Projekt Frida från 1966.
Innan vi åkte till ett regnigt BRC-classic i år stannade vi till vid Willy´s för att ta ut pengar, där kommer de fram en äldre dam som berättar att hon har en -66 som inte används. Nu är det i min ägo efter lite telefonsamtal och sms. Tur ibland
Ägarens grabb som även han var från 1966 som bilen stod hos hade köpt ett nytt 6v batteri och bytt ena däcket som de va punka på. Samt dragit ut den ur ladan när jag kom dit.
Skick? En helt okej brukskärra som är fin trots att den gått som bruksbil fram till 2005! Ingen rost att tala om och bromsarna renoverades innan den ställdes undan för flera tusenlappar!
Buss -60

Bilen är som sagt lite luggsliten utvändigt, dvs lite bulor på skärmar och nedpolerad lack på sina ställen. Men inget som stör, då helhetsintrycket är bra. Får bli en polering i vinter på lacken. Men först ska jag gå igenom bromsarna, bilen upphissad och bromstrummorna bortplockade bak redan. Allt ser fräscht ut än så länge men ska göras rent och byter alla bromsslangar på en gång så man slipper "backventils" problemet i vår tänkte jag.