Snabb presentationen av mig.
Namn: Jimmy
Ålder:33 (Numera 34) (fan man blev 35 också)fan även 36 å 37
Bor: Gävle
Har vart inne i folka svängen till å från i 10år eller nått.
Lika bra att skriva det nu. Jag skriver som en kratta så ni vet.
Senast ägda folkvagn var denna för 3 år sen. som en del kanske känner igen sen Meanbugs tiden.
Har vart arbetlös en längre tid med lite skitjobb här å där under tiden, så pengarna stormar ju inte in direkt.
Jag hade inte tänkt att försöka få tag i nån folkvagn det här året, utan satsa på nästa år, men för 2 veckor sen så tyckte en bekant att ja skulle köpa hans projekt för han hade hittat ett mer komplett att börja med, så jag hala fram 3000kr å fick köpa. Tackar för det Matte.
Utgångsobjektet såg väll inte allt för skittrevligt ut, men som tur va såg/ser man ju lite potencial. Sen att man har förbannat goda vänner som vill ställa upp å hjälpa till och donera lite delar gör ju att man kanske kan ro hem det här projektet till sommarn.
Målet är att köra till BRC #3 mer eller mindre klar i det skickat jag vill ha den i.
Förra Fredagen 15/3 kom bilen in i polarens garage där grovjobbet skall göras (tack som fan för platsen Jeppe)
Lastad för "hem"färd
Började med å syna,sparka, å slå lite på den i 1-2 dagar sen kom vi på att det va lika bra att lyfta av karossen för att laga den rost som fanns.
Översyn av utgången.
Den är även Jupiter Grå orginal, som det med 99% säkerhet kommer bli när den ska lackas sen också.
Snyggt gjort??????
Den JÄTTE fina instrumentpanelen
Aja däcksparkandet va över å det va dags å slita av karossen.
Ända rosten på höger sida.
Har en klippa till kompis vid namn Niklas som hjälper mig all svetsning, kanske
inte Fidde eller Woffe kvalle men duger gött till mig
Påbörjat på vänster sida.
Skrapa å rengöra framvagn, kanon fresh i plåten runt om kring.
Sen när plattan va färdigsvetsad åkte den ut å karossen åkte in. Niklas börja kapa å svetsa och jag börja skrapa hjulhus utan varmlufts picka? vilket jäkla skämt haha, fixade en picka å det gick ju hyffsat mycket snabbare.
hade stygg ångest över den sönderkapade instrumentpanelen å tänkte först fixa en ersättningsbit å ta ut rutan och svetsa i en ny, men sen kom ja på att ja hade en stereo i garaget, dock är den 1cm kortare per sida än orginalhålet, så det vart en helt ny plåtbit å uppkapning för den stereon istället, inte det bästa kanske men det får duga, sen det otroligt snygga hålet hade nån stoppat en oljetrycksmätare i, tänkte lägga igen men ää den lilla varvräknaren med kromring skulle nog sitta fint där, så den sitter nu på plats, återstår lite svetsjobb men sen blir det säkert bra.
Ett trevligt litet titthål.
Numera borta.
Insidan.
Imorgon ska det slipas sen börjas på höger sida. Och medans Niklas svetsade idag så skrapa jag hjulhus och slipa lite överallt, sen passa jag på å fjanta runt med lite färg också
Så här står vi efter 5 arbetsdagar i garaget, i mitt huvud hade ja planera att det här skulle ta 2 månader eller nått, kul när det går fort ibland också, beroende på situation iof
Inspirationen/förebilden är då denna. fast jag vill ha BRM. Har nån större bilder på den här så skicka gärna in dom här i tråden.
Jaja imorgon blir det en ny dag i garaget, målet är att ha svetsningen klar på söndag kväll för då lär karossen tillbaks på plattan å bilen rullas ut en sväng.
Skål å tack för idag
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR