Tips...
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 01#p428501
Snart sitter motorn i bilen igen! Topplocken är på väg tillbaka från den mekaniska verkstaden där de har fått nya styrningar och frästa avgassäten. Nya ventiler och passar även på att byta till GB fjädrar. Vxlådan och bakvagn är klar och i det stora hela så är bilen färdig. Lite små fix kvar bara och nästa utmaning är att få bilen genom bilprovningen. Skulle kännas bättre att köra Street Week med en bil som inte har körförbud, men vi får se hur utgången blir...
/M
har du reggat dig på ? http://www.razing.se
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Japp, bland dom första!
/M
Förberedelserna går framåt. Hållare för plattan klar, lastnät bakom stolar till förvaring och lasthållare. Funderar även på att bygga en låda att ställa på kofångaren bak. Det är en del prylar som ska med och det gäller att fundera ut vad man kan lämna hemma och i stället fixa efter vägen.
/M
Kör du fortfarande på ms1 processorn i sprutet ?
Finns en mycket duktig Megasquirt Kille i Östersund som säkert kan lösa uppgradering till ms2 med allt vad det innebär för vettig peng
Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.
Jo, den är fortfarande kvar. Den har funkat bra i alla år nu och i slutet av förra säsongen så byggde jag om så numer har jag övervarvskydd, launch control och flat shift. Vad tänkte du att MS2 skulle ge för fördelar?
/M
Jo, den är fortfarande kvar. Den har funkat bra i alla år nu och i slutet av förra säsongen så byggde jag om så numer har jag övervarvskydd, launch control och flat shift. Vad tänkte du att MS2 skulle ge för fördelar?
/M
16x16 mappar , vatteninjektion , Blåtand för loggning , mycket stabilare firmware på processorn .
Möjlighet att köra sekvensiellt bränsle för att få spridare att räcka längre (eller må bättre)
Även möjligheter med att styra tändningen blir avsevärt mycket bättre noggranhet på .... LÄTT värt pengarna om du frågar mig.
Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.
och aktiv laddtrycksstyrning osv. det KAN man ju göra även med ms1 men kan då bara styra eventuell magnetventil med upp till 39hz och därmed få ganska "dålig" upplösning på detta . med ms2 processorn kan man styra dem i upp till 72hz och få MYCKET fin laddtryckreglering .... något jag tror man kan ha fördel av även i dragracing 
Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.
Blåtand har jag redan och tycker att jag klarar mig med 12x12 för motorn jobbar mest mellan 4200-6500 rpm och det är full rulle som gäller så jag använder inte så värst många kolumner i matrisen, men det där med laddtrycksstryrning verkar ju intressant. Du som är insatt, kan man då sätt ett laddtryck i starten och sedan ett annat när man har ex. passera 60-fot?
/M
Motor klar!
/M

´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Blåtand har jag redan och tycker att jag klarar mig med 12x12 för motorn jobbar mest mellan 4200-6500 rpm och det är full rulle som gäller så jag använder inte så värst många kolumner i matrisen, men det där med laddtrycksstryrning verkar ju intressant. Du som är insatt, kan man då sätt ett laddtryck i starten och sedan ett annat när man har ex. passera 60-fot?
/M
Jajamän det kan man absolut. Jag måste kolla närmare på hur det funkar med ms1 vs ms2 dock utöver själva uppdateringsfrekvensen då .....
Ja de lilla varvtalsområdet så förstår jag att just det inte kanske rent tekniskt behövs finare upplösning.
Går att köra boost by gear osv vet jag med ms2 iallafall
Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.
Finns dubbla laddtrycksmappar i MS1, den andra växlas in med en ingång från en knapp eller så.
Se mera på http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ … .htm#boost
Jag kör knapp på ratten i min som växlar laddtryck och aktiverar launch.
Det är verkligen lockande tanke att kunna styra laddtrycket och lägga in så att man har ett laddtryck vid start och ett när man ex. lägger i tvåan. Blir att undersöka saken mer och se om det är dags för en uppgradering, men det får vänta tills nästa år då siktet är inställt på Street Week denna sommar. Och jag tänker inte lägga in fler parametrar som kan går fel i detta läget. Det kommer att bli nog att få till en bil som håller hela veckan.
/M
När min vapendragare, som skulle följa med mig på Street Week, deklarerade att han fixar inte att sitta i bilen 130 mil så tog jag beslutet. Det blir låda bak istället för släpvagn. Nu åker passagerarstolen ut och ger utrymmer för reservdelar, tält, verktyg, mat, osv.
/M
Annars kan du ju fråga en annan dragare som har skåpbil med campingutrusning, dragkrok och biltransportsläp om han har lust/tid osv 
1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss
Det är noterat! Som landet ligger just nu så ska han med, men han kommer inte att åka med i bilen utan köra efter med en husbil.
/M
Uppstart! Ett steg närmare. Nu återstår att köra en provsväng för att sortera ut alla svaga punkter. Blir nog en T&R till Boden.
/M
Grymt.
Är hemma i Måttsund resten av veckan om du har lust att få lite mil på den.
Du kan få ge mig lite tips inför uppstart av min MS.
Har du dubbla expansionskärl?
Har själv problem med att det inte räcker med ett, det blir för stor skillnad på volymen kallt vs varmt vatten.
Jo, jag har dubbla kärl. Klarade mig inte med ett kärl pga volymökningen.
/M
FRÄNT med Streetweek !!!!!
/Juggas
412 -73 Race edition
412 -73 Streetcar edition
FRÄNT med Streetweek !!!!!
/Juggas
Jo, det är fränt! Har alltid tittat Hot rod drag week och drömt om att få köra den någon gång. Men då är det några kloka människor här hemma som hittar på Street Week. Kommer att bli en oförglömlig vecka, på många vis. Och helt klart en punkt på min bucket list.
Övrigt så var jag i behov av två fälgar till bakdäcken för att använda på transportsträckorna. Blev en sväng till skroten och 400:- senare så var 2 st vw och 2 st Volvo 6" fälgar mina. Rätt kurs för två 6" fälgar. Förberedelserna går vidare......
/M
Första provrundan idag. Det blev 3 mil och bilen kändes bra. Men ljuddämparen tog bort en hel del effekt...,så det blir till att byta till raka rör när det är dags för att köra för en tid. Lite små fix kvar och längre fram blir det en längre provtur med följebil. Bara för att sortera ut brister innan det är dags för 150 mil.
/M
