Jasså vi snackar "slang" igen...
Köpte Biltemas bränsleslang till beach-buggyn för några år sedan, den höll i nästan en hel säsong innan den fick torrsprickor...
Det är ju möjligt att Biltema skärpt sina specifikationer till underleverantören sedan dess, men det vet jag inget om.
Därefter köpte jag Semperits bränsleslag hos Mekonomen, jag vet att en del här ratar den också, men den har nu efter fyra säsonger inte visat tecken på att åldras.
I buggyn är den ju mer utsatt för UV-strålning, värme och kanske andra faktorer än i en "riktig" bil...
Då hela bränsleslagen mellan trycktank och utombordsmotorn på den illa underhållna "slit-och-släng" båten som mestadels ligger i hela året, när den slangen började läcka blev det en överbliven bit Semperit även hit.
Och den slangen lever verkligen ett utsatt liv, kläms i en lucka, solstrålningen kommer åt, dessutom saltvatten och salt luft från Skageracks elektrolyt.
Nu efter tredje året så ser den fortfarande fin ut.
Så jag vågar sticka ut hakan och rekommendera Semperit!
I Beach-Buggyn ligger bränsleslagen i en flexislang på utsatta ställen, men är naken från det att den kommer ut bredvid motorn, och den närmaste halvmetern vid tanken.
I den öppna båten ligger den oskyddad i hela sin längd.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."