Fidde skrev:Intressant tråd det här! vilken kulör kommer det att bli på den?
Ja du, om det tvivlar dom lärde...typ! Trots att det är lång tid kvar till lack så givetvis funderas det på vilken kulör.
Antingen original benvit eller nåt helt annat som en fantastiskt snygg metallic brun Toyota-kulör med inslag av vinrött.
Blev nämligen omkörd av en Avensis för en tid sedan med en sådan kulör och direkt såg jag Ghian framför mig med allt krom
och samma färgval på inredningen som i min bubbla (beige med brun piping)!
Vill passa på att säga vilket fantastiskt jobb du lägger ner på din cabbe! Följer tråden med stort intresse. Har hämtat många tips och
inspiration där till mitt eget projekt!
woffe skrev:härligt med jobb du lägger ner......en liten fundering bara, dom hålen för fjäderpaketen som du flyttat på.......tror nog du skulle utgått från att orginalskärmen har sitt hål på rätt ställe, och flyttat inner plåten istället......kanske en rörig förklaring 
Keep up the good work
Tack ska du ha Woffe! Förstår precis vad du menar men med just dessa områden har jag haft lite tur faktiskt, hålen linjerar med torsionsrören så jag vet inte riktigt vad som gått snett, om något nu gjort det...
Om man ser på bilden vad jag hade att utgå från så är jag ändå ganska så nöjd. Många områden på bilen var i princip borta.
Detta är mitt första riktigt stora renoveringsprojekt, en läroprocess som kallas duga om jag får säga det själv!
Eftersom jag inte jobbar i bilbranchen till vardags så hittar jag nya tillvägagångssätt hela tiden.
Det blir ingen Concour-renovering utan jag satsar på en solid bil.

masen skrev:Mr 56 skrev:Röret du kapat i är själva ramen till bilen. och den tar upp last och vridkrafter.
Så när du får problem med att stänga dörrarna så vet du vad som hänt.
Glöm inte att täcka över hålet på Besiktningen annars blir det nog tvåa på det.
tveksamt! jag hade 2 sådana "luckor" på min ghia och den har passerat 3 besiktningar inklusive regbesiktning och inte fan brydde dom sig om det! att sedan bilen skulle vika ihop sig är nonsens!
Luckan skall vara kvar! Dock så kommer jag att göra om infästningen till denna som kommer att förstärka öppningen. Det blir en kompromiss där alltså.
Hade jag gjort upp hålet innan jag drog igång detta projekt så hade kanske fronten sackat ihop. Med tanke på hur rostig bilen var så tror jag nog att det snarare berott på det...
Typ1 1963
Karmann Ghia 1962
www.bugmeet.se