Du har inte bilder med lite bättre upplösning gubben... 
Jag är nyfiken på vart du gömt steget till basarna?
hehe det är just nu ett litet problem, steget är så jäkla stort så det gick inte ner där ja hade tänkt.
Men det kommer hamna under baksätet på förarsidan.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR
Du har inte bilder med lite bättre upplösning gubben...
Skaffa bättre internet 
Film och fotonörd.
t100r skrev:Håller med, åka bil utan musik är lite fattigt
Iofs kan insugsbrölet från ett par webrar ersätta P4 ibland.Ida 48:or och rakskurna drev ersätter alla radiokanaler
Turbovissel lika så. 
Fast nu när du säger det, varför funkar inte max storleken på bilderna, forumet brukar ju göra om bilderna automatiskt,
Film och fotonörd.
Inte detta forum 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
t100r skrev:Håller med, åka bil utan musik är lite fattigt
Iofs kan insugsbrölet från ett par webrar ersätta P4 ibland.Ida 48:or och rakskurna drev ersätter alla radiokanaler

Fidde skrev:t100r skrev:Håller med, åka bil utan musik är lite fattigt
Turbovissel lika så.
Yes 
559 2017-01-23 00:14:13 Senaste redigerad av JimmyEriksson (2017-01-23 00:17:17)
Helgens mysarbete avklarat.
Man tager vad man haver, ända vettiga skivan jag hade att bygga hatthylla av va en OSB skiva, ett matrial jag mer eller mindre hatar men det fick duga, måttade lite å kapade till den och såga ut hål ovanför basarna och satte fast dom gamla 8" gallerna över. Så nu kan man kasta allt möjligt skit där bak, i Fredags va jag och köpte tyg, och av någon anledning fick ja för mig att orginaltyget där bak va grå som klädseln i fram vid fötterna, men så va inte fallet så jag fick täcka över bakväggen lite också.

Men det vart rätt smutt ändå.

Nu är båda basarna inkopplade och jag är fan mer än nöjd med ljudtrycket ur 2 stycken 8 tummare i sluten låda, Jävligt förvånad faktiskt.
Det hela vart väl rätt hyffsat stealth aktigt

Idag vart det dags å börja rengöra allt gammalt klister å junk på väggarna bak.
Det här ser ju inte så supertrevligt ut direkt.

Men efter 2 timmar av skrap/förtunning/biltemas label Off så såg det lite bättre ut.

Och nu är det fortfarande en jäkla röra här men så här kommer steget sitta sen manetsmet.
Men jag väntar med att korta kablar å skruva fast grejjerna tills jag vet att det där är steget jag kommer köra på.

Film och fotonörd.
Rent och fint det blev
"Label off" har jag missat, funkar det bra ?
561 2017-01-23 07:53:27 Senaste redigerad av JimmyEriksson (2017-01-23 08:01:47)
Det funkar men... Avery Adhesive Remover vi hade på dekalfirman jag jobbade på förut sved det i ögon och hals av, det skulle man haft igår....å en mask 
Film och fotonörd.
Smart lösning med att hänga steget upp och ner. Går tyvärr bet på det då jag ska ha dubbla batterier. Får klura vidare 
Inte upp å ner, det kommer ligga så där
fick kapa bort ena staget under soffan, men det går fritt så man kan sitta där utan problem.
Tänker du inte ha massa folk i bak så går det å montera det mitt under på tunneln tror jag. Utan att det tar i batterierna, beronde på hur stort steg man har iof
Har kört La Cholita 3 sommrar och jag kan nog räkna på en hand hur många gånger jag haft nån i bak 
Film och fotonörd.
Inte upp å ner, det kommer ligga så där
fick kapa bort ena staget under soffan, men det går fritt så man kan sitta där utan problem.
Tänker du inte ha massa folk i bak så går det å montera det mitt under på tunneln tror jag. Utan att det tar i batterierna, beronde på hur stort steg man har iof
![]()
Har kört La Cholita 3 sommrar och jag kan nog räkna på en hand hur många gånger jag haft nån i bak
Jahaja, tittade nog lite för fort.
Äh, har man någon bak får det ju vara små söta damer för något annat ryms väl inte därbak?
Spänd på att höra hur allt låter i verkligheten en dag. Ljud gör sig inte rättvisa på film 
Nu gick det så där med det där slutsteget,
Basarna va kopplade i 2ohm per kanal vilket ja iof visste att steget inte gillade. Det leverera 500w per kanal i 4ohm å gick inte ner till 2ohm som jag hade kopplat, så här om dagen när ja starta stereon gick steget in i protect direkt å nu är väl det kaputt.
Men som tur va tog jag ur all stereo ur La Cholita innan ja ställde in den i ladan så nu tog ja steget jag hade till basarna i den.
Vad mer har hänt dårå.
Va ju tvungen å kapa isär spaken igen för att montera kulan till shortshift kittet, sen vart det en till böjj på den så som igentligen ville ha från början men ja fega ur lite då. vart riktigt jäkla bra.
Här syns även bas kontrollen till slutsteget, den där stereobygget som inte skulle spåra ur så mycket

Fick en kul reggskylt av John också

Tänkte att den här skulle hamna där fram med lite LED nödljus å reflexväst å annat bra att ha.

Fick info om att min tilltänkta förarstol va färdig gjuten så började skissa på mitt tilltänkta fäste för 4punkts bälte.
Vi får väl se om det blir bra eller inte

Thats all for now folks
Film och fotonörd.
566 2017-01-31 12:58:56 Senaste redigerad av pompejus (2017-01-31 12:59:18)
Spännande bältesinfästning..har själv spånat lite på ngt sådant,ska bli kul att följa.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Jag har aldrig gillat det där med bälten som sitter nere mellan ryggstödet och sittdynan, mest för risken av knäckta nyckelben, sen är det väl nya regler i år i dragracing också att det får max luta 20%
inte för att ja ska köra på strippen men ändå 
Film och fotonörd.
Liten update igen då.
Cold Balls är avklarat och nu vet man vad man måste sikta på till nästa år.
Helt klart roligaste VW eventet jag vart på.
är väl kanske inte skitmånga men ändå
Slängde ihop en film om nån skulle ha missat den. Sen finns det 120+ bilder på bloggen också. www.RubNScrape.com
Har gått sakta fram i nån vecka nu med blåa, men nästa vecka blire action igen, planerad besktning om 1,5 vecka och om vädret tilllåter så blir premiär turen till Speed Weekend i Årsunda.
För 2 månader sen fick ja hem ett gäng pinnbultar och tänkte hjulmuttrar kan ja fixa senare. Det visade sig vara lättare sagt än gjort men nu har dom också kommmit.
Så efter att vi hade bytt alla styrleder så vart det dags och test montera dom.

Rätt nöjd med resultatet, men i framtiden blir det Porsche 356 Carrera spacers eller ja jag ska få nån å svarva till 20stycken
och andra hjulmuttrar men det här får duga så länge.
Igår fick jag en riktigt trevlig hemleverans, special gjuten just for moi. Tack som fasen för hjälpen. (state your name om du vill ha fler gjutjobb för jag har redan fått förfrågan
)

Och man va ju bara tvungen å dra ner till garage å test montera den.

Va ner en sväng till idag och insåg att den lär upp lite. sen ska den kläs på nått billigt vis. Men idag bestämde
jag mig för att bygga nya dörrsidor, så jag lär beställa tyget jag bestämt mig för i nästa vecka.
Sen lär jag försöka bygga nå halvvettiga fästen till stolen å det kommer bli spännande.
Mer updates nästa vecka.
Film och fotonörd.
Blev snyggt med hjulbultarna! Hittade du muttrar med rätt säte eller blev det brickadaptrar?
Najs! hojta till om du vill ha nått svetsat på underredena 
Trevligt.
Stolen ser lite hård ut.
Det blir 2 dynor sen, en normal å en tjockare 
Film och fotonörd.
Najs! hojta till om du vill ha nått svetsat på underredena
Kommer nog behöva dina svets skills framöver

Film och fotonörd.
Blev snyggt med hjulbultarna! Hittade du muttrar med rätt säte eller blev det brickadaptrar?
Ja dom passar in rätt bra, men är ju lite fel när dom är rund på toppen men vafan 207kr med frakt från kina
va ju inte skitsugen å betala 1500kr för muttrar direkt.
Dom har 60 graders stigning men verkar nästan som fälgarna har nå liknande för det skilljde mer på orginal VW mot 356 kopiorna

Film och fotonörd.
Imorse satt man å kolla på TV när klockan va 07.20 och det helt plötsligt plingar på dörrn, men jag brukar skita i öppna för nuförtiden ringer folk innan dom tittar förbi, specielt den tiden. men det va en ihärdig plingare som öppna brevlådan så jag va tvungen å slänga på mig bästa morgonrocken å kolla, utanför står det en söt polistjej å säger är du Jimmy? öö öö öööÖÖÖÖ JA
Din polo har blivit stulen inatt. å jag börja skratta å sa men guuuuud vilken trevlig Söndag morgon det här blev då.
Bilen stod 300 meter bort på en vändplan. då sa jag haha dumt å sno den bil med absolut minst bensin på hela parkeringen.
Den ryckte till och med när ja körde hem den sist.
Och well det va bara å traska dit.
Så här såg bästa SportPolon ut.

Såg ju mindre kul ut, men puttade bilen 300 meter å ner i mitt garage. Trodde det skulle kosta en jävla massa å få skiten
att funka igen, men bästa bil el-token jag vet fixade skiten på en timme. Tack Anton
nu ska ja bara få tag i en ruta.
Ohh well nu är det veckan före veckan, hela bilen skall bli klar den här veckan för veckan därpå blir det besiktning.
SPÄNNANDE 
Film och fotonörd.