Tänkte att jag startar en tråd, blir så mkt enklare när jag måste räta ut alla mina frågetecken på vägen tror jag.
Bakgrunden i det hela är att jag fick ett stort bubbla cab begär och då jag helst ville ha en med liggande lysen och att den svenska marknaden ekade tomt, breddades sökområdet till USA.
Hittade tillslut ett objekt i Arizona och även en svensk gubbe (Bosse, Arizonaclassic) som bara bodde ca 1tim ifrån bilen som hjälpte mig med allt vad som gällde importen av bilen, mkt tacksamt.
Bilen hämtades i Göteborg efter en lång väntan, bilen blev ståendes i LA:s hamn i en månad, sedan lastades containern om 2ggr på vägen i Europa så det tog sin lilla tid.
Men nu står bilen här hemma i garaget,
bilen saknade tanklock så tanken hade fungerat som bo för någon ökenråtta så började med att slita ut all gammal inredning och dammsuga bort alla löv, kvistar och skit som råttan släpat in.
Sedan har jag ägnat tiden till att skarva/få ihop kablar som var avbitna och ärjade, men fått i stort sett all el att fungera, förutom radion som jag inte orkat pilla med och spolarvätskepumpen har jag inte testat än, backspegelns lamphus i plast sprack med när jag höll på, lite tråkigt.
Sedan gick jag över till motorn som inte har något glapp och bytte olja, stift, rengjorde förgasaren, ställde in tändningen och bilen startade på första försöket..ren lycka.
Nu står jag och väntar på bromsdelar från up North och ska fortsätta med det.
Tanken är att få bilen körbar med bromsar och all el fungerande och göra en regbesiktning och få alla papper och regnummer klart innan jag börjar riva ner den mer, utsprungskontrollen är avklarad.
Tråkigheter med bilen än så länge är: det saknas nycklar även låskolven till rattlåset saknas(inte ska väl det tändningslåset ni ser på bilderna sitta i rattlåset?), backspegeln är inte komplett saknar själva armen och spegeln, handtagen till cabben som sitter insida främre båge saknas, var 3st 15” fälgar och 1 14” fälg och sedan tror jag fram huven är fel med, är hål för vapensköld i den.
Tips och trix eller om ni har något av det saknade mottages gärna.
Tidigare tråd när jag bad om råd: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=46422
Allt för den här gången, blev en väldans massa text.