Det var länge sedan men här kommer en uppdatering av vad som hänt sedan sist.
1303 1974:
Porsche 944-bromsarna monterades i våras och de fungerar bra. Jag fick fixa till justering av camber i de övre hålen på fjäderbenen och flytta ut det nedre lite för att få rätt inställning. Jag använder Kerschers spindelled till 944-spindlarna och jag flippade styrstagen. Bak så gjorde jag en "svan" för handbromsvajern och adapterhylsor för höljet. Tack till Mats och Andreas på jobbet för tillverkning av delarna. Jag kör med original huvudbromscylinder och det fungerar även om pedalslaget har blivit längre. Spårvidden har ökat så jag får inte plats med Boxer-fälgarna utan nu kör jag med Fuchs-kopior men 924 Turbo-fälgarna borde också funka.
Jag lagade ett rätt stort hål i golvet. Det blev sådär. Det är inte lätt att få till det med dansk skitplåt.
Oval 1957:
Jag har slipat på lacken men har mycket kvar. Jag har lagt i en matta och inredningen förutom innertaket är hyfsad. Motorn är tillfixad utvändigt och är någorlunda tät. Den går magert så det måste åtgärdas. Det kan möjligtvis bero på ormboet. Den kortade framvagnen fungerar men stommen från Paruzzi är ärligt talat rena skiten. Jag fick bocka om tornen för att kunna montera stötdämparna. Krängningshämmaren kortades och svetsades ihop, vi får se om det håller.
Jag besiktigade i höstas utan anmärkning. Det var strul med en etta för mycket i chassinumret men den gick igenom ändå.
Det förefaller inte vara så mycket gjort men till mitt försvar så har andra fordon också tagit tid. Porschen som jag fick tillbaka efter renovering har strulat och jag har även fixat bromsarna på den. Jag har även konverterat en av mina Monarscootrar till eldrift.
Under 2016 ska Ovalen snyggas till ytterligare och framförallt köras med, jag har ju hållit på i evigheter med den. 1303:an ska få en ny matta och egentligen borde jag börja med WBX-konverteringen men det blir nog inget med det.
Tyvärr så har mina bilder försvunnit från Imageshack så de saknas i tråden. Jag har tänkt att infoga dem men då kommer de väl inte rätt i texten. Kom gärna med tips hur jag ska fixa det.
/Anders
Post's attachments
IMG_20151012_092200.jpg 115.68 kb, 264 downloads since 2016-01-01
P1010313.jpg 91.64 kb, 271 downloads since 2016-01-01
1303S 1974
Samt Mazda MX5, Smart ED, Husqvarna & Monarscoot