Idag tänkte jag berätta och beskriva hur jag gjort med mina framstolar. Bilderna kommer sen i den ordningen jag berättat om vad jag gjort.
Det började med att jag fick två bra plaststolar som jag kände kunde fungera. Min plan har hela tiden varit att placera stolen i så lågt som möjligt och plaststolen passade perfekt i utrymmet efter hjulhuset.
Jag började med att beställa stolskenor till förarstolen. Passagerarstolen blir inte flyttbar.
- Den första bilden är på underredet på förarplats. Där ser man hur jag har gjort ramen så att den följer formen på stolen och passar in i håligheten efter hjulhuset.
- Bild 2 är på när plaststolen är monterat på plats på underredet. Tänkte först att jag kanske kunde bara ha det så, men insåg att det såg allt för tunt ut för min smak. Skulle säkert passa utmärkt i ett annat fordon med mera sportig karaktär. 
- Dom kommande bilderna visar hur jag har börjat bygga ut stolen så att den får den form jag vill ha. Jag byggde dom raka delarna och bakstycket med 6 mm plyfa och använde 3 mm flygplansplyfa för dom böjda formerna.
- På dom här 2 bilderna så har jag börjat lägga glasfibermatta över mellanrummet mellan stol och plyfaram samt som förstärkning på plyfan. Efter det penslade jag på med epoxi. Den processen upprepade jag 4 gånger innan jag blev nöjd och tyckte det kändes tillräckligt stabilt.
- På dom sista bilderna bilderna håller jag på att såga till och limma fast skumgummit till sits och ryggstöd. Jag vill inte att skumgummit ska bygga för mycket men samtidigt vara tillräckligt komfortabelt så jag kan åka lite längre sträckor
Så efter lite dividerande med försäljaren så blev det skumgummi på 45 mm tjocklek, ett hårdare till sitsarna och ett mjukt till ryggstöden.
- Sista bilden är stolarna åter på plats. Det som återstår nu är sy upp en klädseln. Men det gör jag nog i vinter när det är skönt att sitta i stugvärmen och inte krypa runt i ett kallt garage.
På återhörande. 
Post's attachments
stol 1.jpg 43.66 kb, 172 downloads since 2017-08-02

stolen 2.jpg 43.54 kb, 167 downloads since 2017-08-02

stolen 4.jpg 31.33 kb, 188 downloads since 2017-08-02

stolen 5.jpg 31.17 kb, 147 downloads since 2017-08-02

stolen 6.jpg 27.84 kb, 153 downloads since 2017-08-02