1 Senaste redigerad av Rullarn (2017-04-09 13:59:22)

Jag tar och börjar tråden med min historia. När jag var liten hade min familj en torpargård med all förvaringsutrymme som hör där till. Som alltid när man har plats att förvara saker så vill de i bekanskapskretsen gärna också förvara saker i sagda förvaringsutrymmen. Det rörde sig om allt från lite dragracingdrivlinor till högtryckstvättar och gamla möbler. Men viktigast av allt för den här tråden, grannens vita VW Buggy med svart kapell. Som liten grabb sprang jag alltid och sneglade på denna och en fix idé var permanent fastetsad i mitt huvud. Ungefär femton år senare råkar ett avstannat, buggyprojekt vara till salu i grannbyn till där jag bor nu och affären var gjord innan jag ens fattade själv vad som hänt. Min första luftkylda VW står hemma på gården och blir genast isärplockad i molekyler. En typ 1 från 66 med 1200 bakpå. Plattan är målad i hemsk hammerite och motorn är död som disco.

http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/volkster/DSCF2611.jpg

Planen blir och förblir att ta inspiration av tidiga amerikanska glasfibersportbilar från början av 50-talet och engelska roadsters från 60-talet. Något som skulle tänkas se ut som en fabriksbyggd banbil eller gatbil från den eran, men i tysk tappning. Jag börjar kalla den för "glasfibervolkstern" tyst för mig själv.

http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/volkster/buggy.jpg

I fokus sätter jag förarmiljö och drivlina, varpå den gamla instrumentbrädan måste bort. Mätarna måste vara riktade mot föraren och de får inte sitta skymda av ratten. 34hk räcker inte. Ungefär här börjar jag så smått inse att detta inte är som att arbeta med gamla vattenkylda gjutjärns motorer och tråden jag då startade sjönk som en sten. Jag behövde tid att läsa på och jag ville inte att min tråd skulle förvandlas till ett nybörjar-FAQ. Jag jobbade vidare på min kunskap, motorn och resten av bilen men forumtråden tappade jag intresset för. Karossen var det som gick framåt som mest under den här tiden, med långa väntetider hos firman som bearbetar och balanserar åt mig och mycket läsande innan beställningar av delar som i sin tur ofta tog tid. Jag bestämde mig också för att någon sorts mittkonsol behövdes, dels då jag ville ha utrymme för en del switchar och annat sådant men också ett stadigt handtag för bekvämar i-och-ur-stigning. Lite material letades fram för detta. Och detta må nu vara ett 60-talsinspirerat bygge, men jag har en öm punkt i hjärtat för gamla aeroinspirerade tävlingsbilar där allting är manuellt. Switchar och handtag för varje funktion. Tändning, soppatillförsel och start måste ha varsin omkopplare. Tändningslåset kastar vi i bingen och en strömbrytare med nyckel med rätt utseende får helt enkelt agera huvudströmbrytare på ett högeffektsrelä på huvudmatarledningen. Som sagt, jag bökade lite i skrotbingen och hittade lite rostfri plåt, lite vanlig stålplåt och en gammal sängram i kromat rör. Svets, smide, plåtslageri och glasfibergjutning stod på schemat.

http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/skrot.jpg
http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/volkster/startpanel%202.jpg
http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/volkster/startpanel%201.jpg

Huvudström, soppa, kolla i synglaset (på senare bild), tändning, start. Plättlätt.

http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/10583832_10203760455386829_3084261222387362807_n.jpg
http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/10665795_10203780747214112_1607488418312473470_n.jpg
http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/volkster/dashboard%20%201.jpg
http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/volkster/detaljer%20014.jpg

Som ni ser så måste det läggas i lite ny glasfiber från insidan då det blev tunnslipat i jakten på en plan yta och hålen för mätarna inte ville kompromissa med mig. Detta arbete kvarstår i skrivande stund.

http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/volkster/dash%20021.jpg

Notera gärna att jag inte tänker använda den här ratten i det slutgiltiga bygget.

Livet och lite annat kommer i vägen. Jag tappar tålamodet på firman jag jobbar för och deras tolerans för och favoriserande för fuskarbeten och säger i ren impuls upp mig efter en längre tids skamkänsla, grinighet och allmänt mådålighet och sån skit relaterat till deras dåliga arbetsmoral och bristande yrkesstolthet och.. Ja, låt oss inte börja med det nu... Budgeten för bygget minskar inte, men pengaflödet ströps en smula skulle man kunna säga.

Men innan detta inträffar har jag hunnit få tillbaka mitt bearbetade AS41 och standardtoppar, nu rymliga för 90,5 cylindrar. En 1776 med motviktsvev, småventiler, dubbla fusksolex 40/44, Engle W140 och lite småttigott för hållbarhetens skull. Med nyrenoverade std-stakar och balanserat vevparti kunde motorn monteras ihop som vuxenlego. Inkörning och en provrepa på min (intet ont anande grannens) privata väg kunde utföras.

http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/generator.jpg

Generatorn fick sig lite färg och nya kablar och kabelskor, som sig bör. Allt i kabelväg blir nytt förutom lite grann i blinkerspaken.

http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/1512626_10202013722759605_966618342_n.jpg
http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/1545722_10202299002331416_1399024833_n.jpg
http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/10444724_10203225927823974_3464148724958530773_n.jpg
http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/10405296_10203434283712741_5146200218746094213_n.jpg
http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/10557327_10203434283632739_3175945746834017469_n.jpg

Jag börjar även gjuta ett scoop för kylluft, mest för att jag drabbats av den här perversiteten att skryta om att vara luftkyld, men även för att jag ogillar hur fläkten hämtar sin luft direkt från en platt vägg på buggykarossen. Jag hinner precis klar med gjutpluggen, men har slut på polyester som måste beställas. Jag får hem en felleverans av gelcoat istället och höstkylan hinner inställa sig innan jag hinner få hem polyester. Glasfibrandet blir uppskjutet till efter vintern. Så klart hinner mössen äta upp rätt ordentliga bitar av min gjutform under det eländiga jävla lappmögelkvartalet så när det väl kommer till skott måste den repareras och jag inser för sent att den har tappat formen och scoopet blir snedgjutet i sin slutgiltiga form.

http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/volkster/houmlst%202014.jpg
http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/volkster/buggy%20houmlst%202015.jpg
http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/volkster/buggy%20sommar%202015%20003.jpg

Det bästa av allt har jag inte berättat om än. I min bryskhet och nybörjarliga ungdom så misslyckades jag att lära mig om en sak vad gäller dom här blocken, inte bara ramlagerlägena kan bli slitna, blockhalvorna kan även slå sig. Min nya och nybalanserade vev, är uppgnagen och behöver slipas. Även kamlagrena och lite annat har tagit stryk av skräp från ramlagren som pumpats runt. Stort tack går ut till Logmech som hjälpte mig att hitta felet och lära mig läxan! Dessutom fick jag ett schysst pris på en KEP steg 1 tryckplatta och en duktig lamell av bortglömt fabrikat i samma veva. Så jag ger upp.

Och med ger upp menar jag att jag sparar ihop till ett nytt Autolineablock och börjar om från början. Motorn byggs ihop med ytterligare lite mer eftermarknadskomponenter och nya lager runt om. Vevpartiet lämnas åter in hos LJ-trim för balansering och slipning med ett nytt lättare (inte värstinglättat, det är ju en gatbil trots allt) och den nya kopplingen. En del väntande senare och det är byggdags igen.

http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/volkster/motor%20002.jpg
http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/volkster/motor%20001.jpg
http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/volkster/motor%20003.jpg

Motorn är inkörd, provkörd och allt är till synes gott, filter är också monterat den här gången.
Jag bygger mitt elsystem och härvan själv från scratch, det är den sortens terapijobb jag egentligen tar nöje i, särskilt när det är dags att välja reglage och tillverka små beslag. Opelfrälst är jag och förblir till döden så något måste vara Opel även på buggyn. Ljusomkopplare behövdes och valet var självklart. Kruxet är att Opels 70-tals ljusomkopplare kräver en plan monteringsyta. Som tur var så hade jag ett kromat möbelben liggandes.

http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/volkster/ljusomkopplare.jpg
http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/volkster/ljusomkopplare%201.jpg

Vad mer gäller tillverkande så behövdes något stadigt att fästa rattstången i och något att bunta fast kablage i. Ett överfall till rattstångsröret fick jag utskuret i aluminium som jag sedan filade till och tvärstaget tillverkade jag av rör. För att stadga rattstången satte jag T2 lagringar i båda ändar så att stången skulle löpa lätt och utan att hänga och slänga i röret som givetvis är nedkortat tillsammans med rattstången. Lite överbliven rundstång blir bra att bunta fast kablar till mätare. Nu börjar det se stökigt ut i min stackars isärskruvade "bil", ursäktar röran, jag bygger om.

http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/volkster/underbraumlda%20007.jpg
http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/volkster/underbraumlda%20005.jpg
http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/volkster/underbraumlda%20001.jpg

Och där befinner jag mig idag, plus lite till som det inte finns foton på. En sökarlykta är monterad med allt vad det innebär, tanken är färdigmonterad och så vidare. Men det får vi ta när jag kommer hem till värmland från arbete nere i småland. Tack för att du läste och kikade!

"Much good work is lost for the lack of a little more."
-Edward H Harriman

2

Den mycket kortfattade versionen, men skulle jag skriva mer noggrant så skulle jag få sitta hela kvällen. Mer utrymme finns i framtiden.

"Much good work is lost for the lack of a little more."
-Edward H Harriman

3 Senaste redigerad av Mr 56 (2016-04-23 06:04:00)

Trevligt när man följer sina drömmar.
Kommer att bli en buggy man vänder sig om för att ta en andra titt.

"ljushuvud"

4

Trevlig liten historia det här..håller med,håll drömmen levande! ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

5 Senaste redigerad av michaelth (2016-04-23 09:35:13)

Förstår precis med drömmar ..
för mig,från första buggy live  synen -82 vid körkortstagning, till min egenbyggda buggy 2000... huvudsaken man försöker förverkliga drömmarna..
detta verkar helkul-- fast?? slår man inte i benen i bränsle siktglaset/filtret??
gillar elpanelen på röret bla.!!! ICQ/af
mer bilder tack  ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

6

michaelth skrev:

Förstår precis med drömmar ..
för mig,från första buggy live  synen -82 vid körkortstagning, till min egenbyggda buggy 2000... huvudsaken man försöker förverkliga drömmarna..
detta verkar helkul-- fast?? slår man inte i benen i bränsle siktglaset/filtret??
gillar elpanelen på röret bla.!!! ICQ/af
mer bilder tack  ICQ/ag

Den är faktiskt inte så farligt i riskzonen som det ser ut, men jag är en människa av modellen mindre så det kan vara därför jag går fri från den. Dessvärre blir det inga mer bilder förrns om ett par veckor då jag är bortrest, men det finns lite i kameran på sånt som är gjort, efter det så blir det bara uppdaterat allt eftersom jag får något vettigt eller ovettigt uträttat.

"Much good work is lost for the lack of a little more."
-Edward H Harriman

7

Så, lite mer har hänt sedan senaste uppdateringen och några gamla bilder har jag rotat fram som inte kom med i trådstarten, vi börjar med ett par av dom gamla. Ni får ursäkta mina inte så goda fotografiska egenskaper, jag försöker och försöker att experimentera med ljusbalans, fokus och inställningar hit och dit efter att ha läst lite och blivit tipsad lite men jag har nog helt enkelt inte begåvningen.

Början till gjutformarna till luftscoopet och instrumentbrädan, för dom som är intresserade av sådant. Scoopet formades i två omgångar, varav den nedre är hälften som syns på bild här är nummer ett. Efter det så plastades den in och insidan fylldes med skum som sedan formades till rätt form. Sen gjöt jag nedre hälften av insidan, plastade in och lade dit gjutpluggen för insidan och glasfibrade över den. När det härdade så skummade jag över den och gjöt hela utsidan. Sen var det bara att bryta isär och plocka bort den inre gjutpluggen och börja slipa.

http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/buggy/buggyuppdatering%20001.jpg
http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/buggy/buggyuppdatering%20004.jpg

Här larvar jag runt och jämför hjulbasen mot ett annat bygge, ett experiment av inga särskilda vetenskapliga konsekvenser.

http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/buggy/buggyocykel.jpg

En sökarlykta och tanklock sitter på plats, närbilderna av båda gick inte att ladda upp på photobucket så jag är inte bara en dålig fotograf utan även en rätt kass bildbehandlare tycks det. Sökarlyktan är av sealed beam-typ så tillsammans med de gamla strålkastarna med asymetriska glödlampor borde bidra till en nästan värdelös ljusbild, tidsenligt och bra. Kan någon förövrigt hjälpa mig att klura ut varför de gamla sfäriska glödlamporna kallas asymetriska?
http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/buggy/buggyuppdatering%20008.jpg

En liten motorbild, rör/slangdragningen till filtren och förgasarna är temporär, målet är 100% slangfritt och dessutom skall tryckregulatorn på plats istället för slangkorset, jag har bara inte fått tummen ur att köpa nipplar än. Men filtrena skall sitta ungefär där dom sitter nu, bara inte så hängigt. Balansrör i aluminium som synes, snyggare än en slang och försvårar dessutom montage av remskydd och det är ju bra om det blir besvärligt när den dagen kommer.
http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/buggy/buggyuppdatering%20009.jpg

Även kabeldragningen är, som på de flesta andra ställen på bilen än så länge temporär. Original tryckgivare skall monteras och få en sladdrackare, tempgivaren skall flyttas till filterhållaren istället för i reduceringsventilen och kablarna skall buntas fast lite prydligare i, öh, nåt.. Funderar på att bocka till ett prydligt rör att dra dom i, som sig bör på en prydlig gammal sportvagn i premiumklassen.
http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/buggy/buggyuppdatering%20010.jpg

Jag hittade dessutom en gammal blinkerslykta i svärfars skrotlåda som jag hoppas kunna identifiera och inskaffa ett par i bättre skick, någon som vet vart den kommer från?
http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/buggy/buggyuppdatering%20012.jpg

I en annan fyndlåda som jag köpte billigt på tradera hittade jag en innerbackspegel som blir helrätt med lite försilvring. Pilotbrillor som gör skäl för namnet har jag också liggandes, funderar på att montera etuiet någonstans i bilen, men är osäker då lädret är brunt.
http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/buggy/buggyuppdatering%20013.jpg

Provar lite biltemagrejer också, torkare är en av de nästkommande sakerna på listan. Med min bräda och mätarna där i så får jag inte plats med VW orginal torkararmatur, denna får bli monterad i rutramen, Jeep-style.
http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/buggy/buggyuppdatering%20011.jpg

CB mini-wedgetoppar är inköpta, men det får bli ett vinterprojekt nu när det är grusgropssäsong. Insug till mina "Solex" 40/44or sökes.
http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/buggy/buggyuppdatering%20015.jpg

Lite som komma skall:
Stänkskydd, en detalj som jag ser fram emot då jag funderat mycket och tror att jag kommit fram till något som blir både snyggt, praktiskt och unikt. Estetiskt är kul! Material skall inköpas.
Sänkning av framvagn, från början var tanken IRS och höja bak, de mesta av de grejerna har faktiskt införskaffats. En lite äventyrligare vinkel på sportbilskonceptet. Men nu blir det nog den mer estetiska utvägen med en lätt sänkning fram istället och den här höjden minus 1-3 centimeter bak. Dessutom mindre jobb och lättare att få igenom ombyggt fordon istället för amatörbyggt.
Vindruta, måste ta rätt på vilka regler som gäller, alltså ringa SFRO, alla verkar säga olika. Även en list av rätt typ skall hittas för det sättet jag tänkt montera min.
Lyktor! Ett av de större huvudbryna just nu, det är ett evigt letande efter "rätt", och idéer finns än så länge bara för pos/broms bak och blinkers fram. Ringarna till huvudstrålkastarna skall strippas och förnicklas.
Och allt annat, ni vet.

"Much good work is lost for the lack of a little more."
-Edward H Harriman

8

Härlig läsning och fina bilder. Vädigt trevlig bil!

9

Jag tog bort rutan på besiktning, då behövde man inte ha torkare heller. Om det gäller idag vet jag dock inte.

*såld* Notchback 63:a,  *såld* Bay DH 73:a, *kvar ICQ/ac * Saab 02:a

10

En ruta med en höjd över 150 mm är en vindruta, dvs behöver vindrute torkare och defroster..
mao gör man bara en vindavvisare (under 150mm hög) så¨slipper man det..
eller som en del gör.. demonterar rutan  då och då.....

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

11

Tackar för att ni läste och de fina orden.

Tackar för tips om rutan, det ska jag ha i åtanke, även om jag helst ser till att ha en ruta som går att besiktiga med och torkare vill jag ha i vilket fall. Jag pratade med SFRO och behöver enligt dom inte ha defroster på min bil.

"Much good work is lost for the lack of a little more."
-Edward H Harriman

12

Det är dom små kluriga lösningarna som blir stora milstolpar för byggaren ICQ/ab
http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/volkster/ljusomkopplare%201.jpg

13

umekille skrev:

Det är dom små kluriga lösningarna som blir stora milstolpar för byggaren ICQ/ab

Verkligen! Det är himla roligt att se hur bilens identitet växer fram med såna här detaljer och belöningen när funktioner kommer på plats efter en massa merarbete är rätt oslagbar.

"Much good work is lost for the lack of a little more."
-Edward H Harriman

14

Har de blivit något mer skruvat på detta goa projekt?

---------------------------------------------------------------------
Renoverar Beach Buggy byggd 82' hämtad i en lada på landet.

15

Trevlig historia och bra bilder! Kört något i sommar?

16

Har hänt en del och körts en del men min nya dator kommer inte överens med min kamera så tråden har inte blivit uppdaterad. Men vi kan ta en uppdatering i textform!

Lyckades till slut identifiera blinkerlyktan som jag hittade i en skrotlåda i småland, det visade sig vara till sportvarianten Spidr av fiat 1100, årsmodell ca 55-57. Jag fik lära mig lite itaienska och leta utav he*vete men till slut hittade jag ett par NOS lyktor där borta i ursprungslandet. Grejade lite med morsans traktor och där hittade jag en lite mer genuin torkarmotor från Bosch ca: 50-60 som jag genast tog vara på och sedemera renoverade (njae, plockade isär, gjorde rent, fettade om och polerade snarare), ej ännu monterad dock, hade inga lämpliga torkararmar i förrådet. Elsystemet är nästan färdigt också, eääeh, sånär som på kablage till tuta, torkare, spolare, ljustuta, oljetryckslampa, blinkerindikator, fan och hans moster och så vidare. Backspeglar har jag monterat och rörkopplingar har inköpts för att bygga ett slangfritt bensinsystem så nu kan man äntligen få dit tryckregulatorn, ska bara bestämma vart manometern skall sitta (och "bara" göra klart lite annat först). Sen kan man matchporta insug och få dit CB-topparna och börja stycka förgasarna, så är ju motorn (nästan) klar. Jag skaffade mig ett jobb med blästerhall också, så det är ju bra. Har fått lyktsargerna förnicklade vilket jag hoppas blir snyggt (har gjort annat istället för att skruva buggy).

Och så är den nu mera registrerad som ombyggt fordon, kortad kaross, öppen. Det är ju nämnvärt! Så som ni ser så är den nästan färdig om man bortser från några "nästan" och "snart".

Ska försöka skrämma liv i kameran, men då jag köpte mig en Triumph häromdagen som är i körskick med bara några "små snabba" åtgärder att fixa så får den förtur på verktygen en stund.

Tackar som läste och frågade!

"Much good work is lost for the lack of a little more."
-Edward H Harriman

17

Grattis ICQ/ag
Ja bilder vill vi ha ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

18

Fint detaljarbete och smarta lösningar!

Motala

KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)

19

Sommaren är tillbaka och eftersom sommarbilen väntar på delar från England så är det likabra man jobbar vidare med Tysken en sväng.

Här har vi det lilla som blev gjort under höst/vinter.
http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/buggy/DSCF3420.jpg

Och dagens mål är att eliminera lite slang från soppasystemet samt att få tryckregulatorn på plats.
http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/buggy/DSCF3445.jpg

Inte heltokig i detta med en stor blaffig skylt på bilen.
http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/buggy/DSCF3446.jpg

Får väl se vad som hinns med idag helt enkelt!

"Much good work is lost for the lack of a little more."
-Edward H Harriman

20

Och jag glömde nästan, här är en teaser på annat som komma skall.

http://i156.photobucket.com/albums/t37/JAFFA_LOWE/buggy/Faumlrg%202.jpg

"Much good work is lost for the lack of a little more."
-Edward H Harriman

21

Varför har du inte en liten skylt som alla andra gamla VWs?

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

22

David, Luleå skrev:

Varför har du inte en liten skylt som alla andra gamla VWs?

Hade lite bråttom när jag beställde, men det lutar åt att skicka efter en till framskylt.

"Much good work is lost for the lack of a little more."
-Edward H Harriman