Tur nån har orken att vara i garaget
blir kanon de där
Tur nån har orken att vara i garaget
blir kanon de där
Man får bita ihop, det kan bara bli bättre 
29 2016-10-09 21:47:50 Senaste redigerad av t100r (2016-10-09 21:49:11)
Upp med karossen i snurran och börja planera fortsättningen
30 2016-10-11 13:50:40 Senaste redigerad av t100r (2016-10-11 13:51:24)
en fundering uppstår när jag står här och funderar över var man skall sätta kaptrissan härnäst.
Bottenplåten är dålig i en övrigt rätt frisk tröskel/värmekanal.
Den plåten finns ju att köpa och är helt plan förutom lite pressningar, men om man tittar under bilen så det en plåtkant som löper längs med hela sidan.
vet inte om det syns på bilden, men ni vet nog vad som menas
Behövs den kanten inte eller ska man kröka till en egen plåt och svetsa dit ?
Den finns ju inte på plåten man köper, eller är det någon ytterligare plåt som skall dit utan på ?![]()
31 2016-10-11 18:55:52 Senaste redigerad av Mr 56 (2016-10-11 18:56:05)
Spontant säger jag att den plåten är in VW.
Det är nog nått som nån "lagat" med.
Men 64 är lite för ny för att jag ska veta hundra.
32 2016-10-12 11:23:45 Senaste redigerad av yogi (2016-10-12 11:26:53)
Är nog som mr 56 säger någon tidigare lagning som tittar fram. På en av mina ghior fanns ett vinkeljärn som någon använt till tröskeldel.
Är bara bottenplåten som du beskriver och sedan en bockad profil som tröskel/kanal.
Så här ser den ut från bakkanten på dörren och bakåt.
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ … id=1789606
Hoppas det rätar ut dina frågetecken 
Tack
Då är det nog lämningar efter att de hade svetsat ihop bottenplattan med tröskeln. Första gången man är i de där regionerna å bökar på en typ1 så man blev lite osäker
Blev lite stillestånd, svetsen har hackat lite ibland med trådmatningen. Nu fick den riktigt spunk å matar tråden kontinuerligt. Elektronik kille på jobbet får kolla om han hittar nåt fel på styrkortet eller så blir det att jaga en ny maskin.
Men det finns ju annat å göra, som att skrapa underredsmassa på bottenplatta och hjulhus, det är ett kul jobb som räcker länge 
en trasig transistor på styrkortet till svetsen, enkelt att byta för den som kan det. Tur man känner en sån kille
Så nu är det bara att sätta igång igen !
Så skönt 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Bara kämpa på mera nu då
vi vill se Ghian på gatan snart också 
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR
39 2016-11-14 21:49:13 Senaste redigerad av t100r (2016-11-14 21:51:32)
Kom et hårt paket idag
Provmonterar värmekanal mot plattan, inte många skruvhålbsom stämmer . Är det så dålig passform eller har han som svetsat plattan fuskat
Fick present också, den minsta is skrapan jag sett, måste vara gjord för holländsk vinter inte norrländsk
Fick present också, den minsta is skrapan jag sett, måste vara gjord för holländsk vinter inte norrländsk
Om jag inte misstar mig helt så är det där en skrapa man använder för att stryka ut waxet på surfbrädor. Men går säkert använda som isskrapa 
Står inför samma problem som dig angående värmekanalerna, rostiga i botten och upp på sidan där man fäster fotstegen. Själva mittdelen med insteget är helt, var inne på att pyssla ihop det med en ny bottendel och själva delen som fotsteget fäster emot. Men det känns som att byta hela värmekanalen är vägen att gå endå, tyvärr så är det ett jobb som jag drar mig för att göra med alla förstärkningar och pysslande med inpassningen.
Vilka värmekanaler köpte du? Kollar man på classic så har dom ju 3 olika varianter, får nog följa din tråd så man får en bra how to....
/foppa
Köpte hos Paruzzi, klokkerholm plåt, 54-68 ska det passa. Men det ser lite annorlunda ut än originalet.
Ångest att sätta kapen i bilen nu, det mesta är bortrostat av den gamla så svårt att ta några referensmått. Tyckte golvplåtarna passade bra och måtten stämde med bredd osv. Men bulthålen mot värmekammaren passade bara de två längst fram i napoleonhatten, ett på mitten och det längst bak.
Man får väl borra upp hålen lite, vet inte hur man ska få ihop det annars
Sen kanske man ska kapa bort den gamla kanalen, sänka ned karossen mot plattan för att se så det passar ihop, punkta fast nya kanalen och sen lyfta isär allt för färdigsvets.
Har försökt se hur andra har gjort, men för det mesta så ser man bara före och efterbilder, lite Timmel stuk, vips så är det klart 
Jag gjorde iordning min platta.
Bultade fast värmekanalerna i plattan.
Sen svetsade fast karossen i värmekanalen.
Använde bakre hjulhusfästena, och främre under bagage huven som indikatorer.
Man får hålla kolla på dörröppningen.
45 2016-11-15 16:47:43 Senaste redigerad av t100r (2016-11-15 21:20:20)
Tack då känner ha mig säker på att det rätt väg att göra det.
Har satt två stag i dörrhålet med en vantskruv i, en vågrät och en på diagonalen.
Inte så snyggt kanske men det funkar tror jag
Dörren hängde rejält innan men nu går den att stänga utan problem när den sitter karosssnurran
Gjorde likadant.. hade stag mellan a stolparna och b stolparna . och ställbara /vantskruv. mellan a-b stolparna så dörrarna fick fick plats och kunde justeras in...
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Hålbilden på deras plåtar är rena skämtet man får borra en hel del 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Man får vad man betalar för, som vanligt.
Gamla rostiga kanalen bortkapat, det var rätt enkelt för det var inte mycket plåt kvar att kapa i
Smart med ställbara stag i dörrarna det ska jag också fixa till, då löser man problemet med inpassning av dörren i alla fall. Hur gör du kör du en sida i taget och behåller kanal och dörr på andra sidan, behövs det inget stag mellan höger och vänster dörr i så fall? Många dumma frågor nu men försöker suga in så mycket information som möjligt nu innan jag sätter kapen i kanalerna...
Som du säger så visar dom flesta bara bilder före och efter, fick tag i hela serien av Bug Me video där kör dom ett helt avsnitt med bara värmekanaler där fick man endel bra tips.
/foppa
Smart med ställbara stag i dörrarna det ska jag också fixa till, då löser man problemet med inpassning av dörren i alla fall. Hur gör du kör du en sida i taget och behåller kanal och dörr på andra sidan, behövs det inget stag mellan höger och vänster dörr i så fall? Många dumma frågor nu men försöker suga in så mycket information som möjligt nu innan jag sätter kapen i kanalerna...
Som du säger så visar dom flesta bara bilder före och efter, fick tag i hela serien av Bug Me video där kör dom ett helt avsnitt med bara värmekanaler där fick man endel bra tips.
/foppa
Säger inte att det är rätt...
Men hade stag mellan a till a stolpe.. Och mellan b och b stolpe... +dom i dörrhålen..
Man kan ju ha vantskruvar överallt.. Stagen sattes innan dom gammla värmekanalerna togs bort/karossen lossades från schassiet..
Justerbart e ju bra eller dåligt om man skruvar bort sig....
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
