Hämtade fästet efter jobbet, sen for jag iväg till Gropen. Vid ankomst gick jag raka spåret till pizzerian, då jag både behövde det som motivation och för att piggna till. Begriper knappt det själv, men vid 1947 var jag helt färdig, då hade jag slutat 1720, åkt hem, förbi posten, slängt i mig en pizza samt fått meket gjort!
När jag öppnade paketet fann jag mycket riktigt enligt Frankes beskrivning att en del av själva röret var kvar. Igång med vrålapan, kan folk ha fest en lördagkväll till sena timmen, kan jag väl få köra lite vrålapa en stund tidig kväll? I denna veva fimpade jag även utslagsstoppen, de var delvis ivägen för vrålapan, dessutom finns de ju inte original. Det var egentligen inga konstigheter med meket, efter jag noggrant funderat över hur fästet skulle sitta för att hamna rätt och jag hade skavt bort lite färg på röret var det bara till å sätta igång med smältlimmet. Enligt en mätning och tidigare påminnelse från Franke var bayens rör två mm grövre, men det passade finfint, förvisso var det en liten glipa, men inget som inte svetsen rådde på. Detta blev en snygg svets då passformen var god och rost och färg bortfilat. Efter att allt var helsytt smetade jag på lite färg, även växelstången fick sig ett andra lager färg;

Nu hoppas jag bara att allt funkar imorgon när det ska på plats. Ger mig sjutton på att ngt kommer krångla, men jag är ju ledig på måndag så det finns lite tid att ta av där också. Vi närmar oss! 
Grinder and paint, makes me the welder I ain't