51

Är det panelerna med hål för varmluftutblåsen under baksätet du behöver? Isf kolla med Peter S här på forumet. Han kan ha till salu.

Bubbla -62

52

GB63VW62 skrev:

Är det panelerna med hål för varmluftutblåsen under baksätet du behöver? Isf kolla med Peter S här på forumet. Han kan ha till salu.

Han hade inga med de ovala hålen som är OYO

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

53

Mogge skrev:
GB63VW62 skrev:

Är det panelerna med hål för varmluftutblåsen under baksätet du behöver? Isf kolla med Peter S här på forumet. Han kan ha till salu.

Han hade inga med de ovala hålen som är OYO

Ok, jag fick välja mellan två par när jag köpte min -62a, tänkte att de andra kanske fanns kvar ICQ/ab

Bubbla -62

54

Söker till denna vagn:
Tank
Paneler under baksäte med ovala hål.
Röd askkopp.
Och undrar samtidigt hur långt hastighetsmätaren sträcker sig på en -61?
På denna vagn går den till 140kmh, men den är stämplad -63.....

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

55

Dagens hyss blev demontering av låda för att byta drivaxelrör och drivaxlar till korta.

Post's attachments

001.JPG, 151.54 kb, 676 x 507
001.JPG 151.54 kb, 219 downloads since 2016-09-12 

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

56

hastighetsmätaren är till 140 så det funkar.

Täckskivorna under baksätet är vinyl och masonit så det går nog att göra en kajsavarg-style till du hittar något riktigt. 60 årsmodell har utan några hål alls.

57

yogi skrev:

hastighetsmätaren är till 140 så det funkar.

Täckskivorna under baksätet är vinyl och masonit så det går nog att göra en kajsavarg-style till du hittar något riktigt. 60 årsmodell har utan några hål alls.

Min plan är orginaldelar av rätt årsmodell på dessa iaf.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

58

Helt rätt tycker jag.
Jag är nere på att försöka få rätt månader på sakerna. Fast får sätta dit mätare och annat från fel månad osv medans sökandet fortsätter.
Det är rätt roligt att söka.
Finns tydligen 750 nyckelkombinationer till 60 men än har inte rätt nr dykt upp.

59

Idag gjorde dottern bromsrören bak själv.

Post's attachments

004.JPG, 139.65 kb, 676 x 507
004.JPG 139.65 kb, 200 downloads since 2016-11-20 

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

60

Gott med lite hjälp! ICQ/af

Ghia cab 64  vw pickisDH 66 snart fin ,1303s vw buss 59 ``fejklyxen´´

61

Ghia64 skrev:

Gott med lite hjälp! ICQ/af

Det är hennes bil.......  ICQ/af

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

62

Lite slip och skrapa tectyl.
Och en nedre skärmmutter.

Post's attachments

005.JPG, 130.39 kb, 676 x 507
005.JPG 130.39 kb, 195 downloads since 2016-12-04 

006.JPG, 83.75 kb, 676 x 507
006.JPG 83.75 kb, 187 downloads since 2016-12-04 

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

63

bra att hon jobbar på ICQ/af

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

64

Nu är en milstolpe till passerad.
Den bilen jag köpte med Trimcodelar i har skalats av och sålts.
Kvar blev ett shortblock 1641 som numer är arborrat osv.

Post's attachments

001.JPG, 187.24 kb, 676 x 507
001.JPG 187.24 kb, 208 downloads since 2017-01-18 

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

65

Hmmmm, det ser märkligt ut här.
Ska det vara en pinnbult eller en orginalmutter?
Här sitter inget av det.

Hur ser det ut vid bakskärmens nedre infästning?

Post's attachments

006.JPG, 199.35 kb, 902 x 676
006.JPG 199.35 kb, 196 downloads since 2017-01-23 

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

66

Lite polering så man ser vad man gör.

Post's attachments

001.JPG, 135.17 kb, 676 x 507
001.JPG 135.17 kb, 208 downloads since 2017-03-12 

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

67 Senaste redigerad av Mogge (2017-03-12 15:10:27)

Men här har det hänt grejjor, krokig kofångarinfästning.
Kan någon avståndet mellan infästningarna så jag riktar rätt?

Post's attachments

003.JPG, 172.88 kb, 902 x 676
003.JPG 172.88 kb, 202 downloads since 2017-03-12 

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

68

Monterar ihop ett svänghjul koppling och tryckplatta för att kolla frigången i lådan. Den var ok, men Äventursbussen kommer få sig en slipning.

Borrade och gängade i förgasarlänkaget för att fästa bensinslangen.

Post's attachments

001.JPG, 148.26 kb, 676 x 507
001.JPG 148.26 kb, 182 downloads since 2017-04-23 

002.JPG, 163.63 kb, 676 x 507
002.JPG 163.63 kb, 183 downloads since 2017-04-23 

003.JPG, 143.32 kb, 676 x 507
003.JPG 143.32 kb, 199 downloads since 2017-04-23 

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

69

Så blev det ett kombinerat fäste för tändspole och bensinslang.
En mockup för att testa storleken på omfattningen till tändspolen.
Den långa som sticker upp skall vikas ner till ett fäste.

Post's attachments

001.JPG, 104.97 kb, 676 x 507
001.JPG 104.97 kb, 203 downloads since 2017-05-18 

002.JPG, 104.98 kb, 676 x 507
002.JPG 104.98 kb, 211 downloads since 2017-05-18 

003.JPG, 179.5 kb, 676 x 507
003.JPG 179.5 kb, 164 downloads since 2017-05-18 

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

70

Dags att fortsätta då efter sommaren.
Lite grundmålning och tectylning på tanken.
Riktning av tankfästen i pressen.
Sen ser vi skillnaden på -61 och -64 tankgivarflöte.
Vi bytte till den större flytkroppen i den äldre armaturen.

Post's attachments

001.JPG, 178.72 kb, 1127 x 845
001.JPG 178.72 kb, 182 downloads since 2017-08-30 

005.JPG, 136.49 kb, 676 x 507
005.JPG 136.49 kb, 159 downloads since 2017-08-30 

006.JPG, 154.94 kb, 676 x 507
006.JPG 154.94 kb, 169 downloads since 2017-08-30 

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

71

Mogge skrev:

Dags att fortsätta då efter sommaren.
Lite grundmålning och tectylning på tanken.
Riktning av tankfästen i pressen.
Sen ser vi skillnaden på -61 och -64 tankgivarflöte.
Vi bytte till den större flytkroppen i den äldre armaturen.

Men -61 hade ju inte VW börjat utrusta bilarna med tankmätare ännu... Då den ändå är eftermonterad borde du kört helt på den nyare armaturen. Eller rent av skaffat en ännu nyare med dämpning ICQ/ab

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

72

David, Luleå skrev:
Mogge skrev:

Dags att fortsätta då efter sommaren.
Lite grundmålning och tectylning på tanken.
Riktning av tankfästen i pressen.
Sen ser vi skillnaden på -61 och -64 tankgivarflöte.
Vi bytte till den större flytkroppen i den äldre armaturen.

Men -61 hade ju inte VW börjat utrusta bilarna med tankmätare ännu... Då den ändå är eftermonterad borde du kört helt på den nyare armaturen. Eller rent av skaffat en ännu nyare med dämpning ICQ/ab

Pappren säger -61 års modell och första ibruktagande 1 januari -61.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

73

yogi skrev:

Det är värmeutblåset på en 62 årsmodell.
one year only.
Det förklarar det udda utblåset på värmekanalen.

1. utblåsen under baksätet har den formen på 62.
2. håller slangen som går från en sida till den andra. Detta är mycket special. Att hitta delarna är inte det lättaste.

Finns någon tråd på samba om detta har jag för mig.

Hittade lite matnyttigt.
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto … 51056&

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto … mp;start=0

Så vagnen är nog en -62:a.
Ska försöka komma ihåg det framöver  ICQ/ad  ICQ/ag

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

74

yogi skrev:

Eftersom jag blev nyfiken så tittade jag lite extra på detta.
Det är roligt att veta vad man pratar om. Händer inte alltid tydligen. rolleyes:
Framför allt fick man lära sig något nytt.  ICQ/ag

Bilen är en 61 trots allt efter vad jag fått fram.
chassienummer på dina bilder.              4 128 336             

Sista chassienummer i augusti 61          4 090 311
Sista chassienummer i september 61     4 165 011

Årsmodellbyte till 62 års modell skedde 2 okt med chassienummer 4 165 012

Har inte hittat något datum på när man införde det nya utblåset under baksätet. Var inget utblås alls på 61.

Jag har alltid trott i min enfald att årsmodellbyte skedde 1 aug. Vilket är fel tydligen.

Uppgifterna är hämtade från progressive refinements 1940 - 61

länk
http://oacdp.org/progref4061.html

Har efter lite letande kunnat få tag på ett chassienummer 17 bilar ifrån på en av mina ghior.


Enligt denna tabell är det en -62a.

http://www.vwtyp1.com/teknik/index.htm

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

75

David, Luleå skrev:
yogi skrev:

Eftersom jag blev nyfiken så tittade jag lite extra på detta.
Det är roligt att veta vad man pratar om. Händer inte alltid tydligen. rolleyes:
Framför allt fick man lära sig något nytt.  ICQ/ag

Bilen är en 61 trots allt efter vad jag fått fram.
chassienummer på dina bilder.              4 128 336             

Sista chassienummer i augusti 61          4 090 311
Sista chassienummer i september 61     4 165 011

Årsmodellbyte till 62 års modell skedde 2 okt med chassienummer 4 165 012

Har inte hittat något datum på när man införde det nya utblåset under baksätet. Var inget utblås alls på 61.

Jag har alltid trott i min enfald att årsmodellbyte skedde 1 aug. Vilket är fel tydligen.

Uppgifterna är hämtade från progressive refinements 1940 - 61

länk
http://oacdp.org/progref4061.html

Har efter lite letande kunnat få tag på ett chassienummer 17 bilar ifrån på en av mina ghior.


Enligt denna tabell är det en -62a.

http://www.vwtyp1.com/teknik/index.htm

Jag redigerar om rubriken. Tack  ICQ/ag

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!