Hej!
Har i dagarna köpt en 80' T3-buss
Enligt tidigare ägare renoverades motorn grundligt 2015
med ny mer vridstark kam, och nya kamlager, vevlager, ramlager, kolvringar, cylindrarna honade, topparna renoverade m nya styrningar, nya lyftare, nya packningar. Allt blästrat o lackat.
Den går bra när den är varm, och den startar lätt
Däremot måste man gasa på för att den ska hålla tomgång vid kall motor
och det låter som att den bara går på 3 burkar tills man gasat ur den och den planar.
Några tips om var jag ska börja? Har mina funderingar på automatchoke, om den får för mycket soppa? Fick kärringstopp när jag skulle in i garaget häromdan, då vägrade den starta igen och slutade med att vi fick putta in den, nästa gång vi kom ut startade den hur lätt som helst igen.
Har haft mina funderingar på tändsystemet med, men skulle behöva lite vägledning då jag aldrig skruvat med dessa tidigare, bara haft typ1 innan och har ju lyckats läsa om en del missnöje gällande dessa bussmotorer,..
Planen och målet är Portugal i sommar så det vore ju kul om allt lirar som det ska

