Hej
Finns det varningsblinkers på typ 1 -66
//Jan
Nope 
Jag tror det kom -68 eller -70.
Tack
skrev:Nope
Tack för svar
Jag tror det kom -68 eller -70.
Finns väl eftermarknadssatser att hitta på Ebay, tror jag. Har för mig att jag har sett sådana till en del Oplar med 6V.
7 2017-07-20 09:48:30 Senaste redigerad av Björn J. (2017-07-20 09:49:42)
Finns väl eftermarknadssatser att hitta på Ebay, tror jag. Har för mig att jag har sett sådana till en del Oplar med 6V.
Visst!

Men det absolut enklaste är att köpa sig en sådan där varningslampa med magnetfot och högintensiva lysdioder.
Biltema säljer en variant strax under hundringen:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … 000034321/
Natten mellan tisdag och onsdag denna veckan körde jag på E20 och på ett ställe hade man lämnat en punkterad husvagn med två sådana, eller liknande varningsljus, vid sidan av vägrenen, och den syntes ju riktigt bra.
Sedan fäste väl inte magneten på husvagnen... så jag vet inte hur man löste det.
8 2017-07-22 05:50:18 Senaste redigerad av Handy (2017-07-22 06:02:52)
Enklast vore väl att införskaffa en strömställare från en VW som hade "haxard" original, läs elschemat och koppla in den som den ska vara inkopplad (blinkers går via hazard-knappen) och vips så funkar det. Dvs om man vill installera och kanske inte gillar Björns förslag med en lös applikation.
Förresten, det fanns varningsblinker på min 68'a innan jag byggde om den, så det börjar väl någonstans kring den årgången.
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand
Ok tackar. Funderade bara när de kom på årsmodellen
Ok tackar. Funderade bara när de kom på årsmodellen
Kollade, på den svenska marknade kom det 1968 på de modeller som hade 12volts elsystem, lagen kom senare i Sverige.
Sätt det på en bil med pilar så flyger den nog iväg
Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW