1

I dagsläget tillåts inte både .jpg och .jpeg vilket för mig är svårt att greppa.

Jag är vanligtvis någon som frekvent uppdaterar mina byggtrådar (på andra forum) och gör så alltid via mobilen eller läsplattan - häri ligger kruxet. Boxerville visar ju inte filer med fel filändelse men läsplattan OCH telefonen sparar endast i just fel typ av bildfil.

Har vi inte möjlighet på forumet attförbättra den lilla punkten så att det kan bli lite fart på uppdateringarna? Jag vet inte om det bara är jag här men jag uppdaterar tyvärr bara varannan vecka när jag ändå pysslar med folkaprojektet varje dag. Det kanske skulle bli lite mer liv och rörelse i byggtrådar om det gick att ladda upp direkt från mobilen?

.jpg och .jpeg - kan vi inte få båda filändelser att godkännas för att visa bilderna?
Bonus hade även varit att forumet autoändrade storlek på bilder så att det passar forumets krav så att det är enklare att ladda upp nytt.

/Fredrik

Tillbaka där allting startade (då var det en old school '67 Buggy i manxstil)
Nu är det en 1978 VW Latebay camper

Fastnat i Alfa Romeoträsket: 1970 Alfa 1750 Berlina Sydafrikansk touringbilreplica, Alfa 166 3.0 Zender "GTAprojekt", 2006 Alfa GT 3.2.

2

Jag håller med! Det skulle nog bli fler bilder och inlägg om man slapp bli irriterad på att det inte funkar att lägga in bilder. Jag fick tipset om Resize appen av någon snäll här på forumet. Funkar toppen! Du kan välja L i format.  ICQ/ab Bilderna sparas i ditt album.

Bubbla -62

3

resizeappar i all ära men de flesta är sprängfyllda med reklamer och grejer som brukar gå en på nerverna till slut och förövrigt har jag inte något utrymme i telefonen för att ladda ner fler appar. Den börjar liksom smådö och behöva bytas ut.
Det känns ändå som att det skulle kunna vara ett stort steg i rätt riktning om man kunde ladda upp bilder i fler format på forumet - Är vi bara två pers som känner det?  Default/hmm

Fastnat i Alfa Romeoträsket: 1970 Alfa 1750 Berlina Sydafrikansk touringbilreplica, Alfa 166 3.0 Zender "GTAprojekt", 2006 Alfa GT 3.2.

4

Jag har ingen aning egentligen, men det kanske är en utrymmes/ kostadsfråga? Jag i min amatörmässighet tänker att en bild tar mkt mer plats än text. Då blir det ju i slutändan en fråga hur mkt skräpreklam forumet ska ha. Jag gillar det städade och relaterade reklamutbudet som är idag och tycker kanske inte det är värt att offra för att det skall bli något snabbare att få in sin bild. Jag är så van att man laddar upp bilderna på någon separat tjänst och länkar in dem, att jag inte ens visste att det gick att lägga upp bilder på forumet? Men jag är en gubbe i en relativt ung kropp, så jag förstår inte varför allt skall vara så lätt nuförtiden att man låter bli så fort det är tar något mer energi.  ICQ/ae

5

Ja allt för stora bildfiler är vettigt att undvika men det finns ju möjligheter nuförtiden att forum själva kan justera ner bildstorleken till "rätt" srorlek för att hålla det i chack.

Just nu är det lite väl mycket att det varken ska gå att autoändra storlek ELLER att kunna ladda upp både .jpg som .jpeg

Har det undersökts nyligen om det finns någon rimlig möjlighet att ändra?

6

Bra input! Tar upp detta med vår andra tekniker... tack!

"Daddy Cool"

7

Stort tack.  ICQ/ab
Återkoppla gärna sedan.

8

Då var första punkten av detta fixat.
I koden till detta forum är skapat i var inte 'jpeg' tillagt att visas, jag har nu "hackat" in det i koden och det ser OK ut men återkom om ni ser nå't fel nånstans.

Däremot en auto-resize blir värre att fixa till. Alla hack jag gör försöker jag hålla så små som möjligt eller helst inga alls då allt detta måste manuellt läggas
in vid versionsbyte. Att fixa denna AutoResize-funktion går ju naturligtvis men mycket hackande men jag tror att det blir alles för mycket jobb vid nästa uppgradering.

Vi har ju en uppdatering liggandes sen en tid tillbaka, skulle hellre vänta så se hur den fungerar med bildstorlekar, inte för att jag tror det dock, kanske detta med jpeg är tillagt i alla fall.

//WA

9

Du gör ett kanonjobb för att vi skall få njuta av ett ännu bättre forum..tack! ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..