Jag ska försöka få till rätt camber bak på min splitbuss som jag håller på att IRS-konvertera. Då det hela blir färdigt är det ju meningen att bakvagnen skall uppföra sig mera "modernt", dvs ungefär som en baybuss med ledad bakaxel. Jag hittar ingen info om vilken camber som gäller för baybussar, någon som vet?
Det finns inte lika mycket att läsa om camberinställning på de bakre hjulen som det finns om camber på framhjulen, men vad jag förstår så skall man kunna ställa in camber i upphissat läge, det skulle passa mig bäst. Om någon vänlig själ har uppgift om hur många grader camber det bör vara i bak - i lyft läge - är jag väldigt tacksam. Gärna också uppgifter om toe-in i lyft läge (kanske inte ändrar sig vid belastning/hjulen på backen?).
- Ägde i 20-årsåldern en pickup 1967, sålde för 700:-

- Har sedan 20 år en VW-buss från 1967 (stått avställd i 15 år, nu rullar den igen!)
