1 Senaste redigerad av T_Axelsson (2017-04-09 12:23:47)

Behåller detta inledande inlägg för att summera 2016, bläddra ned i tråden för 2017!

Jag har roat mig med att försöka få koll på vad som hänt med bubblapriserna. Det här är vad jag sett/hört/antagit under 2016. Rätta mig gärna om ni tycker jag är ute och cyklar. Priserna är för fungerande, besiktigade originalbilar som ser bra ut. Från vettigt bruksskick till riktigt fina (extremt fina, som den korallröda ovalen som gick för 235 000, är inte med. Inte heller besiktigade bruksbilar som ger ett risigt helhetsintryck). Vi börjar med de nyaste bilarna:

VW1303LS cab 1973-1979
De här bilarna verkar ha en stor grupp fans som dessutom är beredda att betala för en fin nyckelfärdig bil. Priset är starkt beroende av skick samt vilken årstid det är, vilket ger en stor spridning.
110 000 – 170 000


VW 1300/1500/1302/1302S/1303S 1968-1974
Bubblor med stående lysen verkar ligga ganska samlade prismässigt, såvida det inte är en BIG eller en 1303 från 1975. Bilar som ligger under 30 försvinner snabbt och de över 50 verkar bjudas ut av optimister som felaktigt jämför priserna med tidiga 60-talare.
30 000 – 50 000


VW1500cab/1302LS cab 1968-1972
Dessa bilar innebär ett ganska stort steg ned prismässigt jämfört med 1303:orna (och de äldre). Billigaste cabbarna helt enkelt! Dock verkar en del förväxla 1302:an med 1303:an prismässigt. Jag gissar att det blir tungsålt då.
90 000 – 140 000


VW1200/1300/1500 1965-1967
1965 fick bubblan större rutor runt om och jag har nog trott att det gått en prismässig skiljelinje där, men på de priser som bilarna bjuds ut för så verkar priserna nästan ligga i nivå med tidigare 60-talare (så länge vi pratar om fina bilar). Dock är nog lägstanivån lite lägre.
40 000 – 70 000


VW1200 1960-1964
De här årsmodellerna är vad många i dag ser framför sig när de tänker klassisk bubbla, gissningsvis spelar Herbie filmerna in här. De får betraktas som etablerade hobbybilar som, i fint originalskick, verkar ha en ganska samlad prisbild. Sänkta/ombyggda/smårisiga går att få billigare. Tittar man på internationella priser så är dessa årsmodeller de mest undervärderade. En fin och oförstörd "Dickholmer" (som 58-64 kallas i Tyskland) slår nog bankernas fonder!
50 000 – 70 000


VW1200 1958-1959
Dessa årsmodeller bjuder på körriktningspilar och ”stor” bakruta. Ganska lika prisbild som de nyare, men med högre toppar.
60 000 – 100 000


VW1200 1955.8-1957
Sena ovalrutor (många registrerade som 55:or i Sverige) har rusat i pris verkar det som. Återigen: strikt originalskick gäller för att hålla priset uppe. Prismässigt svårt, då det är ett begränsat antal bilar som säljs. Priset är mer skick- och originalkänsligt än i de andra kategorierna.
100 000 – 140 000


Bubbla sedaner upp till 1955.7, soltakare upp till 1963.7 och cabbar upp till 1967.7 säljs så sällan så det är svårt att hitta en stabil prisbild, så jag utelämnar dessa.

Som sagt, detta är inte vetenskapligt och jag ser fram emot synpunkter!

Edit juli 2016:
Kollat lite till och noterat följande:

  • Cabbar som inte blir sålda till midsommar sjunker i pris. Har därför dragit ned lägsta-priset på 68-72 cabbar

  • Fin-fina 58-59:or verkar vara "de nya ovalrutorna" och priserna på de finaste originalbilarna verkar gå upp.

  • "bottenpriset" för en proper originalbubbla verkar också gå upp. Höjer därför de med stående lyktor en femtusing.

  • 65-67 nu uppflyttade prismässigt, dock är statistiken på gränsen till för dålig. Var är alla fina 65-67:or?

Edit sep/okt 2016:
Ytterligare justeringar:

  • Fler fina 65-67:or ute på marknaden. Tycks ligga på nästan samma pengar som 60-64.

  • Justerar upp vissa lägstapriser ytterligare. Notera att för det lägre priset skall bilarna fortfarande vara besiktigade, körbara och se vettiga ut. För det högre skall de vara riktigt fina in- och utvändigt, men behöver inte vara 100 poängare.

  • Höjer lägstapriset på ovaler. Vettiga under 100k försvinner fort

  • Sänker även lägstapriset på 1303 cabbar pga säsongsvariationerna

2

Vet inte om någon är intresserad, men jag försöker hålla ett öra mot marken och hålla den här rimligt uppdaterad. Det finns säkert många här som har mycket bättre koll, men eftersom jag inte sett någon annan vettig prisguide så skapade jag denna.

3

Klart intresse finns, kul att du engagerar dig  ICQ/ab

Funderar på vilka marknader du använder som grund för analysen, marknaden är ju större idag än kring kiosken i Ludvika..

Säljarens pris är ju nästan aldrig köparens pris och bilhandlarnas överoptimistiska priser för fordon som inte står i klass med de privata, faktorer som ger en skev prisbild.

Att avgöra ett fordons skick med hjälp av några bilder och en beskrivning av säljaren verkar vara vanskligt att bygga upp en prisbild på, frågan är hur man kan göra den mer verklighetsförankrad. Kanske det inte ens finns intresse för att projicera på annat än att priserna rusar i höjden..

De som kört en gammal bil vet att man får göra avkall på många bekvämligheter och till sist är det bara sanna entusiaster och investerare som är presumtiva köpare, har man då investerat i en bil utan en tanke på att bruka den kan man bli ståendes med Svarte Petter.


Många användare på Boxerville är nog och blir intresserade av Bussar så ett försök till en samlad bild där skulle kanske väcka debatt.

Har sett en tendens på att fler Brassebussar kommit till den europeiska marknaden genom lycksökares försorg. Det är inte samma kvalité på dessa, det är stora skillnader på karossen så egentligen är det bara en liknande VW-buss men priserna säger något annat och jag gissar på att många nya ägare kommer bli besvikna. Är dessa fordon med i en analys ska nog dessa vara i en egen grupp.

Jag tror även bilägandet romantiseras av de veckor vi kan njuta av fordonen men resten av året när det gäller renoveringar och reservdelsköp förtränger man, den som vaknar upp och ser realistiskt på bilägandet hamnar nog i säljtankar vilket gör att priserna stagnerar när tillräckligt många nyblivna VW-ägare kommit till insikt. För en entusiast och luttrad veteran i VW-världen spelar det oftast ingen roll, för där är vägen till målet viktigare än ett färdigt fordon och prisbliden därefter.


http://i0.wp.com/www.voltairesvardag.com/wp-content/uploads/2016/01/Skärmavbild-2016-01-10-kl.-07.51.34.png?zoom=2&resize=600%2C398

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.

4

Ja, det är svårt att uppskatta en prisbild. Har försökt väga in egna erfarenheter från att ha själv ha tittat på utannonserade bilar, samt vad jag vet bilar sålts för i relation till vad de annonseras för. En gissningslek kort sagt, men kan någon göra det bättre så välkomna ICQ/ab

Vi har ju ett par färska exempel på fina sålda originalbubblor: En bit över 200 000 för en exceptionellt fin orenoverad sen ovalruta (ej soltak), såld i Sverige av privatperson. Renoverad 58-59:a (ej soltak) såld av svensk privatperson för 90 000. Ligger nu till salu i annat land för i princip det dubbla.

Länge har det varit lite väl lätt för uppköpare att fynda fina original VW's i Sverige eftersom folk inte haft vett att sätta ett marknadsmässigt pris (något som bevisas av att ganska många 50-talare försvinner på blocket inom ett par dagar). Min personliga åsikt är att en stabil och välkänd prisbild gynnar hobbyn.

Bussar vet jag för lite om för att ha en åsikt om priser. Har också noterat Brassebussarna, men förstår inte varför folk rynkar på näsan. Jag tycker de är coola. Men, så förstår jag mig inte på bussar heller. ICQ/ab

5 Senaste redigerad av Voff (2016-07-19 16:53:39)

T_Axelsson skrev:

Vet inte om någon är intresserad, men jag försöker hålla ett öra mot marken och hålla den här rimligt uppdaterad. Det finns säkert många här som har mycket bättre koll, men eftersom jag inte sett någon annan vettig prisguide så skapade jag denna.

Vi är intresserade.

Tråd och inlägg 2016-07-17 22:26:03:
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 28#p410028


De kanske vill lägga in auktionsutroparnas värdering i denna tråd? =)

6

Kollade prisbilden i en Tysk tidning. Det verkar som "Sverige-priserna" börjar komma närmare de tyska vad gäller ovalrutor, och till viss mån 58-59:or. Övriga årsmodeller, och i synnerhet 60-64, verkar bra mycket billigare i Sverige. Inte konstigt att billaster med bubblor fortfarande går söderut.

7

Ju fler som går söderut.. . ju dyrare blir våra som vi håller kvar Default/smile

troligen...

8

anders bergh skrev:

Ju fler som går söderut.. . ju dyrare blir våra som vi håller kvar Default/smile

troligen...

Frågan är väl hur lyckliga folk blir när det bara finns 1302:or kvar i Sverige?

9

Vad är ett realistiskt pristak då, för värdet kan ju inte fortsätta stiga i all evinnerlig tid. Populariteten måste ju dippa iaf nån period kan man tycka... eller hoppas  ICQ/ae

10

Vad säger panelen om busspriserna?

Kanske börjar bli dags att sälja av, man hinner ju tyvärr aldrig med sina bilar.

En bubbla, karossen från en 57:a och plattan är från 62. Folkabussen är en från 67

VW 1303 S, 1975 (SÅLD, FANNS TYDLIGEN BARA 964 ST I SVERIGE).   VW KOMBI 221, 1966(SÅLD).   VW 1303 S, 1974 SKROTAD
VW KLEINBUS,1967
VW 1200 LIM 113, 1962 (PLATTAN ÄR EN 62:A OCH KAROSSEN ÄR EN 57:A)
VW 1500 LIM 113 OMBYGGD TILL BEACH BUGGY ( http://www.lightner.net/manxclub/bugmon47.html )

11

EDman skrev:

Vad är ett realistiskt pristak då, för värdet kan ju inte fortsätta stiga i all evinnerlig tid. Populariteten måste ju dippa iaf nån period kan man tycka... eller hoppas  ICQ/ae

Min gissning är att priserna inte kommer sjunka innan det händer något i omvärlden på makronivå. Typ fastighetskrasch, krig, börskrasch eller annat. Däremot tror jag priserna kommer stabiliseras och ökningstakten avta när vi börjar närma oss Tysklandsnivån.

Se det positivt: Med högre priser kan man kosta på sin bil lite då man vet att man får tillbaks det mesta när man säljer!

12

T_Axelsson skrev:
EDman skrev:

Vad är ett realistiskt pristak då, för värdet kan ju inte fortsätta stiga i all evinnerlig tid. Populariteten måste ju dippa iaf nån period kan man tycka... eller hoppas  ICQ/ae

Min gissning är att priserna inte kommer sjunka innan det händer något i omvärlden på makronivå. Typ fastighetskrasch, krig, börskrasch eller annat. Däremot tror jag priserna kommer stabiliseras och ökningstakten avta när vi börjar närma oss Tysklandsnivån.

Se det positivt: Med högre priser kan man kosta på sin bil lite då man vet att man får tillbaks det mesta när man säljer!

Jag följer inte några forum i utlandet, men blev lite nyfiken vad ligger priserna på i andra länder.
Hur mycket högre är dom.
Tycker själv det är synd om för många bilar försvinner här ifrån.

13

Kimma skrev:

Jag följer inte några forum i utlandet, men blev lite nyfiken vad ligger priserna på i andra länder.
Hur mycket högre är dom.
Tycker själv det är synd om för många bilar försvinner här ifrån.

Följer inte heller tyska forum. Kollar lite på mobile.de (och försöker sålla bort löjligt prissatta handlarbilar) och läser tyska tidningar med prisguider. Sedan är det bra att göra en reality-check.

En grundregel: Titta på bilder på biltrailar som kör söderut med luftkylda VW's (brukar dyka upp här och på fb). De bilar som är vanliga på dessa har ett betydligt högre värde nere på kontinenten än här. De modeller du INTE ser på dessa transporter har nog en mindre (eller ingen) prisskillnad.

Ett exempel är 1303S som av en tysk tidning tillmättes ganska höga priser. Om det skulle stämma att det fanns en stor efterfrågan av 1303:or i den prisklassen så skulle facebook vara fullt med bilder på biltrailers med sådana på väg söderut. Nu ser vi inte det och kan därför anta att prisskillnaden på 1303:or inte är så dramatisk mellan länderna.

14

2016 är över, så det är dags att stänga den här tråden.

Mina spaningar inför 2017:

- Biltransporterna till kontinenten med 60-tals VW's fortsätter. Kanske får de sällskap med 70-talare, om de är fina originalbilar vill säga.

- 50-tals VW i alla dess former kommer vara fortsatt hett. Fler och fler av de svenskar som höll på med VW's på 80-90 talet är nu stadgade med betalda hus och har råd att satsa. Jag gissar (och hoppas) att uppköparna får konkurrens från gamla svenska entusiaster som inte är rädda att betala ordentligt för att uppfylla sina drömmar.

- Risiga 60-tals eh-pickisar/panelbussar dalar i pris. Alla som har orken att lägga tusen svetstimmar har redan skaffat sig något intressantare. (hoppas ingen tar illa upp, men det verkar finnas fler risiga typ 2:or i omlopp än det finns folk som orkar slutföra projekt).

- Ombyggda bilar byggs tillbaks till original. Det blir brist på okapade framvagnar och originalluftfilter.

...som sagt gissningar inför 2017. Vi får se vad som händer. Ha kul!



.

15 Senaste redigerad av T_Axelsson (2017-04-09 20:33:04)

Uppdatering 2017

Även om det är för tidigt att dra några slutsatser för prisläget 2017 så tänkte jag ta några spaningar från min horisont:

  • Prisbilden är spretig, så fyndens tid är inte förbi. Men, med flera professionella uppköpare i landet är konkurrensen hård. Lustigt nog verkar även inbitna VW fantaster missat vad som händer med priserna. Att en 1960 soltakare säljs för 100 000 kr borde inte förvåna.

  • Vill man köpa en fin 50-67 originalbubbla finns inte mycket att välja på.  Just nu finns tre (3) ute på Blocket, om man räknar snällt. Som en jämförelse finns det 12 Corvette 58-67 till salu... Att Sveriges i princip vanligaste bilmodell på 50-60-talet knappt går att köpa, oavsett pris, är ganska intressant. Att inte fler bjuds ut (till högre priser) förvånar mig.

  • Efterfrågan på ovaler tycks stor. Här är viljan att öppna plånboken stor bland svenska entusiaster. Priserna som betalas här börjar komma så pass nära de tyska att det borde dämpa uppköparnas intresse. Bra, om ni frågar mig.

Återkommer med prisjusteringar för 2017 när våren tagit fart och fler bilar bytt ägare!

16

Intressant sammanfattning,hur ser det ut på bussfronten,split och bay..?

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

17

pompejus skrev:

Intressant sammanfattning,hur ser det ut på bussfronten,split och bay..?

Det får nog någon mer kunnig svara på. Där är jag sämre påläst. Men, ändå, några observationer:

  • Buss-marknaden verkar mer balanserad än den för bubblor. Det är accepterat att det "får" kosta.

  • Hysterin har lagt sig med priser parkerade på en hög nivå

  • De mest eftertraktade modellerna i nyckelfärdigt originalskick fortsätter att stiga

  • Mindre attraktiva modeller med stort renoveringsbehov sjunker nu när busshysterin klingar av

18

" . . . nu när busshysterin klingar av . . . " – gör den verkligen det??
bussar syns allt mer i reklam o marknadsföring, jag tror att det fortsätter,
kanske mest med nya grupper entusiaster som köper körklart . . . ??

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "

19

Jag kan nog påstå att priset på splittbussar har peakat, i alla fall temporärt här i norra Europa och kanske bara de senare årsmodellerna. Detta pga en relativt stor import av brassebussar sägs det. Jag har kommunicerat en del med bla busshandlare i Holland och de hävdar att det är svårt att sälja bussar dyrt.
Jag själv har sålt 3 st bussar i olika prisnivåer och jag har fått rättvist betalt i förhållande till egen insats i renovering, årsmodell och skick. En såldes i Sverige, en till Norge och en till Danmark ICQ/ab

Bubblorna har jag dålig koll på så kul med denna info.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  _ _ _ _  _ _ _ _ _
            1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss

20 Senaste redigerad av T_Axelsson (2017-07-18 21:33:39)

Då provar vi på att, helt ovetenskapligt, ta tempen på 2017 års prisläge. Vi börjar med de täckta bubblorna:

Uppskattade svenska priser för VW typ 1 sedan 2017

Priserna är för fungerande, besiktigade originalbilar som ser rimligt bra ut på in- och utsida. Från vettigt bruksskick till riktigt fina (extremt fina är inte med. Inte heller besiktigade bruksbilar som ger ett risigt helhetsintryck).

VW1200 ovalruta
I Sverige verkar ovalrutorna ha rollen som bubblan med stort B. Stor efterfrågan och ett inte alltför stort utbud. Vad jag ser fortsätter de svenska priserna uppåt. Strikt originalskick gäller för dessa priser.
120 000 – 180 000

VW1200 1958-1959

Även de sista “pilbilarna” verkar vara efterfrågade, med ökande priser som följd. Även här gäller 100% originalskick!
70 000 – 110 000

VW1200 1960-1964
Hur ofta ser du en fin 60-64 originalare till salu på blocket längre än två dygn? Känslan är att dessa årsmodeller köps upp av exportörer till stor del. Priserna i Sverige verkar börja krypa upp, vilket kansk dämpar exportlustan.
50 000 – 90 000

VW1200/1300/1500 1965-1967
När rutorna blir större verkar priserna sjunka något. Även dess bilar verkar försvinna söderut i stor utsträckning.
40 000 – 70 000

VW 1300/1500/1302/1302S/1303S 1968-1974
Bubblor med stående lysen verkar ligga ganska samlade prismässigt, såvida det inte är en 74:ans BIG eller en 1303 från 1975. Bilar som ligger under 30 försvinner snabbt och de över 50 verkar ta tid att sälja. Årgångarna 1971-1973 är nog de “vanligaste” bubblorna i dag. Där är nog tillgången större än efterfrågan och de som byter ägare verkar ofta ligga i den lägre delen av prisspannet.
30 000 – 50 000

EDIT juli: 60-64 och 65-67 nu åter uppdelade.

21 Senaste redigerad av T_Axelsson (2017-05-08 20:59:26)

Då kör vi priser igen, denna gång med öppna bilar:

Uppskattade svenska priser för öppna luftkylda VW's 2017

Priserna är, om inte annat anges, för fungerande, besiktigade bilar som ser rimligt bra ut på in- och utsida. Från vettigt bruksskick till riktigt fina (extremt fina är inte med. Inte heller besiktigade bruksbilar som ger ett risigt helhetsintryck).

VW1500/1302LS Cab 1968-1972
Detta är de "billigaste" original cabbbarna. Jag ser ingen större prisutveckling från förra året (och är själv lite sugen på en 68:a 1500 cab i originalskick)
90 000 - 140 000

VW1303LS cab 1973-1979

Återigen: Dessa bilar har en trogen beundrarskara som håller uppe priserna på de finaste. Undre delen av prisspannet eroderas av att det importerats en del bilar från USA. Jag vågar påstå att skillnaden mellan "halvfin" och "riktigt fin" har ökat (kanske mest för att tillgången på "halvfina" har ökat).
100 000 - 180 000

Buggy
Det finns tillräckligt många buggies för att de skall ha en egen kategori. Fortfarande är de ganska billiga tycker jag. En fin med klassisk kaross och "old school" stuk är nog bättre än pengarna på banken. Och roligare.
25 000 - 45 000

356 Speester replica
Samma princip som buggyn, VW platta och plastkaross, men med elegantare utförande kan man säga. Priserna här gäller för fina bilar med originalutseende på detaljerna. Själv är jag förvånad att en "historielös" veteranbil kostar så mycket, men det är bara att konstatera att de verkar säljas för ungefär dessa pengar.
250 000 - 300 000

22 Senaste redigerad av T_Axelsson (2017-06-11 19:06:49)

Försöker med ett par prisindikationer till:

VW Typ 1 ”slammers” 1958-1967
Med detta menar jag sänkta bubblor som gärna kan ha sliten in- och utsida, men som funkar bra maskinellt. Bilarna i kategorin har gärna en lite större motor (1500cc-1680cc) och eftermarknadsfälgar. Som ni säkert noterat är detta en populär stil bland svenska VW entusiaster och det finns en tydlig efterfrågan. Men, här betyder stil och stuk mycket mer än skicket för att få bra betalt. Omvänt så spelar det ingen roll hur mycket du lagt ned på din bil, om den ser ”fel” ut så får du ändå inte bra betalt.
35 000 – 60 000

VW buss och dubbelhytt 1961-1967
Den här kategorin ser jag som splittarnas ”mellansegment”. De tidigare är dyrare, liksom givetvis alla lyxbussar. Enkelhyttare och paneler billigare. Priserna nedan gäller ett fordon som ser bra ut in- och utvändigt, har sund bärande struktur, och som är besiktigad körklar och är i originalutseende. Som med alla priser jag anger så gäller de inte för extremt fina originalbilar i utställningsvinnarskick.
210 000 – 340 000

23 Senaste redigerad av T_Axelsson (2017-06-11 20:59:07)

Nytt försök till prisbildsindikation, denna gång Karmann Ghia Coupéer. Återigen: Rostburkar ligger ofta under intervallet och riktigt tokfina 100% original kan ligga över (men så fina säljs väldigt sällan).

Karmann Ghia Typ 14 1956-1959
Lowlight Ghian är en drömbil för många vilket driver upp priserna. En del har importerats från USA på sistone, men desto fler har exporteras. Kanske är det den VW-typ där "bytesbalansen" är bäst? Eftersom prisökningen skett ganska snabbt gäller det för säljarna att hänga med för att inte sälja för billigt. Jag skulle säga att ett rimligt intervall för nyckelfärdiga, propra, originalbilar är:
220 000 - 320 000

Karmann Ghia Typ 14 1960-1969
Även dessa har gått upp i pris, men det verkar som nedre delen hålls tillbaks lite av "halvfina" USA importer.
120 000 - 200 000

24

T_Axelsson skrev:

Då kör vi priser igen, denna gång med öppna bilar:

Uppskattade svenska priser för öppna luftkylda VW's 2017

Priserna är, om inte annat anges, för fungerande, besiktigade bilar som ser rimligt bra ut på in- och utsida. Från vettigt bruksskick till riktigt fina (extremt fina är inte med. Inte heller besiktigade bruksbilar som ger ett risigt helhetsintryck).

VW1500/1302LS Cab 1968-1972
Detta är de "billigaste" original cabbbarna. Jag ser ingen större prisutveckling från förra året (och är själv lite sugen på en 68:a 1500 cab i originalskick)
90 000 - 140 000

VW1303LS cab 1973-1979

Återigen: Dessa bilar har en trogen beundrarskara som håller uppe priserna på de finaste. Undre delen av prisspannet eroderas av att det importerats en del bilar från USA. Jag vågar påstå att skillnaden mellan "halvfin" och "riktigt fin" har ökat (kanske mest för att tillgången på "halvfina" har ökat).
100 000 - 180 000

Buggy
Det finns tillräckligt många buggies för att de skall ha en egen kategori. Fortfarande är de ganska billiga tycker jag. En fin med klassisk kaross och "old school" stuk är nog bättre än pengarna på banken. Och roligare.
25 000 - 45 000

356 Speester replica
Samma princip som buggyn, VW platta och plastkaross, men med elegantare utförande kan man säga. Priserna här gäller för fina bilar med originalutseende på detaljerna. Själv är jag förvånad att en "historielös" veteranbil kostar så mycket, men det är bara att konstatera att de verkar säljas för ungefär dessa pengar.
250 000 - 300 000

Tycker visserligen att de är bra att någon engagerar sej men att det är lite fel att skriva ihop 1500 cabbarna med 1302 o att de är lite missvisande eftersom de inte sålts särskilt många 1500 cabbar

25

Eklund skrev:

Tycker visserligen att de är bra att någon engagerar sej men att det är lite fel att skriva ihop 1500 cabbarna med 1302 o att de är lite missvisande eftersom de inte sålts särskilt många 1500 cabbar

Äntligen lite feedback! Bra poäng, du har säkert rätt. Funderar ett varv och justerar!