Du kan kanske lägga upp dem på nån ftp eller nåt cloud och sen dela dom till mig?
Tar det via pm om du inte vill dela med dig med nån annan 
Bubbla soltakare -59
SÅLDA...alldeles för många
What we do in Life, echoes in eternity
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » PriesterStraße Garage
Sidor Föregående 1 2 3 4 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Du kan kanske lägga upp dem på nån ftp eller nåt cloud och sen dela dom till mig?
Tar det via pm om du inte vill dela med dig med nån annan 
ska koppla tankgivaren till mätaren på bayen
how do?
Skulle behöva en utförlig beskrivning då bilel inte är min starka sida.
Gärna bilder med
Det är inget kopplat alls sen tidigare så det blir en helt ny dragning.
Har köpt en ny tankgivare/armatur då den andra var trasig (trådarna var av)
Har letat men inte hittat något...
Om jag förstått det här rätt så är det bara en jord kabel och en kabel direkt till mätaren?
Vart är den jordad original?
Vilken kontakt är vilken?


Givaren har två kablar?
Ok den som sitter direkt i plåten till en befintlig jordpunkt nära tanken
Den andra till S på tankmätaren
Matning till mätaren tas från säkring som har ström när tändningen är på
För bättre utseende och säkerhet använd rullpressade kabelskor
![]()
Givaren har två kablar?
Ok den som sitter direkt i plåten till en befintlig jordpunkt nära tanken
Den andra till S på tankmätaren
Matning till mätaren tas från säkring som har ström när tändningen är på
För bättre utseende och säkerhet använd rullpressade kabelskor
Vart sitter den jordad original?
Scrooge skrev:
![]()
Givaren har två kablar?
Ok den som sitter direkt i plåten till en befintlig jordpunkt nära tanken
Den andra till S på tankmätaren
Matning till mätaren tas från säkring som har ström när tändningen är på
För bättre utseende och säkerhet använd rullpressade kabelskorVart sitter den jordad original?
Googlade lite lätt så verkar det som den sitter i balken ovanför och strax bakom tanken i mitten

PS. glöm inte att lägga ett gott ord till Cecilia för mig 
Självklart ska jag gör det.
Var det första jag sa till Jimmy efter du hade gått
Skulle vara hur kul som helst.
Alldeles för mycket fotbollssnack å på tok för lite VW diskutioner på jobbet. 
Idag blev man utan bubbla.
digg75 är ny lycklig ägare och han lovade mig en projekttråd
Han ser ju lite glad ut iallafall 
Varit mycket elpyssel.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=40838
Inget har varit kopplat till kontrollamporna tidigare och det vill man ju ha
Ska plus kopplas på den gemensamma (vänsterblinkers och generatorl) och minus på lamporna?
Och lika på oljetryckslampan och högerblinkers.
eller tänker jag helt fel?
Har även börjat med inredningen.
Tog osbskiva för att testa måtten innan jag gör det i de riktiga skivor.
Man kommer lite väl högt tycker jag blir typ 45cm med dyna.
Orginal sitter man väl på typ 40 och sen sjunker ner typ en 5cm i dynan.
Problemet jag ser är 3-punksbältet då den övre infästningen kommer att sitta lägre än ryggstödet.
Hur har ni som byggt rock n roll soffa gjort
Har även haft hjälp i garaget 
Om man pendlar ner den övre infästningspunkten från ovankanr fönsterlina så brukar man kunna få till en bra höjd.. Järnen på standardbilar är bara 3mm tjocka och ca 30 mm breda dom fästs i fgenom att man sticker in en bit 5mm plattjärn i övre fönstelinan det kan man fästa med ett par popnitar.. Brukar borra genom järnet in i fönsterlinan. ... Sedan sticker jag in järnet och sätter fast med nitar och lite kitt så gör vi på jobbet med bussar, ett 5mm tjockt järn räcker att gänga i.. Om man inte har lämpliga 7/16 fingängade bultar standard till bälten och gängtapp till det, så kan man använda en m10bult som i princip har samma tjocklek. Så kommer jag att göra på min buss till dom bakre bältena..det gäller ju att fördela ut krafterna.. Man vill nte göra stridsvagns hinder utan det skall ge med sig lite.. Plattjärnen kan vara ca 30*100*5. Det räcker. Om man skaffar svetsmutter eller vanlig 7/16 mutter så brukar dom sitta på en 3mm tjock plåt med ca dom måtten jag skrev..... Vi använder alla varianter på jobbet..
Här ser det ut som det är upphöjt original längst bak (latebay...lika på early?)
Någon som har en bättre bild på hur det ser ut original?
Har blivit rekommenderad att köra Brad penn 15/40 mineral i min maskin av motorbyggaren.
Verkar vara svår att få tag på här i Sverige.
Någon som har något bra/likvärdigt alternativ?
Det finns många trådar om det, och nog lika många åsikter.
Jag kör Biltema för sakens skull. Få se hur många mil min 50000:- motor håller 
Har kört biltemas oljor i mina bilar med utan problem.
Så ja varför inte.
De har ju en 15/40 olja som är för turbodieslar men även är för bensinmotorer.
Å den infon jag hittat om BradPenn 15/40 är att den med är för både diesel och bensinare.
Ska justera ventilerna på bussen och alla ventiler är dikt emot...
Enligt jakob Spring som byggt motorn ska det vara 0.05mm på alla ventiler.
Vad är vanligast vid injustering av ventilerna?
Att de sitter åt eller att de är för lösa
Läste nånstans att 2.0l så ska de vara åtskruvade ca 1.5 varv?
Motorn ifråga
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 71#p383671
Jag skulle gå på Motorbyggaren.
Enda gången man drar 1.5 varv in är när man har hydauliska lyftare.
Har du det??
Om du gör det med stela lyftare, så lär inte motorn starta då ventilenda inte stänger.
Den är byggd på en 2liters.
Hur ser man om det är hydraliska?
den startar och går, inga problem med den biten.
Motorn har gått mellan 400 och 500 mil och då ska ventilerna justeras enligt byggaren.
Oj det var inte igår jag skrev i tråden...hänt en del sen sist.
Just nu är det framvagnsbyte som gäller...
Hade en framvagn liggandes så den rensades, högg sista gavlarna av franke och inhandlade sänksatser.
Framvagnen på bussen har plockats ner...
Tanken är att ha samma åkhöjd som förra året utan att va i med framvagnen överallt.
Frankegavlarna höjer den 40mm.
Moddning av styrstag
Såja, lågt men körbart ska det vara 
Fan här händer d lite i smyg 
Ja måste oxå hitta på nått me mina styrstag dom tar i lite överallt 

Hmm inte bra med krökta styrstag.... något man skall undvika om det inte är en trädgårds traktor...
Är en säkerhets grej....
fast det e ditt liv...och andra om du är i trafiken.. 
Sidor Föregående 1 2 3 4 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » PriesterStraße Garage
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.