Det var egentligen inte meningen att detta skulle bli en "projekttråd", men detta är över så snart reparationen av framvagnen är över. Jag håller er uppdaterade eftersom michaelth frågade efter det.
Efter att i söndags bockat tillbaka växelstången och pysslat med lite ytterligare städning i garaget (därav min jätteannons tidigare), klev jag upp tidigt på måndagen för att hinna till gasdepån innan jobbet. Idag åkte jag till Gropen vid elvatiden och satte igång med det fortsatta svetsandet av framvagnen. Uttrycket "det är inget gesällprov" gör sig gällandes här, svetsningen blir inte så snygg, mycket pga att jag var tvungen att bygga mycket material med svetsen. Nyckelordet här har varit "ont om tid". Framvagnen är iaf ihopsydd nu och efter en matpaus på eftermiddagen fick jag även ner fjäderpaketet och hann smeta på lite färg som förhoppningsvis hunnit torka tillräckligt tills monteringen. De problem jag stötte på var dels att svetsen började jävlas med mig, ibland, om man inte ställer om strömväljaren ordentligt, går den liksom i baklås, man får se till att vara noggrann med det helt enkelt. Sen upptäcktes att fjäderbladen hade böjt sig och det föranledde en del problem med att få tillbaka fjäderpaketet i röret igen. Men de gick att bocka tillbaka och till slut lyckades jag få ihop det. Smetade även lite färg på växelstången. Här är en mobilbild på nuvarande status:

Jag vet att jag måste fila bort lite färg igen när styrarmsfästet ska dit, men på detta vis har jag en färg som hunnit torka längre tid, dessutom får jag rostskyddande färg under fästet på röret. Tänker mig en andra strykning imorgon kväll efter jobbet. Nu hoppas jag fästet anländer imorgon. På så vis hinner jag nog sy dit det efter jobbet på lördag kväll för att slutligen montera dit framvagnen söndag kväll, och/eller på måndag då jag är ledig. Går allt som jag tänkt mig åker jag splitt i nästa vecka och framförallt, jag får bort pickisen från polarns uppfart! 
Jag undrar om det nästan blir lättare att montera bärarmar och spindlar på plats? Framvagnen blir ju så obarmhärtigt tung med allt monterat. Vad säger erfarenheten?
Grinder and paint, makes me the welder I ain't