Är det panelerna med hål för varmluftutblåsen under baksätet du behöver? Isf kolla med Peter S här på forumet. Han kan ha till salu.
Är det panelerna med hål för varmluftutblåsen under baksätet du behöver? Isf kolla med Peter S här på forumet. Han kan ha till salu.
Han hade inga med de ovala hålen som är OYO
GB63VW62 skrev:Är det panelerna med hål för varmluftutblåsen under baksätet du behöver? Isf kolla med Peter S här på forumet. Han kan ha till salu.
Han hade inga med de ovala hålen som är OYO
Ok, jag fick välja mellan två par när jag köpte min -62a, tänkte att de andra kanske fanns kvar 
Söker till denna vagn:
Tank
Paneler under baksäte med ovala hål.
Röd askkopp.
Och undrar samtidigt hur långt hastighetsmätaren sträcker sig på en -61?
På denna vagn går den till 140kmh, men den är stämplad -63.....
Dagens hyss blev demontering av låda för att byta drivaxelrör och drivaxlar till korta.
hastighetsmätaren är till 140 så det funkar.
Täckskivorna under baksätet är vinyl och masonit så det går nog att göra en kajsavarg-style till du hittar något riktigt. 60 årsmodell har utan några hål alls.
hastighetsmätaren är till 140 så det funkar.
Täckskivorna under baksätet är vinyl och masonit så det går nog att göra en kajsavarg-style till du hittar något riktigt. 60 årsmodell har utan några hål alls.
Min plan är orginaldelar av rätt årsmodell på dessa iaf.
Helt rätt tycker jag.
Jag är nere på att försöka få rätt månader på sakerna. Fast får sätta dit mätare och annat från fel månad osv medans sökandet fortsätter.
Det är rätt roligt att söka.
Finns tydligen 750 nyckelkombinationer till 60 men än har inte rätt nr dykt upp.
Idag gjorde dottern bromsrören bak själv.
Gott med lite hjälp! 
Gott med lite hjälp!
Det är hennes bil....... 
Lite slip och skrapa tectyl.
Och en nedre skärmmutter.
bra att hon jobbar på 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Nu är en milstolpe till passerad.
Den bilen jag köpte med Trimcodelar i har skalats av och sålts.
Kvar blev ett shortblock 1641 som numer är arborrat osv.
Hmmmm, det ser märkligt ut här.
Ska det vara en pinnbult eller en orginalmutter?
Här sitter inget av det.
Hur ser det ut vid bakskärmens nedre infästning?
Lite polering så man ser vad man gör.
67 2017-03-12 15:10:07 Senaste redigerad av Mogge (2017-03-12 15:10:27)
Men här har det hänt grejjor, krokig kofångarinfästning.
Kan någon avståndet mellan infästningarna så jag riktar rätt?
Monterar ihop ett svänghjul koppling och tryckplatta för att kolla frigången i lådan. Den var ok, men Äventursbussen kommer få sig en slipning.
Borrade och gängade i förgasarlänkaget för att fästa bensinslangen.
Så blev det ett kombinerat fäste för tändspole och bensinslang.
En mockup för att testa storleken på omfattningen till tändspolen.
Den långa som sticker upp skall vikas ner till ett fäste.
Dags att fortsätta då efter sommaren.
Lite grundmålning och tectylning på tanken.
Riktning av tankfästen i pressen.
Sen ser vi skillnaden på -61 och -64 tankgivarflöte.
Vi bytte till den större flytkroppen i den äldre armaturen.
Dags att fortsätta då efter sommaren.
Lite grundmålning och tectylning på tanken.
Riktning av tankfästen i pressen.
Sen ser vi skillnaden på -61 och -64 tankgivarflöte.
Vi bytte till den större flytkroppen i den äldre armaturen.
Men -61 hade ju inte VW börjat utrusta bilarna med tankmätare ännu... Då den ändå är eftermonterad borde du kört helt på den nyare armaturen. Eller rent av skaffat en ännu nyare med dämpning 
Mogge skrev:Dags att fortsätta då efter sommaren.
Lite grundmålning och tectylning på tanken.
Riktning av tankfästen i pressen.
Sen ser vi skillnaden på -61 och -64 tankgivarflöte.
Vi bytte till den större flytkroppen i den äldre armaturen.Men -61 hade ju inte VW börjat utrusta bilarna med tankmätare ännu... Då den ändå är eftermonterad borde du kört helt på den nyare armaturen. Eller rent av skaffat en ännu nyare med dämpning
Pappren säger -61 års modell och första ibruktagande 1 januari -61.
Det är värmeutblåset på en 62 årsmodell.
one year only.
Det förklarar det udda utblåset på värmekanalen.1. utblåsen under baksätet har den formen på 62.
2. håller slangen som går från en sida till den andra. Detta är mycket special. Att hitta delarna är inte det lättaste.Finns någon tråd på samba om detta har jag för mig.
Hittade lite matnyttigt.
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto … 51056&
Så vagnen är nog en -62:a.
Ska försöka komma ihåg det framöver

Eftersom jag blev nyfiken så tittade jag lite extra på detta.
Det är roligt att veta vad man pratar om. Händer inte alltid tydligen. rolleyes:
Framför allt fick man lära sig något nytt.![]()
Bilen är en 61 trots allt efter vad jag fått fram.
chassienummer på dina bilder. 4 128 336Sista chassienummer i augusti 61 4 090 311
Sista chassienummer i september 61 4 165 011Årsmodellbyte till 62 års modell skedde 2 okt med chassienummer 4 165 012
Har inte hittat något datum på när man införde det nya utblåset under baksätet. Var inget utblås alls på 61.
Jag har alltid trott i min enfald att årsmodellbyte skedde 1 aug. Vilket är fel tydligen.
Uppgifterna är hämtade från progressive refinements 1940 - 61
länk
http://oacdp.org/progref4061.htmlHar efter lite letande kunnat få tag på ett chassienummer 17 bilar ifrån på en av mina ghior.
Enligt denna tabell är det en -62a.
http://www.vwtyp1.com/teknik/index.htm
yogi skrev:Eftersom jag blev nyfiken så tittade jag lite extra på detta.
Det är roligt att veta vad man pratar om. Händer inte alltid tydligen. rolleyes:
Framför allt fick man lära sig något nytt.![]()
Bilen är en 61 trots allt efter vad jag fått fram.
chassienummer på dina bilder. 4 128 336Sista chassienummer i augusti 61 4 090 311
Sista chassienummer i september 61 4 165 011Årsmodellbyte till 62 års modell skedde 2 okt med chassienummer 4 165 012
Har inte hittat något datum på när man införde det nya utblåset under baksätet. Var inget utblås alls på 61.
Jag har alltid trott i min enfald att årsmodellbyte skedde 1 aug. Vilket är fel tydligen.
Uppgifterna är hämtade från progressive refinements 1940 - 61
länk
http://oacdp.org/progref4061.htmlHar efter lite letande kunnat få tag på ett chassienummer 17 bilar ifrån på en av mina ghior.
Enligt denna tabell är det en -62a.
Jag redigerar om rubriken. Tack 
