Tålamod ÄR nyckeln..svårt att inte förivra sig..blir riktigt bra! 
late,
in love,
and a little drunk..
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Westy SO42 från NC
Sidor Föregående 1 … 8 9 10 11 12 … 17 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Jag brukar slipa tills jag spyr.
sen vila några dagar.
Sen slipa igen.
Minst tre gånger, då blit det hyfsat :-)
Med åren har jag fått bättre tålamod för 30 år sen vete 17 hur det skulle gått
Jag brukar slipa tills jag spyr.
sen vila några dagar.
Sen slipa igen.Minst tre gånger, då blit det hyfsat :-)
Tur man har lite vardagssysslor vissa kvällar t.ex handla mat och städa så man får vila upp sig 
Lite livstecken från mig så ni inte tror att jag lagt av helt.
I fredags var jag och hälsade på min motor hos en välkänd motorbyggare i Södertälje
Blir en helt renoverad motor 1776 med externt oljefilter.
Ser fram emot att hämta motorn efter semestrarna.
Tyvärr har jag råkat ut för samma sak som många andra. Photobuckets nya regler har spärrat länkarna till alla mina bilder i tråden.
Jag skall ordna till det men det får bli i höst eller vinter för nu skall jag bara njuta av min semester som börjar om en vecka.
Ha en skön sommar kanske vi ses nånstans 
Härligt! Landelius är ju en stjärna!
Ladda upp bilder på thesamba, då försvinner dom inte, så kan du lägga upp en tråd om bussen där med 
Nej. Nejnejnej. Dra åt helvete photobucket. Detta skulle ju vara min to go to bildguide... 
Nej. Nejnejnej. Dra åt helvete photobucket. Detta skulle ju vara min to go to bildguide...
Min med....

Skall fixa till bilderna men det blir inte förrän nån gång i höst.
Så ha tålamod så kommer bilderna tillbaka.
Provar med forum bilder så får vi se hur länge de funkar 
Härligt! Landelius är ju en stjärna!
![]()
Ladda upp bilder på thesamba, då försvinner dom inte, så kan du lägga upp en tråd om bussen där med
Eller om jag skall testa Hellbergs förslag att lägga bilderna på Samba.
Skall fixa till bilderna men det blir inte förrän nån gång i höst.
Så ha tålamod så kommer bilderna tillbaka.
Provar med forum bilder så får vi se hur länge de funkarHellberg skrev:Härligt! Landelius är ju en stjärna!
![]()
Ladda upp bilder på thesamba, då försvinner dom inte, så kan du lägga upp en tråd om bussen där medEller om jag skall testa Hellbergs förslag att lägga bilderna på Samba.
Det går ju att lägga dom direkt här också. 
I dag var jag till Landelius och hämtade min motor.
Ser mycket bra ut och fick se en video från inkörningen, motorn spinner som en katt
När jag får videon skall ni få höra skönsången.
När vi kom hem från semestern så hade jag några dagar kvar innan jag skulle börja jobba så jag tog tag i
popupp taket. Det hade en spricka i glasfibern och träramen var vattenskadad efter att ha legat ute några vintrar 
Förberedelser för lack av popuptak pågår nu.
Och ännu en saknad pusselbit kom till mig som ett platt paket här om dan.
Ett jumpseat från Californien
Nu börjar inredningen bli ganska komplett.
Beställde även dörr, tak och kickpaneler från Holland.
Håller även på att fixa till bilderna, flyttar dom från Photo bucket till Forumbilder.
Mycket pyssel men om nån vecka är det nog fixat
God kväll
Var köpte du dörrpanelerna? Jag tittar lite efter nya dörrpaneler. Har inte bestämt om jag ska göra egna eller köpa färdigt.
Är du nöjd med dom? Vad är det för material? Passform och finish?
Var köpte du dörrpanelerna? Jag tittar lite efter nya dörrpaneler. Har inte bestämt om jag ska göra egna eller köpa färdigt.
Är du nöjd med dom? Vad är det för material? Passform och finish?
Jag köpte panelerna på Kieftenklok.
http://www.kieftenklok.nl/shop/index.ph … ur-panelen
Materialet är nån sort plast där yttersidan har en ytstruktur ungefär som orginalmaterialet.
De känns lite plastiga (kanske för att de är av plast
) men de borde tåla fukt bra.
Har inte provat panelerna än så jag får återkomma till passformen senare.
kul med uppdatering!! 
Har äntligen insett att jag måste ta lite hjälp av andra om jag skall bli klar nån gång
Bussens jalusifönster skall nu skickas till en kille i Polen för renovering.
Bilderna på de fönster han renoverat ser mycket bra ut.
Han glasblästrar, anodiserar, byter trasiga delar och byter ut alla mina glas.
Ska bli spännande att se slutresultatet.
Just nu ser inte fönstern så roliga ut
Förväntat slutresultat

Bra jobbat!
Har du bestämt dig för vilken färg den ska bli?
Bra jobbat!
Har du bestämt dig för vilken färg den ska bli?
Ja jag skall hålla mig till orginalkulören Sea blue & Cumilus White.
Håller på att försöka få tag på en lackerare som kan ta på sig jobbet nu i höst/vinter
Nånting i den här stilen vill jag att det skall bli
Du måste ordna till sidorna 6-7-8 typ med bilder, försökte sträckläsa igår men helt plötsligt så hade du börjat med photobucket så man inte ser bilderna 
Du måste ordna till sidorna 6-7-8 typ med bilder, försökte sträckläsa igår men helt plötsligt så hade du börjat med photobucket så man inte ser bilderna
Sitter lite varje kväll och byter ut bildlänkarna till forumbilder så sakta men säkert så kommer bilderna 
härligt 
Hur skall jag göra ?
Jag håller på att laga upp lastrumsdörrarna och har köpt plåt från Alan Schofield med falsad kant.
Har kapat med tanke att ha en falsad skarv men hur skall jag göra skarven ?
Skall jag borra, svetsa och tenna eller limma skarven ?
Eftersom skarven är precis vid en balk i dörren är det svårt att komma åt på baksidan med mothåll eller andra verktyg.
Jag limmade mina med gott resultat, tänkte precis som du att jag inte kom åt insidan....
Tja vad år rätt..
Har framgångsrikt pluggsvetsat lagt över glasfiberspackel i slarven.. Sen tunn epoxifärg från baksidan och penetrerande vax..
Och vid andra tillfällen limmat. Skulle göra båda alternativen idag men limmat är ju mindre risk för spaltrost.
Och håller gör det ju!!
Tja vad år rätt..
Har framgångsrikt pluggsvetsat lagt över glasfiberspackel i slarven.. Sen tunn epoxifärg från baksidan och penetrerande vax..
Och vid andra tillfällen limmat. Skulle göra båda alternativen idag men limmat är ju mindre risk för spaltrost.
Och håller gör det ju!!
Inget jäkla glasfiber! det hör bara hemma på corvetter och innebandyklubbor!!! 
michaelth skrev:Tja vad år rätt..
Och håller gör det ju!!Inget jäkla glasfiber! det hör bara hemma på corvetter och innebandyklubbor!!!
Och Pop up tak 
Om man limmar och sas spacklar skarven me karroserilim, så kan man få en markerad kant i lacken när den blir varm.. Därför glafiberspacklet över skarven.. Inget skämt men givetvi gör man som man vill... En kollega är just nu i begrepp att slipa ut limmet ur det nedfalsade diket för att ersätta med glafiberspacklet.. Då han skarvade taket på hans kustom vofflo...
Gfs är en bra produkt om den används på rätt ställe, tyväär ersätter en del rostlagningen med dylik..
Men som sagt valet är fritt, men ett fiberförstärkt spckel över skarven är ett sätt att få en formstabilare skarv,
Sen om någon vill använda till någon sorts konstigt sportredskap så hör det inte hit..
Sidor Föregående 1 … 8 9 10 11 12 … 17 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Westy SO42 från NC
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.