Kör med en -76 091 lådan med syncrodiffen (den med fyra spindeldrev) och Weedle 300M ingående axel. Övrigt org. Drivaxlar är kortade org. T3 (t25) axlar.
/M
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Cheap Trick
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 7 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Kör med en -76 091 lådan med syncrodiffen (den med fyra spindeldrev) och Weedle 300M ingående axel. Övrigt org. Drivaxlar är kortade org. T3 (t25) axlar.
/M
Jag tolkar som att man inte får ha följebil med reservdelar, men vi får väl se vad de kommer fram till. Hur som, ska det bli riktigt kul!
Kolla motorsoffan #177 min 26:30 till 28:10. (De verktyg som man ska mecka med och däck du kör på måste du ha med i bilen. Du måste ha allt med dig i bilen. Ingen servicebil med reservdelar!)
/M
Jag tolkar som att man inte får ha följebil med reservdelar, men vi får väl se vad de kommer fram till. Hur som, ska det bli riktigt kul!
![]()
Kolla motorsoffan #177 min 26:30 till 28:10. (De verktyg som man ska mecka med och däck du kör på måste du ha med i bilen. Du måste ha allt med dig i bilen. Ingen servicebil med reservdelar!)
/M
Det är helt rätt ( svweker har fel denna gång
)
Man får använda mekaninker om den åker med i bilen
Alla prylar skall vara i bilen eller takräcke eller kärra ( i usa är det begränsad storlek på dom)
Följe bil får användas får ha drivmedel förövrigt inga delar Dom i följe bilen får bara vara suport
Har du kollat stubbaxlana inne vid splinsen sen är det inte fel att spindeldreven hål är någon hundring större så oljan kommer in där så dom inte skär När man spänner åt stubbaxlana '
/// Micke
Har du kollat stubbaxlana inne vid splinsen sen är det inte fel att spindeldreven hål är någon hundring större så oljan kommer in där så dom inte skär När man spänner åt stubbaxlana '
/// Micke
Tack för tipset!
Du kan få låna mitt drag från 1600an. Sitter ju bara i några bultar ändå. Har ju inte ens elen inkopplad ännu
Bara en mockup för besiktningen.
Men vad för släp ska du ha? det är ju halva grejen med ekipaget. Ett med hjulen under flaket, VW-fälgar och en retro kåpa skulle vara grymt.
Men prio ett är ju såklart bilen
Perfekt! Jo, det skulle vara kul med ett lite roligare släp. Om någon har ett så är jag öppen för förslag. Just nu så är det svärfars släpvagn som är tänkt att användas.
/M
Samlandet och förberedelserna fortgår. Nytt avgassystem med ljuddämpning. Extra drivaxlar är bra att ha. Passagerarstol till mekanikern så att han slipper sitta på ölbacken mer...
/M
Är det bara jag som inte ser bilderna 
Nähepp,inte jag heller.. 

Här funkar det 
Nu tror jag att det är fixat.
/M
Nope
Nä nu funkar det inte längre! 
Sen google tog över Picasa så har det strulat en del. Men funkar det nu då?
/M
Nä 
om du använder photobucket så funkar det klockrent
/// M
Nu är bilen rent tekniskt väglaglig med alla de funkiotner som krävs för det (signalhorn, blinkers, vindrutetorkare, osv), men får väl se till våren vad besiktningen tycker. Och har även gjort ett försök att "vattentäta" bilen med gummiduk bak och lite massa fram, så att man kan framföra fordonet i sommar även om det regnar utan att få en pool i kupen. Det har vi redan provat...
Hoppas även att problemet med bilderna är löst.
/M
Tog en sväng och sladdade med bilen för att kolla att allt funkar innan motor och låda åker ur för en översyn.
Vidare är de flesta reservdelarna på plats och nästa steg är att se till att reservkolvar och cylindrar har rätt spel och väger lika. Så här i ett första läge så ger kolvar och cylindrar från AA ett seriöst intryck. Har dock bara hunnit väga dem och det skiljde 0,7 gram mellan den tyngsta och lättaste kolven.
/M
Ja du SÅ gärna jag skulle vilja prata närmare med dig om detta projekt o wasserboxer i allmänhet !
Jag har ju samlat delar och förberett mitt bygge nu så länge då enbart klass4 rallycross preppade 2.1 DJ motorn inte gav det jag ville effektmässigt.....
Du verkar ju vara något på spåren helt klart och gillar den låga budget och häftighetsfaktorn på allt , prestanda framför blingbling
Nåt för dig 
https://www.blocket.se/blekinge/Gammal_ … _9&w=3
Eller den med glasfiberkåpa och skjutlucka 
https://www.blocket.se/dalarna/Slapvagn … _9&w=3
Eller en med VW flak:
https://www.blocket.se/gavleborg/Slapva … _9&w=3
Ja du SÅ gärna jag skulle vilja prata närmare med dig om detta projekt o wasserboxer i allmänhet !
Jag har ju samlat delar och förberett mitt bygge nu så länge då enbart klass4 rallycross preppade 2.1 DJ motorn inte gav det jag ville effektmässigt.....
Du verkar ju vara något på spåren helt klart och gillar den låga budget och häftighetsfaktorn på allt , prestanda framför blingbling
Du har PM!
Nåt för dig
https://www.blocket.se/blekinge/Gammal_ … _9&w=3
Eller den med glasfiberkåpa och skjutlucka
https://www.blocket.se/dalarna/Slapvagn … _9&w=3
Eller en med VW flak:
https://www.blocket.se/gavleborg/Slapva … _9&w=3
Någon av de där gamla brandkårsvagnarna skulle var riktigt läckert och ha bakom bilen.
Någon som ska ToR Lule/Avesta?
/M
Efter att ha nu mätt upp och vägt kolvarna så måste jag säga att jag är lite imponerad av AA´s kolvsats med tanke på att den kostade 2800:-. Här kommer lite värden.
- Mellan tyngsta och lättaste kolven (med kolvbult) skiljde det 0,7 g. 620 g kolv med bult.
- Efter några byten blev spelet mellan kolv och cylindervägg 0,12 mm på alla. (Kan låta mycket, men enligt UEM-pistons så rekommenderar dom ett spel mellan 0,04-0,12 mm om man kör med överladdning+alkohol och Hypereutectic kolvar)
- Ringspel i cylinder (ringöppningen) inom org. gränsvärden
- Ringspel i kolv inom org. gränsvärden
- Materialtjocklek i topp av kolv 8 mm (lika som org.)
/M
Ett tips
Byt kolvbultarna till något som är bättre än AAs ( det ser ut att vara sugkolvbultar som dom har skickat med ) (cirka 3,2mm tjocka i tjocklek på sug bultar)
Min gick av på mitten ( förhårt härdad) dom andra 3 var krokiga
Då var bara laddtrycket 1,2 bar
Så här var resultatet

Nr 4 o 5 är tryck bultar i verktygsstål
Nr 2 är AA som är krokig cirka en tia 
/// Micke
Det var schysst av dig att dela med dig av den informationen, som du har fått betala för att förvärva. Kolvbultarna som följde med mäter 4,8 mm i godstjocklek och väger 140 g. Så kanske de klarar av uppdraget, men om jag skulle byta för säkerhets skull. Vad skulle du rekommenderar för nya kolvbultar (24 mm)?
/M
Hej Micke
Jag använder i dag delwest bultar
Det fuínns ett gäng fabrikat som har bra sådana Som J&E
Om du hänger på sävar turbo sidan så ligger det en mycket bra tråd om detta ämne ( kolvbultar)
/// M
Plockade ur motorn för att ge den och vxl en genomgång. Tog ett komprov och en cylinder skiljde sig markant från de andra. Bara att riva.
Hittade att avgasventilen på alla cylindrar hade slagit i kolven. De hade grävt sig ner 4 tiondelar i kolven. Gissar att detta har hänt vid något tillfälle när jag har övervarvat motorn, innan jag byggde om MS-1 till launch control och varvstopp. Men bara en av ventilerna var krökt och övriga var oskadda. Även ventilsätet vid den krökta ventilen hade klarat sig hyfsat, dock inte styrningen.
Måste ändå säga att motorn har ändå levererat trotts detta och jag har då inte märkt av det. Blir att fixa till och gå vidare.
/M
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 7 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Cheap Trick
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.