1 Senaste redigerad av marieplosjo (2016-11-06 19:17:03)

Fick lite bilder på en buss som blivit fixad en 1970 funderar på att köpa den. Vd ska man betala utan att bli helt bankrutt :-)
helt ny motor i den med runt 250.000 kan jag tänka mig är jag fel ute?
kramar Marie

Post's attachments

14937888_10154705199771079_1093600192_n.jpg, 50.83 kb, 539 x 960
14937888_10154705199771079_1093600192_n.jpg 50.83 kb, 243 downloads since 2016-11-06 

14958600_10154705200211079_2085074845_n.jpg, 59.17 kb, 539 x 960
14958600_10154705200211079_2085074845_n.jpg 59.17 kb, 231 downloads since 2016-11-06 

14958758_10154705199691079_688889004_n.jpg, 53.35 kb, 539 x 960
14958758_10154705199691079_688889004_n.jpg 53.35 kb, 228 downloads since 2016-11-06 

14972022_10154705200066079_216741023_n.jpg, 79.76 kb, 539 x 960
14972022_10154705200066079_216741023_n.jpg 79.76 kb, 239 downloads since 2016-11-06 

2

Är det Danel sin? Tycker lätt den är värd pengarna, grymt fint jobb på den iallafall. ICQ/ab

3

blir bara så sugen men vet inte vad som är rimligt.
har blivit helt frälst i wv bussar :-)

4

Den är mer värd än 250.000kr så få du den för dom pengarna kööööööööp.
Mvh

T2b taigagrön ´77

5

Det beror ju på vad man är ute efter. Men jag skulle tro att det inte sålts mer än på sin höjd 2-3 st bayar för över 150000:- i Sverige.  Om man bortser från Westfalior.

6

är det en original westfalia eller något annan camper byggare??

68:a Early bay Pick-up
75:a Late bay Westfalia

7

Ja, nån westfalia är det inte. Sen är det väl lite udda med lilla 5 bulten på en wide 5 bil?

Jag har svårt att tänka mej en halvfärdig bil utan detaljbilder för 250.000:-

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

8

Tror det är en 78 modell, om det är den jag varit och sett på. Bilen är nog komplett och färdig för 250"

9

Nej, det är nog en 70:a om man kollar tanklucka, främre skärmkanter o luftintag...

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

10

Eller kanske olika identitet/kaross... kan ju vara bra om det är samma...

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

11

Jag tycker inte att nån bay som inte ens är ihopsatt är värd i närheten av 250 tusen....
Inte ens om den är klar är den värd det.
En riktigt fin, välhållen och orörd westy kan kanske vara värd 200, mer än så är ingen bay värd än.
Iaf inte enl mig ICQ/ab

Kan det inte vara en 71a förresten? Dom ser väl ut så med nya bultmönster, platta skärmkanter och gamla luftintagen.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

12

71 gissar jag också på.
Sista året som "riktig" Early fast med lilla 5an från fabrik.
Ser ju fin ut men frågan är om den är komplett/färdig invändigt?

820KUSTOM
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019

13

Allt är relativt. I Sverige betraktas detta som dyrt, i England är det inte ovanligt med dessa nivåer på fina bilar. Och den här ser väldigt fin ut. Ihopsatt eller ej. Om all plåt är fixad och bilen är lackad skulle i alla fall jag anse att det svåra jobbet är gjort. Att skruva i en motor och inredning kan de flesta fixa med lite påhejning av kamrater.

Jag tror att vi måste börja vakna i Sverige. Våra bilar är väldigt billiga jämfört med vad Engelsmän, Holländare och andra är vana vid att få betala.

/Janne

Bay 78 Kleinbus under uppsvetsning, Bay 77 Donatorbuss (skrotad nu), T23 projekt

14

Just bayar är förvånadsvärt dyra i Sverige. Kollar man på tex splitbussar och splitbubblor, så känns det som att priserna ligger runt 30% högre i England. Men bayarna håller ganska lika nivå. Det är t o m så att en Westfalia är dyrare i Sverige pga att dom är så ovanliga.

Kollade just bay annonserna på theSamba. Inte en bay i England, som kostar mer än 20000£ såvida det inte är nån fabriksbyggd camper.

Att en buss är renoverad är ju inte alltid positivt. Det viktiga är ju hur rostfri dom varit innan renovering. I Sverige verkar många strunta i hur bilarna är rostlagade, utan betalar bra ändå.

I England rullar väldigt många Kalifornienbussar, och de ska ju i min värld vara dyrare än svenska bussar som fått det mesta under utbytt.