Även om jag inte heller i vinter kommer ha någon vettig plats att skruva med mina bilar på, och än mindre en lokal att svetsa i så tänkte jag så här:
Jag är fortfarande ung och dum, så jag kan väl lika gärna stå ute på plan i vinter och svetsa. Jag hade inte haft värme om jag varit under tak ändå. Och så får det lov att bli om man ska få något gjort.
MEN
Jag äger ingen vettig svets eller några som helst tillbehör. Användningsområde begränsar jag mig till att svetsa bilplåt med; skärmkanter, ram, utriggar, tak, you name it! Och nu undrar jag förstås vad ni använder er av för utrustning.
Den största begränsningen av mitt inköp är väl budget. Det ska vara en human summa för en bra maskin, inte 30000 eller något sådant. Kan man hitta en skaplig för runt fem kanske, eller är det för lite? Sen ska den givetvis vara lätt att använda. Trefas finns tillgängligt där jag är och skruvar.
MIG/MAG, TIG eller Gas, vad är bäst?
Nå? Låt höra! 
hemska tanke..
en arbets kamrat bara sa högt ut på jobbet..ingen som har en svets till salu.. 10 sek senare hade han en 200 amp som en kille fått efter sin farfar.. 2 k .. så ibland går det lätt.
X3