Jag vet inte hur många T3or man har dissat genom åren, har bara ägt en tidigare och då ett mycket kort tag.
Nekade t.o.m en 16" syncro för några år sen. (vilket iofs var jävligt dumt)
Nåja, när jag i somras fick frågan om jag inte skulle köpa en T3a så var svaret samma som tidigare:
-Nej, jag vill inte köpa nån vattenkyld fyrkantpickis.
.....
Vi hoppar till januari i år.
Jag insåg att inte min blå pickis med Subarusnurra inte skulle bli klar i år heller, men suget efter pickis fanns iaf..
Mindes att Olle hade frågat mig om att köpa han T3a i somras, så jag ringde till han och frågade om den fanns kvar.
Det gjorde den och samma kväll så hade vi gjort affär.
Åkte dit och tog en bild.

Den var helt rostfri och hel invändigt, dock startade den inte och var mattare än ett 80s slippapper.


Borrade bort alla nitar på flaket, för att lyfta och kolla skick på plåten under.
Lite ytrost som slipades och grundades, sen lackades aluplåtarna innan dom nitades på plats igen.
Bågen bak samt kofångarna slipades och lackades med 2k på burk, 50 glans.


Upp i lyften, rep av avgassystem och byte av olja.
Köpte även höjfjädrar från Gowesty och nya dämpare.

Den gick riktigt fett, och fick tips här på forumet att det kunde vara kyltempgivaren för sprutet, mycket riktigt!
Nya stift, tändkablar och två oljebyten senare så går den riktigt fint.
Dags att göra nåt åt lacken, köpte Mequiars prylar och började polera.

Efter polering så var det bara att montera tillbaka alla nylackade delar.

Färdiga resultatet.


Har även byggt en liten ljudanläggning.
4" fram Rockford
5.25 bak, Rockford
12" aktiv bas under baksätet MDS
Alpine huvudenhet
En mycket trevlig kärra som ska få agera laståsna i sommar.
