...
Vi är ju några stycken som står mitt uppe i våra renoveringar så vi borde ju kunna gå ihop och lägga en stororder *s*
Såååå.... då är vi tillbaks till utgångsläget då.. behöver fortfarande hitta någon som säljer ny dörrsprintar och bussningar - helst i Sverige
Pompe: Din kommentar om stålar på förra sidan svider än. Det är som Du vill få en att framstå som gräddstrut, men Du har aldrig träffat någon som satsar mer på sin hobby än undertecknad. Lider man brist på deg får man göra uppoffringar istället
Klart som fan att du har deg
Bygga hus utan att låna pengar, känner ingen som gjort det
Men nu vill vi ser mer bilder på ghian!
Det säger nog mer om Dig.....Du umgås med fel polare *blink*
Uppfostrad av en en mormor med rötterna på Burön och Gullregnet så har jag lärt mig: spara först -handla sen!!
Med vis Ångermanlandsmentalitet kommer man långt.
Sen har jag som sagt väldigt bra kompisar- även inom byggsektorn.
Självklart får man bjuda igen, å självklart kommer det här ta tid.
Förra torsdagen hade jag inte en enda krona på något av de 4 bankkonton jag har.
Uppoffringar för sin hobby är det som gäller.
Jag har inget Netflix, Ingen MP3-spelare, Ingen Boxer, Ingen mobiltelefon och eldar med ved.
Nu är ved ingen ovanlighet uppe hos Dig men här nere i 08-träsket ses man som en udda fågel.
Redan i år har jag ätit flera frukostar med 8 grader i köket (plus dock) så på ren vilja kommer man långt.
Folk tror man skiter pengar för man har vissa grejor, men ser inte uppoffringarna man får göra utan de tror man har allt de har...Plus att man jobbar svart och säljer knark med ( tror "dom")
Även det hus jag har idag är betalt med egna pengar och en sån sak gör att man kan leka lite mer tryggt än andra som haft för bråttom.
Jag är förvånad att Du som Ångermanlänning resonerar så....Går det utför med de yngre generationerna ?? *blink*
Fler bilder på Karman kommer strax
Nu börjar det bli roligt
Det säger nog mer om Dig.....Du umgås med fel polare *blink*
Uppfostrad av en en mormor med rötterna på Burön och Gullregnet så har jag lärt mig: spara först -handla sen!!
Med vis Ångermanlandsmentalitet kommer man långt.
Sen har jag som sagt väldigt bra kompisar- även inom byggsektorn.
Självklart får man bjuda igen, å självklart kommer det här ta tid.
Förra torsdagen hade jag inte en enda krona på något av de 4 bankkonton jag har.Uppoffringar för sin hobby är det som gäller.
Jag har inget Netflix, Ingen MP3-spelare, Ingen Boxer, Ingen mobiltelefon och eldar med ved.
Nu är ved ingen ovanlighet uppe hos Dig men här nere i 08-träsket ses man som en udda fågel.
Redan i år har jag ätit flera frukostar med 8 grader i köket (plus dock) så på ren vilja kommer man långt.
Folk tror man skiter pengar för man har vissa grejor, men ser inte uppoffringarna man får göra utan de tror man har allt de har...Plus att man jobbar svart och säljer knark med ( tror "dom")
Även det hus jag har idag är betalt med egna pengar och en sån sak gör att man kan leka lite mer tryggt än andra som haft för bråttom.
Jag är förvånad att Du som Ångermanlänning resonerar så....Går det utför med de yngre generationerna ?? *blink*
Självklart har jag ved även om det inte är den huvudsakliga värmekällan hemma
Ber om ursäkt, jag formulerade mig fel. Skulle nog skrivit kapital istället för deg. Du har ju mycket bundet kapital i alla dina fina bilar så jag förstår din ide om att sälja av för att finansiera husbygge.
Blir det vedeldat i nya kåken också?
Nääää börjar väl bli gammal antar jag då jag funderar på en kombo av solpaneler och bergvärme- men självklart ska det av nostalgiska skäl finnas möjlighet att elda ved oxo

Nääää...Man kan väl sälja något man jobbar med och har planer för. Där ligger "framtiden"
Ska något bort är det sådant som tillhörr det förgångna. Något man kört en hel del med och/lr inte använder så mycket som bara står.
I det här fallet en El Camino från - 66 med ett modernt väghållningschassie en 700 hk maskin och 6 växlar framåt.
Något för den som vill köra ifrån motorcyklar på slingriga vägar ( mao snarlikt med Mustangen ovan)
Karman ska FV ha
Det är bra om du får dina bilar sålda ,då kan du möjligen slutbetala för gian och dom trasiga portarna . MVH : HEAVY
Dags för lite planering.
Ev byter jag ut de 2 orginalkylarna till en högkvalitetskylare från Ron Davis- Vi får se....
En gissning från forskningsvärlden är att de 2 orginalkylarna gör sitt jobb bättre än alla andra kylare i hela världen då de är anpassade efter uppgiften. Sen kanske de inte passar längre, då är det en annan sak.
Glöm inte, fläkten bakom kylaren och recirkulationsskydd, kylluft in OCH varmluft ut.
Fast det här kan ju du redan :-)
Jag väntar med spänning på nästa uppdatering.
När en kis som är så duktigt som Du på detta ämne lyssnar jag lite extra- å tänker en gång till.
Från början sitter de 2 orginalkylarna längst ut på var sin sida. Jag trodde det var en lösning nödg av utrymmesskäl. Jag blev glad då jag såg att de får plats inne i baljan då jag spar pengar. När jag sen tar fram tumstocken ( inte Din variant på rulle) vart jag än mer glad då jag insåg att det passar bra med en 26"x19" vilket är en standardsize för tex Hemicudor och vassa Camaros. Då kan jag på ett prisvärt sätt få in en Ron Davis ( som vi på firman har Europaagenturen för) och låta dem bygga en snygg sköld att fästa fläkten i. Det blir ju lite lättare att sätta i en kylare än 2 mindre (marginellt). Jag tar Dina åsikter till mig och klurar lite till. Det är sånt här ett sånt här forum är guld på
Thanks!
PS kommer inte använda A/C kylaren och växellådskylaren blir en ftermarknadsvariant- tror jag
När en kis som är så duktigt som Du på detta ämne lyssnar jag lite extra- å tänker en gång till.
Från början sitter de 2 orginalkylarna längst ut på var sin sida. Jag trodde det var en lösning nödg av utrymmesskäl. Jag blev glad då jag såg att de får plats inne i baljan då jag spar pengar. När jag sen tar fram tumstocken ( inte Din variant på rulle) vart jag än mer glad då jag insåg att det passar bra med en 26"x19" vilket är en standardsize för tex Hemicudor och vassa Camaros. Då kan jag på ett prisvärt sätt få in en Ron Davis ( som vi på firman har Europaagenturen för) och låta dem bygga en snygg sköld att fästa fläkten i. Det blir ju lite lättare att sätta i en kylare än 2 mindre (marginellt). Jag tar Dina åsikter till mig och klurar lite till. Det är sånt här ett sånt här forum är guld på
Thanks!PS kommer inte använda A/C kylaren och växellådskylaren blir en ftermarknadsvariant- tror jag
Jag hade en CC med mittmonterad V8 och en kylare fram och 2 kylare bak, allt var både serie OCH parallellkopplat.
Det var inte bra.
I ditt fall så håller jag på orginalkylarna, men, då de inte hamnar i orginalposition och inte i en orginalkaross så är 1 kylare ett naturligt steg att ta.
Men som jag nämnde när vi sågs och skrev tidigare
glöm inte luftens väg in och inte luftens väg ut, värmd luft tar mer utrymme så utvägen bör vara större.
Så, ta ett frigolitblock och börja slöjda på så du kan optimera kylarens recirkulationsskydd och luftens in och utväg, ledskenor hjälper till att få luften rätt både framför och bakom kylaren, försök tänk ut den smartaste utrymningen.
Djävulen ligger i detaljerna!
63 Highlight skrev:Nääää...Man kan väl sälja något man jobbar med och har planer för. Där ligger "framtiden"
Karman ska FV haDet är bra om du får dina bilar sålda ,då kan du möjligen slutbetala för gian och dom trasiga portarna . MVH : HEAVY
Vad är det här? Något dåligt skämt som vi andra inte förstår?
Mogge: Hade ingen aning om att Du byggt en sådan CC-Bilder?
Coolt! Its all in the details for guys like us!!
Nils: Väck inte trollen . Vi vill alla ha lugn och ro på forumet
Mogge: Hade ingen aning om att Du byggt en sådan CC-Bilder?
Coolt! Its all in the details for guys like us!!
Jag har inte byggt, men delvis ägt och rättat till.
Märk inte ord nu!! Visa bilderna!! - en räcker... lr 2
Haja ru inte att man e nyfiken?? 
Blir bra detta
Hej .
Du använder fortfarande mina bilder utan att ha lov till det .
Ha det : HEAVY
Lite fattig exponering av Elsa på sistone..rätta till det,det förtjänar hon.. 
Helt rätt insikt!! *skäms*
Vi kompletterar med en bild från då hon fyllde 3 år ( ligger tämligen i fas med bilderna på bygget)
I skålen förutom hennes kulor har vi kompletterat med rostas-filet och skinka - sånt hon gillar!!
Men först måste man sitta fint och artigt.....
U wanted it- U got it!!
Sidor Föregående 1 … 18 19 20 21 22 … 36 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt - icke VW » Bad Karma
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.