Grattis! Det är den nog värd! 
DKW F89 Schnellaster -53
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » 356 Speedster
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Grattis! Det är den nog värd! 
Ny dag nya mål...
Dags att försöka fixa navcentrum till ratten.
skaffade mig en aluminiumbit o började svara:)
Monterat på ratten.
Funderar på om jag ska lacka den i samma färg som ratten eller svart och spara en kromkant bara?
Emblemet köpte jag 2 st på Aliexpress för ca 25kr inkl frakt, det var dubbelsidigt och gjort för nyckelring.
Jag sågade med bågfil så det blev 2 bra o ha bitar:)
Den ena på ratten och den andra passar av en händelse perfekt på huvöppningen fram.
Fyndigt 
idag fick bilen vita däcksidor och nummerskyltbelysning samt passargerarhandtag på instrumentpanelen 
Jag fick efterlimma däcksidorna efter jag togbildena med kontaktlim... hoppas att det kommer funka bra.
idag fick bilen vita däcksidor och nummerskyltbelysning samt passargerarhandtag på instrumentpanelen
Jag fick efterlimma däcksidorna efter jag togbildena med kontaktlim... hoppas att det kommer funka bra.
Vilken karamell !! - grattis
Det kom ett paket från Mexico idag:) det var cabställning och cab, turnoue, cabskydd sidorutor bl. resten kommer om 1-2 veckor med inredning och annat smått o gott.
gillar ratten eller lösningen med "knappen"
Tror kombinationen med lackerad med polerad kant blir classy..
fast detta e snyggt som fanken
smart med porsche märket..
De där med däcksidorna.. De ska väl mig veterligen sitta av bara tryck?
Oavsätt otroligt vacker färgkombo. Lite porsche kapslar på de hjulen så blir det riktigt mumma
Ja det stämmer att de ska sitta av tryck.
Det funkade bra på framhjulen men blev lite komplicerat med bakhjulen trots att man flera gånger släppte ut luft för att se till att innerdelen av ringen låg på rätt sätt. Fick höra att det var inte helt ovanligt att man limmar dem för att det inte ska komma in luft bakom. Så jag har limmat på några få ställen. Mvh Johan
Den rekommenderade lösningen är inte alltid den bästa i praktiken.
Vad blev det för märke på dem? Chris la ut en bra film om just white walls häromdagen
Det blev Atlas bredaste däcksidor som UpNorth säljer. Han som hjälpte mig på gummiverkstan har gjort detta flera gånger tidigare.
Han gjorde ungefär som på videon fast inte med hammare.
Problemet är delvis bakhjulen som har ganska utstående text.
Har hitills limmat med kontaktlim...men det verkar inte hålla så bra.
Mitt nästa dilemma är:
Dimljus eller inte?
Jag tycker det ser bra ut utan, men är även en utseendehöjare med det gula/kromet mot det blåa..
Hmm, någon som har några bra synpunkter?
Jag gillar cleana bilar om det är en polerad och blank.. som din
Men är det rough och patinerad look så är tillbehör trevligt.
Men ska du ha på denna .. nja tveksamt möjligen om du har två likadana. så den blir symetrisk
Går det inte att montera dimljuset med någon sorts klämma så du slipper borra hål i stötfångaren? Alternativt ha två stötfångare?
Jag röstar för dimljus, sketasnyggt! 
Två dimljus blir perfekt. Och det är ju rätt storlek på dem också
Ser grymt bra ut
längtar till jag kommit så långt 
Imorgon är det dags för Ekbey veteranmarknad.
Har stoppat dit lite temporär inredning... så titta inte för noga.
Satte dit dörrsidor och en lite mattbit bak.
Passade också på att montera Reuttermärket.
det får vara så i väntan på inredningen från Rafael.
Man är ganska hårda i bedömningen på Ekeby och släpper inte in ombyggda bilar....
Så den kanske blir parkerad på vanliga parkeringen imorgon.
Dags att börja med inredning och cab till 356:an. Har köpt på mig det mesta av vad jag behöver.
Har även börjat samla delar till ytterliare en 356:a, planen är en svart med röd inredning till min son.
Kul om barnen har var sin 356 replica. vansinnigt kul och lätt att slå ihop.
Så det får nog bli ett projekt över näsa vinter.
Har varit en bra sommar med många roliga mil. Har växlat mellan Westerkvarn och Vilsta bilutställningarna. Man träffar många roliga människor och får se massor av fina bilar. Har inte tagit mig tid att göra klart inredningen eller cabben än... Har lagt prio på min T23 hotrod, så min 356 har agerat bruksbil. Har däremot köpt på mig en hel del kompletterande delar till nästa projekt. Så det kanske är dags att sluta slöa och sätta igång nu. / Johan
Det blev Atlas bredaste däcksidor som UpNorth säljer. Han som hjälpte mig på gummiverkstan har gjort detta flera gånger tidigare.
Han gjorde ungefär som på videon fast inte med hammare.
Problemet är delvis bakhjulen som har ganska utstående text.
Har hitills limmat med kontaktlim...men det verkar inte hålla så bra.Mitt nästa dilemma är:
Dimljus eller inte?
Jag tycker det ser bra ut utan, men är även en utseendehöjare med det gula/kromet mot det blåa..
Hmm, någon som har några bra synpunkter?
Har nu monterat in stolarna, men kommer nog att byta ut mattan.
vassego
Ser ut att bli en trevlig sommarbil. Gillar verkligen färgkombon!
Mmmmmmmmm fint. Får man föreslå en kromlist mellan vinylen och lacken på instrumentbrädan samt en kromlist på dörrsidan en dec från botten? Skulle runda av de enkla formerna fint.
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » 356 Speedster
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.