1

En nyfiken fundering bara eftersom jag har råkar ha en sats liggande. Rakskurna kamdrev ligger det nån effektvinst eller annat i dom eller
är vinandet som uppstår det enda??

2

Det är väl sidobelastningen på kammen man vill undvika med rakskurna.
Det vinande ljudet är väl det man vill undvika med snedskurna.
Sen så är väl det många som tycker att det låter ballt när trimmotorn viner lite ICQ/af   

Landelius som byggt min brukar använda 30 hk drev tror jag det är, som är nått mellanting.
Viner lite lagom  ICQ/ag

Sen är visst kvaliteten lite tveksam på många rakskurna drev men vet inte vilka som är bra.

Bubbla -62

3

ztadsbudet skrev:

En nyfiken fundering bara eftersom jag har råkar ha en sats liggande. Rakskurna kamdrev ligger det nån effektvinst eller annat i dom eller
är vinandet som uppstår det enda??

PS många rakskurna är förtrånga i motor drevet så mät o kolla
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

4

Tack för svar men vad menar du med att dom blir trånga?

5

Att hålet i drevet är mindre än vad veven är. vilket dom ska vara men inte så mkt. jag fick slipa ur mitt några 100ingar för att det skulle gå på. värmde det som fasen men gick inte på hela vägen innan det fastnade

VW typ1 1961  ????hp
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973  350hp

6

Ok tack då var det förklarat.