Ja här är det ingen fart . Jag hoppas på att det ska bli lite gjort här till helgen.
Köpte en bredbandslambda av Lurv i mellandagarna så att jag får lite koll på bestyckningen.
Får skaffa en svetsmutter till den så att jag kan montera den. Såg att biltema har så får väl ta en sväng dit.
Hallå!
Fick lite gjort i går i alla fall. Svetsade i lambdamuttern och konstaterade att jag inte är så bra på att svetsa som jag skulle vilja . Men jag gör som Mr56 slipar helt enkelt
Fick ju en ny vinkelslip när jag fyllde år som är mycket trevligare än den gamla
Då jag har blivit med glasögon på gamla dar tycker jag det är lite svårt att se när jag svetsar. Har progresiva glasögon men tror att jag skall prova med läsglasögon nästa gång.
Men det största problemet är att jag har svetsat för lite, får träna lite mer.
Fick användning av ett par vantskruv som jag sparat i bra och ha lådan. Spände upp dämparna lite i grenröret.
Jag köpte spissvärta för några år sedan som jag bättrade på systemet med, blir spännande att se om den sitter eller brinner bort på första turen.
Hann även borra bort några plåtflärpar på stolsunderedet som jag skall göra iordning till sportstolarna.
Nice ✋
Snyggt! Hur är det med Lamdasonden...är det ok att sätta den lodrätt ?
Snyggt! Hur är det med Lamdasonden...är det ok att sätta den lodrätt ?
Så länge det inte kan bli fukt stående i den är det ok. Så mindre än 90 eller mer än 270 grader eller hur det nu blir Det stod något minimimått på deras hemsida, typ 5grader över våglinjen om du förstår vad jag menar. Men för mig passar det bäst rakt upp så jag kommer inte ihåg.
Nice ✋
Tack
Fick lite mektid i går, bra med sportlov!
Då det blev för trångt att ha oljefiltret på avgasbultarna så behövdes det monteras i bakskärmen.
Gjorde lite fastsättnings detaljer.
Inte så tjusigt men det blev stadigt.
Återkommer med bilder när det är monterat för det håller jag på med nu
Nice.Snart gärdet.Går fortare än man tror.Tänkte ta 2332an dit i år.
Jajamensan! Har även en besiktning i April så det är hög tid att få ordning på grejorna.
Fick dit oljefiltreringen i dag med upphängning av slangarna så att de inte ligger i mot avgaset.
Filtret hamnar ovanför ena ljuddämparen så jag hoppas att det inte blir för varmt. Dual quietpacks komplicerar tillvaron lite men jag säger som en kompis; det är ju ballt ju!
Har även 90graders kopplingar vid filtret vilket var tvunget då jag använde hållaren som jag hade.
En med utgångar åt andra hållet hade kanske varit bättre men det är tveksamt då jag var tvungen att montera filtret så högt upp.
60 2017-03-04 21:21:39 Senaste redigerad av GB63VW62 (2017-03-04 22:02:31)
Jag fick en heldag i garaget i dag också!
Vet knappt vad jag gjorde men timarna gick fort!
Fyllde på ny olja i och grundinställde fuggarna.
Startade motorn och syncade förgasarna. Inte helt lätt detta men försökte följa manualen i weberhandboken.
Kapade tillslut en 11as ringnyckel då jag förstod att detta inte kommer vara sista gången som jag lossar på gasarna.
Försökte även som ni ser borra ett hål i nyckeln tills jag mitt pucko förstod att BACHO härdar sitt verktygsstål Hade tänkt att sätta en rem för att lättare kunna hålla i när jag skruvade.
Gick mycket smidigare med den att montera fuggarna!
Jag hade ett par klämmor som jag använde för att kunna koppla in lambdan provisoriskt på plus och minus. Vet inte om jag blev så mycket klokare då motorn verkade gå magert på den inställning jag hade gjort .
Ja en fortsättning lär det bli!
Men motorn låter lite smått argsint så det blir nog bra så småningom
Hallå hallå! Då jag har svårt att få upp soppatrycket så funderar jag på att köpa en elpump. Fick inte tag på renoveringssats tidigare och köpte en empi i tron att det skulle funka då jag har en btr. Hjälpte föga då trycket blev lika dåligt. Blåst soppa ledning och provat att suga ur flaska i fall att problemet skulle kunna ligga i bränslematningen.
Kollade även längden på tryckstången till pumpen och den var helt ok.
Skall fortsätta felsökningen men tänkte fråga vilken elpump som rekomenderas?
Har mest kollat på Facet då jag fått för mig att de är bra. Vilket max flöde bör jag ha? Vilket tryck? Har btr så kanske kan välja en med lite högre tryck? Kommer inte ligga på så höga varv några längre stunder. Lite roligare gat bil bara
Funkar den på bilden eller ska jag välja någon annan som är bättre?
1776 uppskattad effekt 110-120 hk, IDF 40
konstigt.Du borde få tryck med original pump.Tror du klarar dig med originalpump.Har du stopp i ledningen kanske ?.Koppla bort sopppledningarna från förgasarna o ta ur stiften .Ner med ledningen i en petflaska o lura ut kärringaLåt henne köra på starten så kan du kolla om det är nån fart.Blås rent ledningen med tryckluft o kör en gång till.Då ser du om det blev bättre fart på trycket.Så har du koll på om en igensatt ledning är problemet.Annars är det väl empi skrotet.Jag hade en empiriska pump i cabben.Ja vilket jävla skämt.Höll trycket ett par månader sen var det klart.Köpte en renovering sats till original pumpen så funka det
Såg nu att du blåst ledningen.Prova att byta till original pumpen renoverad.Jag körde min 2276a med original pump i början .Dellorto 48or.Funka bra slänger jag inte körde länge med tung fot.Men när jag gasa ur så hann original pumpen inte fylla på.Skulle gissa på 130 - 140 hästar
Jag beställde en elpump så jag har en plan B.
Renoverinssatserna var slut när jag skulle beställa men tyckte mig se att de hade igen.
Gissar att om inte pumpen håller trycket så har jag inte jämn nivå i flottörhusen vilket ställer till det när jag skall bestycka och ställa in dem.
Ska beställa lite munstycken och orginal blandskruvar då jag tycker att några inte ser helt jämna ut.
Motorn går ju och bilden på soppa trycket är när motorn går på tomgång.
Tog isär btr:en för att kolla om det var fel på den men den såg fin ut.
Provade lite försiktigt med tryckluft och det var inga problem att ställa in den på rätt tryck.
Ja det gäller att man har alla rätt om man ska få till det
Tidskrävande men intressant och kul
Får se om det blir nån tid i helgen!
Elpumpen kom tillslut, hade nog legat ett tag på utlämningsstället. Fick ingen avisering men tillslut en påminnelse .
Monterade den i dag och provade lite provisoriskt med elen. Surrade igång och trycket lade sig perfekt på det tryck som jag ställt in tidigare med hjälp av tryckluften.
Jäkligt smidig bil när man bara behöver lossa fyra bult för att lyfta på tanken.
Fortsätter i morgon med elen.
El dragningen klar. Kopplade pumpen över ett relä som styrs av tändningen. Kommer nog lägga en strömbrytare i serie med reläet så det går att slå i från pumpen om jag vill.
Hade inte köpt någon blockoff för orginalpumpen så fick göra en egen. Jag hade en 10 mm järnbit som kom till användning. Mallade av pumpbasen och borrade hålen. Sen var det bara att låta vinkelslipen jobba.
Nu är det bara att plugga Weberhandboken.
Har mekat flera dagar på raken nu och den vill inte riktigt gå rent. Bytte lågfart och huvudmunstycke ett snäpp nedåt gick riktigt fint först men sen tyckte jag att den gick lite fett på lambdan. Poffade på lite gas när jag provkörde i skitvädret i går kväll.
Orkar inte i dag så flyttade fram besiktningstiden som jag hade i morgon en vecka.
Man får passa sig så man inte slarvar bort sugen
Hittade lite gängtape när jag bytte ena lågfarten så det blir nog att plocka isär gasarna i helgen och se till att de är rena. Har lite gängtape på soppamanometern , har aldrig gillat gängtape men det kändes smidigt då
Får bli det gamla hederliga linet i fortsättningen.
Blir att kolla allt från början, ventiler, tändning och rengöring av gasarna sen ska jag nog strunta i lambdan och använda örorna till att börja med.
Besiktning i morgon. Slackade gasvajern och monterade strypplåt i avgaset. Fick borra några extra hål för den gick knappt att köra först
Har inte fått mina nya lågfartsmunstycken så den går lite fett fortfarande så jag slog i lite E85 i tanken.
Nu är det bara att hålla tummarna
Nybesiktigad utan anmärkning!
Bilen gick som skit , rätt pinsamt faktiskt.
Co2 på 3,5 så spriten gjorde nog sitt till. Skönt nu är det två år till den troligtsvis sista.
Grattis
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Grattis
Tack
Borde ju vara den sista...är den godkänd när nya reglerna träder i kraft så är den godkänd för alltid...
Om inte jag missförstått.
Bubbla soltakare -59
SÅLDA...alldeles för många
What we do in Life, echoes in eternity
Så kanske det är. Jag förstod det som att den behövdes besiktigas en gång efter att de nya reglerna hade trätt i kraft.
Har inte läst på så noga
I dag blev det lite mysmeck ute i värmen. Bytte lågfartsmunstycken till 47. Köpte 50, 47 och 45 från alfa 1750 på ebay. Satt 52 i tidigare så jag får prova mig fram.
Hann bara testa en liten sväng så jag kan inte bedömma resultatet än.
Justerade spjällen lite då det var lite ojämnt flöde tidigare mellan halsarna när jag syncade.
Tror jag har löst placeringen av vevhusventburken som jag köpte på H2M racing men det får bli en annan dag
Jag beställde en inspektionskamera på wish för några veckor sedan. Kom i går och kostade hela 206 riksdaler om jag inte åker på tull och moms förståss
Provade den lite i dag och den funkar riktigt bra. Är en blåtands modell så den funkar med iphone.
Har vid ett flertal tillfällen saknat en sån här så den kommer nog till användning. Kameran är bara 8mm i diameter.
Bockade en svetstråd och provade att kika in på förgasaren.
Kollade även ned vid A-stolpen vid defrosterslangen.