Hej igen!
Idag särade jag blocket och ser direkt att ar-borrning är nödvändigt.
Enligt tips kollade jag lagerbanorna med nagel och mycket riktigt, det
finns spår. Så ar-borrning blir det.
Men jag struntar nog i att byta cylindrar och kolvar - de ser mycket fina
ut utan vändkanter så där blir det bara nya ringar. Skall kolla övre ringspåret
så att det också ser okey ut.
Funderar då på en annan kamaxel - orginal-axeln ser finfin ut så kanske det
går att göra en omslipning till bättre lyft och öppningstider? Gärna tips, tack?
Har "How to hotrod your VW-engine" så dags att börja lusläsa den. Finns
det någon annan litteratur som jag behöver?
Tack till er som tar er tid att svara!! Jag har mycket att lära eftersom det här
är första gången jag river en luftkyld VW-motor. Har renoverat andra motorer
men det här är lite speciellt för mig - men kul. Hoppas dock jag inte blir
ruinerad på kuppen.... 
Post's attachments
VW_1600 024.JPG 505.02 kb, 239 downloads since 2017-09-15