"Nyna" har helt rätt "umekille", jag köpte 155or till en -69 men de va lite för "små" enligt mitt tycke.
Buss -60
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Projekt "Frida" 1966
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
"Nyna" har helt rätt "umekille", jag köpte 155or till en -69 men de va lite för "små" enligt mitt tycke.
Mitt minne sen man åkte folkvagn som bruksbil i mitten av 70-talet, jag hade en 66:a då, var att man körde med 165x15. Saab V4 som pappa hade på den var det 155x15.
Suveränt kap!
Fick lite tid över på eftermiddagen så passade på att fixa oljeläckan på båda sidor och gjorde rent båda hjulcylindrarna i samma veva.
Bromsar och oljeläcka(blev inte tätt i höger bak så fick göra om) och slangar bytta. Så nu är det bara luftning av bromsarna kvar, så får ta och ta hjälp av gumman då hon är kunglig på det
Rostat rätt rejält i främre bromsarna så slängde i grejerna i citronsyra 1 dygn, vart nästan som nya 
Luftade bromsar men de gick ju si så där, käpprätt åt helvete kan vi ju säga.
En nippel ville inte håla tätt så de sipprade ut lite sakta genom gängorna, men en ny nippel inhandlades så va de tätt. Allt gick finemang igen MEN så klart huvudbromscylindern ville ha sig en genomgång, de fick den ikväll så imorrn blir det luftningsförsök nr 4 så får vi se om de går bättre... (Hoppet är de sista som överger människan sägs det.)
Har du ingen luftare och vill låna så hojta till.
Minns hur bråkig bussen var att lufta ordentligt.
Har du ingen luftare och vill låna så hojta till.
Minns hur bråkig bussen var att lufta ordentligt.
Tack, men har en luftare men den låg inte i garaget bara. Nu ligger den på arbetsbänken och en ny flaska bromsvätska 
Ny huvudbromscylinder beställd och monterad, då den gamla ville läcka igenom dvs inget tryck. Så blir en sista luftning i veckan med hjälp av gumman.
Plockade bort bakre stötfångaren och målade lite, då det rostat som vanligt på fästen och på insidan.
Jo dom brukar vara problem med 
Slängde på värmen i garaget och började polera idag, så imorrn ska det vaxas. (Kanske hinner med luftningen oxå)

Snyggt 
vackert
Tack för de positiva hurra ropen grabbar. Blev vaxning idag, nöjd
Man ser på baklampan att de gnotts bra på denna förut. Finns fler ställen som det är nerpolerad lack på, men de ger ju lite charm 
Bara att massera ut den där bulan så är den snart som ny 
Skönt att vara klar inför våren, blir bra det där. 
Bara att massera ut den där bulan så är den snart som ny
De finns fler men det har sin charm det också
Den är långt ifrån perfekt skick.
Skönt att vara klar inför våren, blir bra det där.
Ja tanken är att den ska besiktas och va klar i vinter, men ibland går ju planeringar åt hel-te 
Riktigt snyggt!
Nu jävlar har gumman pumpat broms så benet är större än KarlAlfreds spenat armar... Men nu har vi tryck och inga bubblor. Då det aldrig slutade bubbla från vänster bak, trots alla möjliga luftningsförsök och byte av bromsledningar (i onödan) till slut satte jag lite gängtejp på luftnippeln och vipps så försvann problemet
Nu ska det bara justeras sen skulle man faktiskt kunna besikta......
då jag bytte koppling på 945:an så fick jag problem med
slavcylindern...tullslut lufta vi bägge vägar och sen vanliga
då fungera den...luft är knepigt få bort i vissa fall.
Idag tänkte jag starta upp bilen MEN först tömma tanken från gamla soppan, kopplade på en slang och hade en dunk redo som den skulle rinna ner i... MEN de va stopp. ( Det kom inte ut en droppe när jag tog bort soppaslangen från tanken
)
Fick plocka bort tanken och tömma den, tog sedan bort röret, TOTAL STOPP med rost/gegga. Slängde ner lite skrot i tanken och lite soppa å skaka tanken, mycket skit var det, får fortsätta imorrn när jag shoppat mer bensin.
Schysst att du har rätt domkraft! Men vilken gegga det kom ut.
Nu är tanken så ren den kan bli, hällde i vatten blandat med citronsyra. Efter 2dagar tömde jag tanken och den glänste som en ny polerad silversked.
Även bytt alla bensinslangar samt monterat ett bränslefilter på slangen, beställde även ett nytt till tanken då det gamla va trasigt
. Som tur var hade inte rostgeggan letat sig in i bränsleröret.
Fick även smörja upp tankgivaren som rostat ihop då den inte ville rörde sig en millimeter utan våld, men med lite kärlek och olja så va det fixat.
Tänkte få fart på ebern som sitter monterad, så idag lämnade jag in för byte av slangarna.
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Projekt "Frida" 1966
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.